Filmpjes kleiner maken

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Filmpjes kleiner maken



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,

Ik wil filmpjes over de mail versturen maar die zijn te groot, ze zijn nu 10 mb maar de ontvangende server laat maar 7 mb door.
Bestaat er een programma wat de filmpjes kleiner maakt, zoals dat ook met foto's Kan?
gr.Louis ( ik heb elektra storing aan mijn Eura camper en wil de werkplaats aldaar informeren)
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door B1gcheese »

Ook al kun je 7mb kwijt dan nog is die mailbox aan de andere kant misschien snel vol. Maak je geen vrienden mee denk ik.
Ik kies ervoor om te werken met de gratis dienst WeTransfer waarmee je bestanden upload, en de ontvanger een linkje gemaild krijgt waarmee hij het bestand kan downloaden. Dat linkje blijft maximaal 7 dagen geldig en dan is het bestand weer verdwenen.

Werkt uitstekend, is gratis voor bestanden tot 2 Gb.

www.wetransfer.com
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door Dorsthorst »

Ja dat ken ik , dat gebruiken we zelf ook voor tekeningen.
Maar dan download ie toch nog meer mb of zie ik dat verkeerd....
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door erichendri »

Nee, de e-mail bevat alleen maar een linkje naar de betreffende downloadsite.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door B1gcheese »

Precies je mailtje is gewoon tekst met een linkje.
Downloaden kan de ontvanger dan zelf en dan maakt een paar Mb meer of minder niet uit.

Ik zou er overigens geen bedrijfskritische of privacygevoelige zaken mee uitwisselen, tenzij goed versleuteld.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door nicolasfirst »

Dorsthorst schreef:
ma 07 jan 2019, 13:02
Ja dat ken ik , dat gebruiken we zelf ook voor tekeningen.
Maar dan download ie toch nog meer mb of zie ik dat verkeerd....
Wanneer je in het berichtje aan geeft waar het om gaat en eventueel de grootte van het bestand, kan de ontvanger zelf besluiten om het te downloaden. Dat gaat niet automatisch.

Ook komt het download bestand op de eigen computersysteem van de ontvanger terecht en niet in het mail systeem, waar vaak een begrenzing op zit qua grootte.

Overigens zou de ontvanger alsnog een probleem kunnen hebben omdat hij, wegens beveiligingsinstellingen, geen film bestand kan of mag downloaden of dat hij het niet kan afspelen.

Maar om op je vraag terug te komen, je kunt met een video bewerkingsprogramma een bestand kleiner maken. Dat doe je door het te exporteren in een kleinere resolutie en/of kleiner aantal fps.

Groett,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door Aloys »

Met een Gmail-account kun je tot 25MB versturen.

Ik zat met een pdf-bestand van een tijfschrift, 76MB. Dat kwam binnen in een Whattsapp-groepje en dat wilde
ik doorsturen naar mijn tablet. Lukte dus niet per mail. Nu heb ik het ge-upload naar mijn Google-drive, en
vervolgens weer gedownload op de tablet.

Een filmpje kleiner maken is overigens niet een kwestie van comprimeren, minder bytes, dat lukt niet. Die
videobestandsformaten als MP4 en dergelijke zijn al optimaal gecomprimeerd. Het filmpje wordt dus écht
kleiner, óf lelijker, groffer.

Echt kleiner maken schijnt online te kunnen met de website http://www.videosmaller.com/
Je moet dan wel weten hoe breed je video ongeveer is, want je moet kiezen hoe klein je 'm hebben wilt.
Ik ben het nu even aan het testen met een filmpje van 25MB van David Bowie...

Gelukt! Ik heb een vinkje gezet voor "low compression / best quality" en gekozen voor een breedte van 320 pixels.
Van 25MB is mijn filmpje nu 15MB geworden, kleiner maar het ziet er nog steeds goed uit!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door Dorsthorst »

Hallo Allemaal,
Ik heb ze verstuurd via wtransfer en als het goed is dan krijg ik een mail dat ze bij Eura de bestanden hebben gedownload.
Ik heb maandag a.s. een afspraak bij de fabriek om een elektra storing op te lossen ( de 2e keer ) en ik heb 3 filmpjes gemaakt waarin ik het probleem omschrijf zodat die elektra man zich goed kan voorbereiden en het oplost. Eventueel kan hij daar intern overleggen want het is een bijzonder probleem waar hij al een keer na gekeken heeft en er zich toen met een "Jantje van Leiden" vanaf gemaakt heeft........
Groet, Louis
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door nicolasfirst »

Succes Louis. Ben benieuwd of de filmpjes hebben geholpen.

Aloys, goede suggestie. Ik ga die link eens bekijken. Misschien werkt dat voor ook om even iets quick en dirty te verkleinen. Meestal piel ik wat met de instellingen van mijn videobewerking programma.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door Hoofdnoorman »

Dorsthorst schreef:
ma 07 jan 2019, 12:28
Hallo,

Ik wil filmpjes over de mail versturen maar die zijn te groot, ze zijn nu 10 mb maar de ontvangende server laat maar 7 mb door.
Bestaat er een programma wat de filmpjes kleiner maakt, zoals dat ook met foto's Kan?
gr.Louis ( ik heb elektra storing aan mijn Eura camper en wil de werkplaats aldaar informeren)
Schijnbaar heeft niemand dit gelezen?

Ja, ik gebruik "OpenShot Video Editor". Dit is gratis maar eenvoudig.
Je moet wel even de film inladen en eventueel bewerken. Daarna kan je hem in een stuk of 50 formaten wegschrijven.
De eerste keer was ik er een half uur mee bezig, nu gaat het veel sneller.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door B1gcheese »

Ja hoor, heb het gelezen. Maar ik ben even teruggegaan naar de oorsprong van het probleem: het niet kunnen versturen van een groot bestand per mail. Dan is WeTransfer een stuk makkelijker dan een videoeditor installeren en een video renderen/comprimeren. En vervolgens alsnog iemand zijn mailbox verstoppen met een video die wel net in zijn mailbox past.

:wink:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door Aloys »

Hoofdnoorman schreef:
ma 07 jan 2019, 19:51
Schijnbaar heeft niemand dit gelezen?
En eh, Rudy: heb jij dan niet gelezen dat ik 'm stap voor stap heb uitgelegd hoe je dat online kunt doen? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door EasyBee »

Bij Wetranfer blijft het bestand maar een beperkt aantal dagen beschikbaar en is daarna weer weg.
Alternatief zou je het bestand kunnen uploaden naar dropbox.com.
Daar kun je een link aanmaken en die delen met wie je wilt door die link te delen (bijvoorbeeld in de mail maar ook op een website).
Je stuurt dan dus alleen de mail met de link en de geadresseerde download het bestand.
Verschil is dat het in dropbox net zo lang blijft staan als je zelf wilt. Dropbox kent zelfs een aantal apps voor Windows, iOS en Android.
Handleiding dropbox https://www.dropbox.com/s/coiol5uvc1bol ... x.pdf?dl=0
NB Nee, ook hier moet je geen privacy of bedrijfsgevoelige informatie neerzetten! Net als bij Wetransfer.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Filmpjes kleiner maken



Bericht door Hoofdnoorman »

Aloys schreef:
ma 07 jan 2019, 20:55
Hoofdnoorman schreef:
ma 07 jan 2019, 19:51
Schijnbaar heeft niemand dit gelezen?
En eh, Rudy: heb jij dan niet gelezen dat ik 'm stap voor stap heb uitgelegd hoe je dat online kunt doen? :D
:oops: Nou eh...dat wel, maar wel verkeerd gelezen. :oops: Ik dacht dat hij dit juist niet online wilde doen. Online gebruik ik ook wel eens, maar niet voor speciale filmpjes.
Dus mijn welgemeende excuses. ::S
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie