Garmin Camper 760

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Henkie2007
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 15:28

Garmin Camper 760



Bericht door Henkie2007 »

Hallo, ik ben inbezit van garmin camper 760 waarvan een optie is om de lengte, hoogte en breedte in te geven en zo tijdens je route niet voor verrassingen komen te staan.
Heb alles netjes ingegeven maar er gebeurt eingelijk niks mee, tot dat ik bij mij thuis in de buurt kom op een dijk rij geeft ie aan : mogelijk voor camper ongeschikt. Terwijl er wel 2 campers naast kunnen rijden.
Wie heeft ook zon ding en weet of dit aan de instelling ligt??
Gebruikersavatar
nico4sen
Berichten: 92
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 21:07

Re: Garmin camper 760



Bericht door nico4sen »

Voor zover mijn ervaring met Garmin reikt (ik heb de 660), ligt dit niet aan de instellingen, maar aan de kaartinformatie. Deze is niet altijd even accuraat. Daarnaast heeft Garmin zo z'n nukken (ook met de motornavigatie).

Verstuurd vanaf mijn TA-1021 met Tapatalk

Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garmin camper 760



Bericht door 't Busje »

Wij hebben een Garmin 760 en de informatie is maar matig betrouwbaar. Aan de ene kant laat hij je soms tientallen kilometers omrijden voor beperkingen die er niet zijn. Maar van echte beperkingen trekt hij zich soms weer niets aan. Officieel zou ik met de camper niet mijn straat in mogen rijden wegens een breedtebeperking, maar Garmin weet van niets en stuurt me lekker naar huis.
Met onze (gestolen) TomTom camper was dat overigens niet echt beter.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin camper 760



Bericht door juanv »

Wij hebben dus ook een 760 van Garmin, ik kocht dit toestel enkel en alleen om een navigatie te hebben welke rekening zou houden met de afmetingen van ons voertuig, jammer genoeg , als er één ding is wat Garmin NIET doet is het rekening houden met de ingegeven afmetingen :thumbdown:

Zelfs als je zwaar gaat overdrijven in deze maten brengt dit nog geen zoden aan de dijk.

Laatste reis gaf ik voor hoogte een waarde in van 3,95 m breedte 2,75 en lengte 9,8 m
Dit waar de werkelijke afmetingen voor hoogte zijn 2,90 m breedte 2,27 en lengte 7,45 m
Desondanks stuurde hij me 2x naar een te lage brug voor de 2,9m hoogte van mijn camper en ook 2x naar een te smalle weg, waar je met 2,27 M niet door kon zonder langs een hoop takken te schuren en éénmaal tussen muurtjes welke op 2,35m uit elkaar stonden, dit waar een breedte waarde van 2,75 M ingesteld staat!
Kortom je kan er totaal niet op rekenen, Garmin doet geenszins wat zij in hun publiciteit beloven te doen !

Los daarvan is de gesproken weg aanduiding vaak zéér verwarrend, en moet je echt wel volgen op het scherm om de juiste route te volgen .
Zo had ik reeds vaak dat, wanneer je op een autoweg rijdt en nog tientallen Km te gaan hebt zegt de stem van GPS plots "rechtsaf slaan" vaak gebeurt dat dan als je juist aan een afslag bent, en denk je , hoe kan dit nu ? Tot je kijkt op het scherm en er de vermelding ziet dat je binnen 72 of 48 Km .... moet rechts afslaan, behoorlijk verwarrend, nu ken ik de fouten al een beetje en kijk eerst nog vlug op het scherm i.p.v naar die verwarrende spraak aanduidingen te luisteren.
Ook zo bij ronde punten, moet je vooraf kijken welke richting je uitmoet, want vaak klopt de door de spraak aangegeven aanduiding absoluut niet .

Je had het waarschijnlijk rees begrepen, een tweede Garmin komt er beslist niet meer , no way :thumbdown:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin camper 760



Bericht door MonRoe »

even voor de duidelijkheid en is hier al vaker geschreven, het ligt niet aan Garmin maar aan het kaartmateriaal.

dit moet allemaal ingevoerd worden en als dat niet aangeleverd wordt kan het ook niet ingevoerd worden.

In Nederland zal het steeds beter gaan worden maar in landen zoals bijv Polen, tsjechië etc kan het lang duren denk ik.

Ook Sygic truck is niet compleet.

Je zal altijd met kaarten/gegevens werken die verouderd zijn. Een wijziging duurt soms wel een jaar voordat het doorgevoerd is.

Tijdelijke (hoogte) beperkingen zal je zeker niet tegenkomen in het kaartmateriaal.
bespaar geld en neem een gewone navigatie en let gewoon goed op de weg, zoals we al jaren deden toen er nog geen navigatie was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin camper 760



Bericht door juanv »

Sorry hoor,
Maar als ik je wat beloof bij een verkoop en dit wordt niet nagekomen, blijf IK wel verantwoordelijk voor mijn belofte !
Dit geld onverminderd en zeker en vast voor een leverancier van electronica !

Dit zou een maar al te makkelijke uitvlucht wezen :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garmin camper 760



Bericht door 't Busje »

Er wordt niets beloofd. In de gebruiksaanwijzing staat:
WAARSCHUWING
Het opgeven van uw voertuigprofiel is geen garantie dat altijd met alle kenmerken van uw voertuig bij routesuggesties rekening wordt gehouden of dat u in alle gevallen bovenstaande waarschuwingspictogrammen krijgt te zien. Er zijn mogelijk beperkingen in de kaartgegevens waardoor uw toestel niet altijd met deze beperkingen of wegomstandigheden rekening houdt. Houd u altijd aan de verkeersborden en houd rekening met de wegomstandigheden tijdens het rijden
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Garmin camper 760



Bericht door Bob Diesel »

waar mee ze zichzelf vrij pleiten van iedere verantwoordelijkheid
De bestuurder is nl ten alle tijden verantwoordelijk

maar het is balen als een apparaat niet doet waarvoor je het gekocht hebt

En hoe meer mogelijkheden hoe meer kansen op fouten
terwijl het je in dit geval alleen van A naar B hoeft te begeleiden

Koop een goede :!: wegenkaart en je gaat ouderwets goed
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Garmin camper 760



Bericht door Don Esteban »

>>wanneer je op een autoweg rijdt en nog tientallen Km te gaan hebt zegt de stem van GPS plots "rechtsaf slaan" vaak gebeurt dat dan als je juist aan een afslag bent, en denk je , hoe kan dit nu ? <<
Het lijkt mijn Tom Tom wel. Die heeft dezelfde fratsen. Dit gebeurt o.a. op een wegsituatie die té nieuw is voor de software die ik toch recent had bijgewerkt.
Wat de afmetingen betreft: ook in mijn TomTom Europa-camperversie kan ik maten ingeven waar later dan niets van klopt. Bijv. 3.10 m hoogte ingeven en een poos later voor een viaduct van 2,50 m hoog stranden.
De navigators blijven hulpmiddelen maar als je ze té serieus neemt sta je soms voor nare verrassingen. Bijv. 5 km lang op een bergweg moeten rijden zó smal dat een fietser nog niet eens kan passeren.... en rechts van je een afgrondje van 100 meter diep. (we hebben doodsangsten uitgestaan)
Laatst gewijzigd door Don Esteban op za 29 dec 2018, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Garmin camper 760



Bericht door kampo »

Zelf heb ik een Garmin Dezl 760 LMT-D
(november 2013 één van de eerste)
Hij staat ingesteld op truck gewichten en afmetingen.
Op een uitzondering na werken die instellingen bij mij wel goed.
Deze Garmin houdt altijd rekening met de gewichtsbeperkingen.
Dat komt goed van pas. Ik kan hem aanbevelen en zou hem zelf opnieuw kopen.
Enkel het geheugen is wat klein.

Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Garmin camper 760



Bericht door hans51 »

Ook wij hebben een 760 en vandaag de laatste nieuwe (kaart)update erop gezet hij stuurt ons vooor99% de goede richting uit maar zoals beschreven staat je moet wel ZELF goed blijven uitkijken .We hebben ook verschillende tomtom's gehad en ook bij deze was het altijd zelf blijven nadenken.
Er is dan ook GEEN een navigatiesysteem dat precies doet wat je er van verlangt :wink: zelfs niet je echtgenote naast je met de wegenkaart op de schoot :lol3: .
Voor iedereen een gezond en veilig 2019 gewenst.

Groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Garmin camper 760



Bericht door Janpinz »

Ho!!
Dat op 1 na laatste ben ik niet mee accoord!!!
Laatste wel...:-B :cheers:
Dirk en Gitta
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 13:49

Re: Garmin camper 760



Bericht door Dirk en Gitta »

Wij zijn dit jaar vanaf Nederland naar Portugal gegaan (niet via de tolwegen) en we zijn zeer tevreden over de Garmin 760. Systeem geeft duidelijk aan als het systeem niet weet of de weg geschikt is voor camper.
Als de gebruiksaanwijzing download kun je veel leren van het systeem. De gebruiksaanwijzing is al een boekwerk op zich zelf.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Garmin camper 760



Bericht door javanes »

Dirk en Gitta schreef:
vr 28 dec 2018, 22:38
Systeem geeft duidelijk aan als het systeem niet weet of de weg geschikt is voor camper.
Kijk da's handig als je speciale camper navigatie hebt aangeschaft.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie