Sygic: de normale of truckversie?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Sygic: de normale of truckversie?



Bericht door cjoosten »

Beste Sygic gebruikers.

Welke versie van Sygic gebruiken jullie. De normale of de truck versie. Kan ik de truckversie ook voor mijn personenwagen gebruiken. Neem aan dat dan hoogte breedte en gewicht zaken uitgeschakeld moeten worden ?
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: sygic normaal of truck



Bericht door Kroppie »

dan geef je toch gewoon de afmetingen en gewicht van je personenauto in.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: sygic normaal of truck



Bericht door TestCase »

Sygic gebruikt 'TomTom' kaarten volgens mij en je hebt pas profijt van een truckversie als de kaarten ook goed zijn. De ervaring hier leert dat de info op de kaarten het soms laat afweten dus blijf opletten. Soms sta je alsnog voor een te laag viaduct of wordt je wel heel ver om gestuurd.

Sygic kent voertuig profielen dus (snel?) omschakelen moet kunnen alleen gebruik ik dat niet.

Niet te negatief, zelf gebruik ik ook een truckversie. Het lijkt soms nog te werken ook en krijg ik de mededeling dat die route niet geschikt is.


//Kees.


Laatst gewijzigd door TestCase op wo 23 jan 2019, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: sygic normaal of truck



Bericht door de hoekies »

kan onderschrijven wat Kees hierboven schrijft , nooit blindelings op vertrouwen.
Wat betreft je personenauto die is waarschijnlijk korter en lager en smaller dus daar zul je geen verwijzing krijgen dat je er niet door kunt
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Sygic: de normale of truckversie?



Bericht door DynaDetty »

In de instellingen van Sygic, via Instellingen, Instellingen voor vrachtwagen kun je kiezen uit Kenmerken camper of bus, Navigatie voor bestelwagens en Autonavigatie. Voor gewone navigatie kies je dan dus Autonavigatie. De mogelijkheid om afmetingen en gewicht in te stellen verdwijnt dan.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Sygic: de normale of truckversie?



Bericht door Kees_S »

Ik zou dus de Truck versie nemen wegens de extra mogelijkheden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Sygic: de normale of truckversie?



Bericht door marco-dea »

ik heb beide versies maar heb al meerdere malen meegemaakt dat de truck versie ons in de kou liet staan. wegen met hoogte en breedte beperkingen waar we dan wel naartoe gelootst worden.
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Sygic: de normale of truckversie?



Bericht door cjoosten »

marco-dea schreef:
vr 25 jan 2019, 15:19
ik heb beide versies maar heb al meerdere malen meegemaakt dat de truck versie ons in de kou liet staan. wegen met hoogte en breedte beperkingen waar we dan wel naartoe gelootst worden.
Als dat zo is vind ik het prijsverschil van de truck versie te groot t.o.v. de normale versie.
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Sygic: de normale of truckversie?



Bericht door TestCase »

Tja het staat of valt met de kaarten, staat de info er niet op dan weet Sygic dit ook niet. Sygic gebruikt kaarten van Tomtom.
(Zelf gebruik ik bijv. ook IGO met Tomtom kaarten en dus zelfde 'probleem'/ervaring.)
Het gaat vaak ook wel goed hoor maar de beslissing is aan u.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Sygic: de normale of truckversie?



Bericht door marco-dea »

ik kan het niet direct terug vinden in versie nummers van de kaarten van de beide sygics maar in onze beleving is de kaart van de auto versie nauwkeurig dan die van trucks. de uitstraling van auto wijkt af van trucks, wij vinden de auto versie prettiger om mee te werken en eigenlijk wordt trucks na 2 jaar niet meer gebruikt. naast sygic gebruiken we ook altijd een garmin zodat er altijd keuze is. afgelopen jaar in Marokko waren we hier toch blij mee omdat beide systemen je onderweg wel eens in de streek wil laten en je dan kan terug vallen op het andere systeem.
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
Plaats reactie