T-Mobile data in de EU

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door Cee Pee »

Ik heb er met Vodafone over gebeld en daar geven ze aan dat ze pas in actie komen als er grove misstanden zijn.
Maar drie vier of vijf maanden in het buitenland is helemaal geen probleem.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door JoopBrekken »

Dan wordt de soep dus niet zo heet gegeten als in hun FUP staat.
Maar ze kunnen wel altijd naar die FUP verwijzen.
En beweren dat je 4 maanden mag is onjuiste info. Je mag 2 mnd en wat meer wordt gedoogd.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door Cee Pee »

Hier een stukje uit de FUP van Vodafone;
Bron
Wat is redelijk verbruik in de EU?
We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op. Je krijgt een sms waarin we je op de hoogte stellen van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.
Een duurzame band met Nederland
Wil je gebruik maken van je abonnement in de EU? Dan moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band met Nederland hebt. Er is sprake van een duurzame band als je hier woont, werkt of studeert.

Maar ook wanneer je:

in Nederland woont maar in het buitenland werkt of andersom (grensarbeiders)
voor een aantal maanden‘overwintert’ binnen de EU
En voor de overwinteraars is die laatste zin van toepassing.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door JoopBrekken »

En de eerst alinia
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door Cee Pee »

Je kunt het moeilijk willen lezen, maar ze geven toch duidelijk aan dat een aantal maanden overwinteren geen probleem is.
En wie heeft er daadwerkelijk al problemen ondervonden?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door JoopBrekken »

Het houd verband met elkaar maar dat wil je kennelijk niet zien. Dit is m,n laatste opmerking hierover.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door Pienmajer »

Juli t/m oktober in scandinavie en andere EU landen geweest Met T-mobile unlimited, dus 10gb per maand in de EU, maar ook Noorwegen. Over de maand oktober moest ik extra betalen, € 6 per gebruikte GB, dus totaal € 60.
Vooraf krijg je wel bericht hierover.
Uiteindelijk hier nog onder uit gekomen, omdat mij bij de verkoop van dit abonnement schriftelijk bevestigd is dat de "fair user policy" binnen de EU niet voor dit abonnement zou gelden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door Cee Pee »

JoopBrekken schreef:
zo 16 dec 2018, 13:16
Het houd verband met elkaar maar dat wil je kennelijk niet zien. Dit is m,n laatste opmerking hierover.
Prima toch, maar ik heb er een goede provider aan en al vele jaren langer dan twee maanden op pad en nog nooit problemen ondervonden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door JoopBrekken »

Cor, ik hoop dat je nog lang gelukkig blijft met Vodafone, en dat meen ik!

Pien, het is wel gebleken dat Tmobile vrij strikt is met zijn FUP. Gelukkig kan je met het juiste datagebruik voor vertrek in NL toch 4 mnd in EU zijn.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door Huub56 »

Heb KPN 25 GB en onbeperkt bellen werkt perfect en de 25 GB ook in de eu en ze kijken niet hoe lang je buiten nl bent.
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: T-Mobile data in de EU



Bericht door Mijlpaal »

seth_space schreef:
zo 16 dec 2018, 0:43
Wat is EU+ ?

Met EU+ bedoel ik dat Vodafone met EU niet de landen van de Europese gemeenschap bedoelt, maar dat dit meer landen omvat. Zie hun website.

En nogmaals, mijn ervaring is dat Vodafone helemaal niet moeilijk doet over data-gebruik in het buitenland bij een verblijf langer dan twee maanden. Wel zorg ik ervoor dat ik niet de grens opzoek van de data-limiet, en voorafgaand aan een buitenlandse reis zorg ik er ook voor dat ik meer verbruik dan ik in het buitenland zou verbruiken. Net als Thole ben ik ook langdurig op pad, dus ik weet onderhand wel wat het beleid is van Vodafone. Al is dat natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
Plaats reactie