Tip: import eigen Poi in iGO Nextgen Android

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
euroland
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 13:00

Re: Import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door euroland »

TestCase schreef:
zo 24 feb 2019, 15:57
Die zijn niet belangrijk en kunnen eruit of gewoon blijven staan. Zijn restanten van ov2->kml of andere conversies.
Sorry voor de verwarring.
(De kml specificaties zijn erg uitgebreid en veel wordt door IGO genegeerd.)


//Kees.
Dat is een mooie aanvulling Kees, nu kun je ze inderdaad duidelijk plaatsen of verbergen.
En is in het menu ook duidelijker.
Hartelijk dank hiervoor.
euroland
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 13:00

Re: Import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door euroland »

TestCase schreef:
zo 24 feb 2019, 15:58
euroland schreef:
TestCase schreef:
zo 24 feb 2019, 14:42
@Jaap
Ik gebruik IGO Primo Nextgen op een 10" tablet, dat gepriegel op de telefoon wil ik ook niet. Die tablet past prima in de documenthouder van de Ducato.

//Kees.
Inderdaad. Wat dat aangaat vond ik Primo beter voor in de auto.
Maar met wat aanpassingen zijn de knoppen in Nextgen nu lekker groot.
Welke aanpassingen in sys.txt? Is dat ook voor toetsenbord?

//Kees.
Ik heb in sys.txt nu ( screen_xy="auto" weglaten of mits aanwezig een " ; " ervoor ) :

[rawdisplay]
dpi=201
base_dpi=201

Dit hangt echter helemaal van de resolutie van de hardware af natuurlijk, met de dpi waarde moet je gewoon wat experimenteren.

De hoogte van het toetsenbord verandert hier niet door, dat hangt weer af van de gebruikte skin en wordt als ik het wel heb geregeld in de data.zip
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6073
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door TestCase »

Jaap, mijn knoppen zijn groot genoeg op een 10" tablet alleen het toetsenbord wil ik graag groter, dat lukt zo nog niet echt helaas. Toch bedankt.

Nu we toch aan het fröbelen zijn, ik had nog een andere manier gevonden om poi's te groeperen. (Ik heb er echt avonden in gestoken en begin het eindelijk te begrijpen, de documentatie is belabberd op dit punt.)
De lijsten van Archies en Campercontact zijn zo lang dat het niet prettig werken is om ze samen in een "Europa" bestand te zetten. Deze poi's zijn wel Europa breed en ik wil ze wel graag groeperen. Je maakt voor beide poi lijsten een apart bestand, met de dubbele folder structuur, en de document naam maak je bij beide poi bestanden identiek. Dus:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<kml xmlns="http://earth.google.com/kml/2.2">
<Document>
<name>.Europa</name>
<metadata><igoicon><filename>eu.bmp</filename></igoicon></metadata>
<Folder>
<name>Archies</name>
<metadata><igoicon><filename>archies.bmp</filename></igoicon></metadata>
<Folder>
<name>Archies</name>
<metadata><igoicon><filename>archies.bmp</filename></igoicon></metadata>
etc....

en

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<kml xmlns="http://earth.google.com/kml/2.2">
<Document>
<name>.Europa</name>
<metadata><igoicon><filename>eu.bmp</filename></igoicon></metadata>
<Folder>
<name>Campercontact</name>
<metadata><igoicon><filename>campercontact.bmp</filename></igoicon></metadata>
<Folder>
<name>Campercontact</name>
<metadata><igoicon><filename>campercontact.bmp</filename></igoicon></metadata>
etc....

IGO ziet de identieke documentnaam, .Europa, en zal beide poi bestanden groeperen in de groep ".Europa" die IGO dan zelf aanmaakt. Dit vergemakkelijkt het bewerken van zeer grote poi bestanden en het later updaten terwijl je ze toch kunt groeperen.
Zo heb ik een groep voor ieder land waar ik poi's van heb. In de groep ".Europa" zit bij mij Archies, Campercontact, Lidl, "Hoekies", ....

(Hier maar vermeld opdat een ander er in de toekomst misschien ook iets mee kan.)
Suc6

\\Kees
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
euroland
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 13:00

Re: Import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door euroland »

TestCase schreef:
ma 25 feb 2019, 19:55
Jaap, mijn knoppen zijn groot genoeg op een 10" tablet alleen het toetsenbord wil ik graag groter, dat lukt zo nog niet echt helaas. Toch bedankt.

\\Kees
Hoi Kees,

Wanneer het toetsenbord te groot of te klein is :
deze regels aanpassen ( moet je wel iGO NextGen gebruiken met de Pongo skin )

In ux > the_skin_by_pongo\ui_nextgen\common\ui\the_skin_by_pongo_params_landscape.css >params

keyboard_h:410; (verander 410 in 260)
dus :
keyboard_h:260; =ok
------------------------------------------------------------
In ux > the_skin_by_pongo\ui_nextgen\common\ui\the_skin_by_pongo_params_portrait.css > params

keyboard_h:410; 324 (verander 410 in 324)
dus :
keyboard_h:324; = ok

--------------

Ik gebruik trouwens ( na veel testen volgens mij de beste, alles unlocked en nooit extra licenties nodig )
iGO NextGen
9.18.27.687519
Jan 26 2017
skin door pongo
version 26 August 2018

Jaap.
euroland
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 13:00

Re: Import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door euroland »

TestCase schreef:
ma 25 feb 2019, 19:55

Nu we toch aan het fröbelen zijn, ik had nog een andere manier gevonden om poi's te groeperen. (Ik heb er echt avonden in gestoken en begin het eindelijk te begrijpen, de documentatie is belabberd op dit punt.)
De lijsten van Archies en Campercontact zijn zo lang dat het niet prettig werken is om ze samen in een "Europa" bestand te zetten. Deze poi's zijn wel Europa breed en ik wil ze wel graag groeperen. Je maakt voor beide poi lijsten een apart bestand, met de dubbele folder structuur, en de document naam maak je bij beide poi bestanden identiek. Dus:

<<<< poi bestand >>>>

IGO ziet de identieke documentnaam, .Europa, en zal beide poi bestanden groeperen in de groep ".Europa" die IGO dan zelf aanmaakt. Dit vergemakkelijkt het bewerken van zeer grote poi bestanden en het later updaten terwijl je ze toch kunt groeperen.
Zo heb ik een groep voor ieder land waar ik poi's van heb. In de groep ".Europa" zit bij mij Archies, Campercontact, Lidl, "Hoekies", ....

(Hier maar vermeld opdat een ander er in de toekomst misschien ook iets mee kan.)
Suc6

\\Kees
Is ook een mooie oplossing !

Toch vreemd trouwens dat in de categorieën er nooit meer dan vijf in de lijst zichtbaar zijn.

Ik heb deze Archies Campings poi bestanden erin zitten :

Oostenrijk
Belgie
Zwitserland
Duitsland
Luxemburg
Nederland
Engeland

Maar alleen de categorieën

Belgie
Duitsland
Luxemburg
Nederland
Engeland

Zijn hier in Nederland zichtbaar in de lijst.

Pas wanneer ik klik op " zoeken " > " In de omgeving " en b.v. Zwitserland > Bern kies
dan komen Oostenrijk en Zwitserland erbij staan.
Maar dan is Nederland en Engeland er weer niet bij.

Lijkt dat alleen de vijf aangrenzende landen getoond worden ?

Kan natuurlijk wel voor het Archies heel Europa in 1 kml bestand kiezen maar dat is zo groot dat het zoeken veel meer tijd
neemt, zodoende kies ik alleen per land.

jaap.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6073
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door TestCase »

Jaap, helaas geen pongo skin hier maar ik ga verder zoeken!

M.b.t. de poi's, volgens mij is er een instelling ergens die 'zegt' alles binnen straal van?


//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
euroland
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 13:00

Re: Import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door euroland »

TestCase schreef:
wo 27 feb 2019, 19:58
Jaap, helaas geen pongo skin hier maar ik ga verder zoeken!

> Zou denk ik in elke ux > ...skin.zip moeten zitten. <

M.b.t. de poi's, volgens mij is er een instelling ergens die 'zegt' alles binnen straal van?

< Ben aan het spitten geweest maar deze instelling nog niet kunnen ontdekken.
NextGen is op zich prima maar de menustructuur vind ik niet altijd even logisch, flinke leercurve om dat allemaal uit te vinden.
>


//Kees.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6073
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tip: import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door TestCase »

Bij mij heet die 'the_skin.... ' denk ik maar daar zit die keyboard_h niet in. Plaats ik deze er wel in dan verdwijnt het IGO splash screen, geen ramp maar wel raar, en keyboard zie ik niet veranderen. Zoek nog verder.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
euroland
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 13:00

Re: Tip: import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door euroland »

TestCase schreef:
do 28 feb 2019, 15:23
Bij mij heet die 'the_skin.... ' denk ik maar daar zit die keyboard_h niet in. Plaats ik deze er wel in dan verdwijnt het IGO splash screen, geen ramp maar wel raar, en keyboard zie ik niet veranderen. Zoek nog verder.

//Kees.
Ik heb in de ux map buiten vele ux bestanden b.v.

the_skin_by_pongo.zip
avicsync_nextgen.zip

Ergens zou die instelling moeten zitten volgens mij.

Ik zie inderdaad dat deze parameters niet in de avicsync_nextgen.zip zitten want als je daar aan gaat rommelen is inderdaad het opstartlogo weg.
Is dus wel een Pongo skin dingetje denk ik.
Ik vind de pongoskin de beste die er is ( en heb er veel getest ) , dat dan weer wel.

Heb jij trouwens de officiele versie van iGO Nextgen van Google Play ? Of ook een ahum, zeg maar aangepaste versie ?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6073
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tip: import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door TestCase »

Ik ga die zip files eens doorspitten, lek zal boven komen :)

De IGO die ik draai is niet de officiële versie inderdaad. Ik gebruik nu IGO PAL(estine) 9.18.27.719974
Ik heb ook IGO World 9.18.27.736653 nog staan en die ga ik eens testen met de Pongo skin, kan ik uitvinden wat de evt. verschillen/voordelen zijn.

Btw, je weet dat de nieuwe Here 2018-Q4 kaarten beschikbaar zijn? Ik heb liever de TT versie want die hebben iets meer detail maar de laatste zijn van 2018-6. (Ik gebruik een map provider "schakelaar" zodat ik kan kiezen uit of de Here of de TT kaarten.)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
euroland
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 13:00

Re: Tip: import eigen Poi in iGO Nextgen Android



Bericht door euroland »

Ik gebruik nu na vele versies getest te hebben Android iGO_Gift_9.18.27.687519_Kajoe_Pongo 8-3-2018 SDcard version and Internal version
met de Pongo skin van 26 august 2018.
Alles unlocked en geen extra licenties nodig behalve die er bij zitten.
De nieuwere pongo skins vond ik niet lekker.
Kaarten HERE 2018 Q4 maar wel de TomTom Poi en speedcam bestanden.
HERE poi's zijn hopeloos verouderd vind ik.
Diverse winkels en zo zijn hier al jaren verdwenen maar keren iedere keer terug in de HERE poi's.
De HERE maps zijn wel meer up to date hier in de omgeving dan die van TomTom 2018-06, daar mist nog wel het een en ander.
Plaats reactie