Garmin Camper 760

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Garmin Camper 760



Bericht door hurktoilet »

Tja, je kunt wel zeggen dat het aan het kaartmateriaal ligt, maar het is Garmin dat de kaarten uitkiest, ze in zijn apparaatje stopt en de bundel vervolgens verkoopt als camper-navigatie.
Dat je naast je Garmin natuurlijk ook je gezonde verstand moet gebruiken, is duidelijk, maar die disclaimer is geen excuus om een product te leveren dat niet doet wat het belooft.
Overigens, ik gebruik zelf een gewone Garmin en ben in zes jaar tijd misschien drie keer langs een plek gestuurd waar ik niet door kon. Maar de afmetingen van mijn buscamper zijn natuurlijk ook relatief bescheiden.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garmin Camper 760



Bericht door 't Busje »

De Garmin Camper 760 belooft niets. Er wordt een inspanningsverplichting geleverd en geen resultaatverplichting.
Het is wel opvallend dat Garmin en HereWeGo hetzelfde kaartmateriaal gebruiken, maar dat de routering van HereWeGo in sommige gevallen beter is dan die van Garmin, maar ook vaak gelijk. Garmin heeft in de camperstand een voorkeur voor grote doorgaande wegen, waardoor je soms flink omrijdt zonder dat dat tijdwinst (door een hogere snelheid) oplevert.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin Camper 760



Bericht door juanv »

Lees dan even de franse tekst welke op de verpakking staat, want DAT is wat je eerst te zien krijgt , de handleiding kan je later NA aankoop van het www. downloaden, maar dan ben je reeds te laat, uw €€€€ zijn dan reeds weg ......
Afbeelding

Mocht je Frans onvoldoende zijn hier de vertaling ; Hij( de Camper 760 lmt-d GPS ) biedt u een gids die rekening houdt met de grootte van uw voertuig.

Dit is toch wel degelijk een resultaat verbintenis !!!!!
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin Camper 760



Bericht door EasyBee »

En als vervolgens de aangeleverde kaartinformatie niet klopt ligt het aan het apparaat en niet aan de leverancier van het kaartmateriaal?
Alle leveranciers van die navigatieapparatuur moeten maar aannemen dat de kaartinfo klopt.
Heb zelf een TomTom Camper en Caravan en een Garmin Zumo voor de motor, maar ze zitten er alle twee wel eens naast. Dan scheld je wel op het apparaat, maar eigenlijk moet je schelden op de leverancier van de kaart. Het apparaat neemt beslissingen op basis van verkeerde informatie. Het lijkt wel een mens.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 760



Bericht door MonRoe »

En wij kunnen allemaal mee helpen door de gegevens door te geven aan de kaarten bouwers.

Wil je nog meer zekerheid, kan dan eens naar opensource kaarten, daar kan je echt zelf aan helpen mee werken door wijzigingen door te geven. Ik heb de ervaring dat de opensource kaarten beter zijn dan de kaarten van garmin/tomtom, die toch al gauw enkele maanden achter de feiten aan lopen, tenzij het een project is wat bijv. al veel langer bekend is, zoals het maken van een snelweg.

Soms navigeren wij met 3 gps'en, garmin nuvi, sygic en openstreetmap op een garmin handheld. Alle drie kunnen ze iets anders aangeven bij een rotonde, terwijl het eindpunt toch hetzelfde is. Waar dat aan ligt, aan instellingen, maar ook aan kaartmateriaal. Is de max snelheid wel aangegeven, wat ook die bepaald je route, zeker als je de snelste route wil.
Dus nee, het ligt niet aan het apparaat, dat is maar een computertje, maar aan de software die er in zit en dat is het kaartmateriaal.

https://www.openstreetmap.org
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin Camper 760



Bericht door juanv »

Ik ben ben benieuwd,
Als jullie bij de bakker slecht brood krijgen , en die geeft als antwoord dat het nier aan hem ligt maar een zijn leverancier van granen, gaan jullie dat dan ook zomaar vergoelijken ????????

Gaan jullie dan gewoon terug naar huis en eten jullie dan maar slecht brood ? :lol:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 760



Bericht door Camperic »

Garmin (Tomtom, etc.) zijn net als de bakker afhankelijk van een beperkt aantal leveranciers en maken daarmee het best mogelijke produkt. Als er geen beter graan leverbaar is dan zul je het brood moeten eten wat wél kan worden gemaakt en ongetwijfeld als lekker zal worden aangeboden :wink: of iets anders dan brood moeten gaan eten.
juanv schreef:
za 29 dec 2018, 23:25
de handleiding kan je later NA aankoop van het www. downloaden, maar dan ben je reeds te laat, uw €€€€ zijn dan reeds weg ......
Nee hoor, die kun je ook vóór aankoop downloaden om een goed (beter) beeld te krijgen van wat je wilt kopen :idea:
Ik doe dat ook vaak.

Ik besef me de beperkingen en ben tevreden met de 770 :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin Camper 760



Bericht door juanv »

Bla , Bla , Bla, geloof jij zelf nog wat je schrijft :?:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Garmin Camper 760



Bericht door Zwerfsteen »

Ik zou zeggen, pijnig jezelf niet langer, zet de Garmin op marktplaats en schaf een voor jou wel geschikt toestel aan.
Ik ben benieuwd naar je keuze en we lezen hier je ervaringen wel.
Ik ben bang dat die niet veel anders zullen zijn.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Garmin Camper 760



Bericht door henk en lila »

Ik ben het deze keer met JuanV eens, maar daar wordende kaarten niet beter van. Is natuurlijk ook een kostenplaatje bij Garmin en de rest. Hoe meer je afschuift naar de kaartenmaker, hoe betere kaarten.

Zelf rijd ik overigens sinds we kunnen roamen in Europa steeds meer met Google Maps in plaats van mijn vertrouwde iGo met Here kaarten. Die kaarten zijn echt wel goed. En dank zij de app Velociraptor heb ik nu ook de GPS snelheid en de snelheidslimieten op het Maps scherm. Die limieten komen dan weer van OpenStreetMaps en die zijn ook voor 99% goed. In OSM heb ik al menig wandelpad toegevoegd dus ja, het komt van twee kanten.
Ontopic: camper afmetingen in Google Maps gaat niet lukken dus zelfs ik kan niet op de automatische pilot rijden.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 760



Bericht door Camperic »

juanv schreef:
zo 30 dec 2018, 10:08
Bla , Bla , Bla, geloof jij zelf nog wat je schrijft :?:
Ik sta (wel) open voor argumenten en ben oprecht benieuwd naar wat er volgens jou niet klopt van wat ik schreef.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Garmin Camper 760



Bericht door Kubo »

@Zwerfsteen 👍
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Garmin Camper 760



Bericht door NAWM »

Al jaren heb ik de dezl 760. Daar zitten vele plekken in waar we geweest zijn.
Kan ik die "eruit" halen en op een kaart laten zien?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Garmin Camper 760



Bericht door TestCase »

Koppel de garmin aan een computer en kijk eens in het bestand current.gpx. Dit bestand zou o.a. alle favorieten moeten bevatten dacht ik van lang geleden.



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie