We worden gek van T-Mobile

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

We worden gek van T-Mobile



Bericht door Jan en Simonne »

Juist om te voorkomen, dat er gezeurd gaat worden over te veel verbruik in het buitenland, hebben we allebei 2 abonnementen gekocht in juli.
Het idee was, om die twee af te wisselen, zodat we niet te veel zouden verbruiken, en in Marokko hadden we sowieso geen internet van T-Mobile, daar hadden we een Marokkaans kaartje.
Nu komen we terug in Spanje, na ons verblijf van ruim 2 maanden in Marokko en ik besluit om mijn tweede abonnement te gebruiken, wat ik tot nu toe nog niet nodig heb gehad.
Ik heb in de drie of vier dagen dat ik het gebruik, ongeveer 500 Mb verbruikt van de (blijkbaar nieuwe) 14 Gb.
En ja hoor, ik krijg gelijk een berichtje, dat ik te veel internet heb gebruikt ten opzichte van Nederland en dat ik moet gaan bijbetalen!.
Dat haalt je de koekoek, ik heb het kaartje net in gebruik, het is nog gloednieuw!
Moeten we dan serieus weer terug naar dongels en prepaid kaartjes in elk land, waar we door komen?
Ik ga morgen maar eens even een stevig gesprek aan met meneer T-Mobile, maar ik ben bang, dat ik absoluut aan het kortste eind ga trekken.
Eén voordeel heb ik dan wel, ze hebben de voorwaarden gewijzigd kennelijk, overigens zonder bericht te sturen daarover, dus ik kan de abonnementen wel opzeggen, neem ik aan.
Maar wat dan?
Volgens mij zijn al die aanbieders hetzelfde.
Hoezo, kartelvorming? :twisted:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Kroppie »

tja, tmobile wil veel verdienen en jij wilt weinig uitgeven, ik denk dat ik weet wie er gaat winnen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door macfocus »

Ik zit gewoon bij KPN, één hoofd abonnement (25 Gb data + onbeperkt bellen) voor ± 27,- per maand (Sim-only).
De rest van het gezin hebben allemaal een 150 minuten bellen zonder internet abbo voor iets van €8m- per maand.
Omdat we KPN compleet hebben krijg ik dubbele data, dus 50 Gb.
En daar zitten geen vage limieten op zoals jij beschrijft en die je ook bij Vodafone hebt (ik wilde switchen vanwege de F1 ,maar toen ik dat las, was ik gauw klaar)

Dat kan ik zelf verdelen over all abbo's (op de 1e van elke maand moet ik dus even wat klikwerk doen).

Ik red het er ruim mee.

KPN is gewoon een prima netwerk en levert ook gewoon goede service.
En als je hun salesdesk belt voor advies, dan denken ze echt met je mee.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Zwerfsteen »

Dit vond ik op de site van Ben:

[5) Kan ik mijn hele bundel gebruiken als ik in de EU zit?

Binnen de EU kun je je hele internetbundel gebruiken, hierop zijn 2 uitzonderingen: Heb je een 10.000 MB bundel, dan kun je in de EU 8.000 MB gebruiken. Heb je de Onbeperkt Internetbundel die ik t/m 2009 heb aangeboden? Dan kun je in de EU 16.000 MB gebruiken.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Huub56 »

Hier ook KPN 25 gb per maand nog nooit bericht gehad dat ik teveel in het buitenland gebruik ten opzichte van nl woon in Duitsland dus gebruik in nl niks
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Janpinz »

Helpt t om een VPN te gebruiken, en te verbinden via NL?
Iemand die dáár ervaring mee heeft?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door veetee »

Er is nooit sprake geweest van “onbeberkt” internet in het buitenland. Er zijn aanvullende voorwaarden, o.a. dat je in een periode van aaneengesloten 4 maanden niet meer in het buitenland gebruikt dan thuis.

Dus als jij je nieuwe kaartje nog niet in NL gebruikt hebt, loop je daar tegen nu een beperking aan.
T-Mobile schreef: 4 . Er is sprake van onredelijk gebruik van het Abonnement als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt en gedurende deze periode méér (roaming) verbruik vertoont in de EU dan in Nederland.
Bron: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/ ... enland.pdf

Vervelend, maar niet geheel onlogisch. Je nederlandse provider moet een roaming vergoeding betalen aan de buitenlandse provider voor jouw buitenlands data gebruik. Normaal middeld dat zich uit tussen landen, maar als er bijvoorbeeld veel meer nederlanders (met een NL sim) in Marokko internetten dan marokkanen (met een Marokkaanse sim) in Nederland, dan moet T-Mobile er op toeleggen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling... :think:
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door veetee »

Janpinz schreef:
zo 17 feb 2019, 19:16
Helpt t om een VPN te gebruiken, en te verbinden via NL?
Iemand die dáár ervaring mee heeft?
Nee, dat help niet. Zie: viewtopic.php?f=13&t=8466339&p=1777477& ... n#p1777474
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Cee Pee »

veetee schreef:
zo 17 feb 2019, 19:30
.............Vervelend, maar niet geheel onlogisch. Je nederlandse provider moet een roaming vergoeding betalen aan de buitenlandse provider voor jouw buitenlands data gebruik. Normaal middeld dat zich uit tussen landen, maar als er bijvoorbeeld veel meer nederlanders (met een NL sim) in Marokko internetten dan marokkanen (met een Marokkaanse sim) in Nederland, dan moet T-Mobile er op toeleggen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling... :think:
Dit is nu net een verkeerd voorbeeld, er is EU roaming en daar valt Marokko niet onder.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door veetee »

Je hebt gelijk, vervang Marokko door Spanje en het klopt weer... :wink:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Jan en Simonne »

Sorry, maar ik vind niet, dat iemand kan zeggen, dat we niet veel willen uitgeven.
We hebben samen 4 volwaardige abonnementen.
Ik zou niet weten, wat we nog meer zouden kunnen doen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Premiumliner »

5 abonnementen? :D :D

Nooit meer T-Mobile? :lol3:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Hoofdnoorman »

Jan en Simonne schreef:
zo 17 feb 2019, 18:08
Juist om te voorkomen, dat er gezeurd gaat worden over te veel verbruik in het buitenland, hebben we allebei 2 abonnementen gekocht in juli.
Het idee was, om die twee af te wisselen, zodat we niet te veel zouden verbruiken, en in Marokko hadden we sowieso geen internet van T-Mobile, daar hadden we een Marokkaans kaartje.
Nu komen we terug in Spanje, na ons verblijf van ruim 2 maanden in Marokko en ik besluit om mijn tweede abonnement te gebruiken, wat ik tot nu toe nog niet nodig heb gehad.
Ik heb in de drie of vier dagen dat ik het gebruik, ongeveer 500 Mb verbruikt van de (blijkbaar nieuwe) 14 Gb.
En ja hoor, ik krijg gelijk een berichtje, dat ik te veel internet heb gebruikt ten opzichte van Nederland en dat ik moet gaan bijbetalen!.
Dat haalt je de koekoek, ik heb het kaartje net in gebruik, het is nog gloednieuw!
Moeten we dan serieus weer terug naar dongels en prepaid kaartjes in elk land, waar we door komen?
Ik ga morgen maar eens even een stevig gesprek aan met meneer T-Mobile, maar ik ben bang, dat ik absoluut aan het kortste eind ga trekken.
Eén voordeel heb ik dan wel, ze hebben de voorwaarden gewijzigd kennelijk, overigens zonder bericht te sturen daarover, dus ik kan de abonnementen wel opzeggen, neem ik aan.
Maar wat dan?
Volgens mij zijn al die aanbieders hetzelfde.
Hoezo, kartelvorming? :twisted:
Het is maar goed dat wij elkaar gaan treffen. :-B
Moet ik jullie maar eens een lesje gaan leren hoe je van die providers gaat winnen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: We worden gek van T-Mobile



Bericht door Jan en Simonne »

Graag! :D
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie