Leuk te weten: welke navigatie gebruiken jullie?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Leuk te weten: welke navigatie gebruiken jullie?



Bericht door jphoto »

Omdat we onze TomTom niet konden updaten hebben we dit jaar Sygic op de telefoon gebruikt. Bevalt uitstekend. De app is kosteloos te downloaden en gebruiken de fullversie kost rond de 12 euro (levenslang). Voordeel is dat je de kaarten van de verschillende landen ook kan downloaden, zodoende gebruikt hij geen data en kan de roaming van de telefoon uitstaan.
roma
Berichten: 4524
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Leuk te weten: welke navigatie gebruiken jullie?



Bericht door roma »

Mijn div TomToms bleken nogal zwak, gaven de geest. En die Garmin Camper 660 bleek een ramp, wat een k•tding.
Onbetrouwbaar, stuurde me vaak verkeerd. Zelfs een keer 70 km omgereden. Coordinaten waren niet correct in te vullen, ook al gaf het apparaat 3 mogelijkheden. En de Garmin pois waren niet te gebruiken. Duizenden pois, maar in de landstaal, dus niet te gebruiken in Polen, Finland of Noorwegen. Waarom niet in het Engels of Nederlands. €200 weggegooid.

Nu een tablet met het uitstekende Sygic erop. En op diezelfde tablet, wat maakt het uit, staan ook Here, Google Maps en het zeer gedetailleerde OSMand. Die laatste werkt met OpenStreetMaps. Die programma’s zijn offline te gebruiken.

En met een tablet ben ik veel goedkoper uit dan met Tomtom of Garmin.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Leuk te weten: welke navigatie gebruiken jullie?



Bericht door Bob Diesel »

roma schreef:
za 28 sep 2019, 14:55
.

Nu een tablet met het uitstekende Sygic erop. En op diezelfde tablet, wat maakt het uit, staan ook Here, Google Maps en het zeer gedetailleerde OSMand. Die laatste werkt met OpenStreetMaps. Die programma’s zijn offline te gebruiken.

En met een tablet ben ik veel goedkoper uit dan met Tomtom of Garmin.
En dat zeg ik hier nu al een paar jaar :wink:
Sinds de nieuwe generatie drive TToms

De oude one xl.begint ook kuren te krijgen :sick: :sick:

Maar op. Tablet draat de tt go app
Ook goed .net als anderen app.s
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Leuk te weten: welke navigatie gebruiken jullie?



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb uiteindelijk vandaag Sygic truck naast de gewone Sygic op mijn telefoon geïnstalleerd. Gisteren kwam ik namelijk op weg naar Gronau een omleiding tegen waarna ik door Sygic op de meest onmogelijke boeren weggetjes werd gestuurd met krappe bochten die maar ternauwernood genomen konden worden. Ik kwam er wel maar mijn wederhelft was er klaar mee, die zat met het zweet in haar handen en geloofde niet dat we het zouden redden. Ik heb het vergeleken en het klopt, de truck versie kiest een andere route hier vandaan dan de gewone.
Plaats reactie