'Zoek Mijn iPhone'

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

'Zoek Mijn iPhone'



Bericht door NAWM »

Een vraag over de reuze handige app: Zoek Mijn iPhone.

Als ik mijn iPhone zoek met die app zie ik mijn apple apparaten op een landkaart staan.

Mijn vraag is: worden die apparaten gezocht met GPS óf met de verschillende wifi adressen hier in de buurt.

(je zou dat uit kunnen zoeken door op een plaats te gaan staan zonder dekking. Maar daar staan we nu even niet; :roll: en mensen die nu even geen internet hebben kunnen mijn mail niet lezen :-B )

Dus nog even mijn vraag: Vind mijn iPad mijn telefoon met GPS óf met de wifi adressen hier in de buurt.

groeten van Bert.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Zoek Mijn iPhone



Bericht door Rolling Rodie »



Ik weet wel dat wanneer je geen netwerk/WiFi hebt met de telefoon die je zoekt je die niet kunt vinden
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Zoek Mijn iPhone



Bericht door NAWM »

Hallo Rolling Rodie

Die constatering van u zou dan best eens het winnende :!: antwoord kunnen zijn :hug:

Dus het zoeken van die app gebeurt met wifi en niet met GPS.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Zoek Mijn iPhone



Bericht door jurgenc »

Volgens de artikels die ik las, gebeurt de plaatsbepaling via GPS (als je die ten minste hebt aanstaan en de App toegang hebt gegeven tot deze locatiegegevens).
De iphone heeft een netwerkverbinding (ofwel via de simkaart ofwel via wifi) nodig om de locatiegegevens te kunnen doorgeven.

wat leesvoer:
https://www.iculture.nl/uitleg/zoek-mijn-iphone/
https://www.iculture.nl/tips/zoek-mijn- ... erkt-niet/
H20
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Zoek Mijn iPhone



Bericht door NAWM »

Hallo jurgenc:

Bedankt voor je reactie, in je bijgeleverde info lees ik het volgende zinnetje:


of omdat de iPhone geen verbinding kan maken met een bekend Wi-Fi-netwerk.

Dat zou toch betekenen dat de plaatsbepaling met 'n Wi-Fi-netwerk gebeurt, en niet met GPS.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zoek Mijn iPhone



Bericht door seth_space »

Het is en/of.. afhankelijk wat er beschikbaar is wordt er een plaatsbepaling aangegeven. Geen wifi maar wel gps dan weet je het op basis van de triangulatie van masten en verfijnd door de aanmelding van de laatste mast en bijbehorende zendsterkte.
Heb je alleen wifi en geen gps dan gaat het op basis van de bekende wifi netwerken waar de smartphone mee verbonden is en hun database van macadressen die Apple verzameld heeft.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Zoek Mijn iPhone



Bericht door NAWM »

Alweer wat geleerd:

Er zijn dus 3 plaatsbepalers voor mijn telefoon beschikbaar:
GPS,
de omringende telefoonpalen,
de wifi's bij mij in de buurt.

Blijft de opmerking van Rolling Rody. Tot nu toe is hou ik dat als beste antwoord.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Zoek Mijn iPhone



Bericht door veetee »

Dat laatste is logisch toch, als de iPhone die je zoekt zijn positie niet kan doorgeven aan de servers van Apple om dat daar ter plekke geen bereik is, dan kun je ook geen actuele positie opvragen.
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Zoek Mijn iPhone



Bericht door NAWM »

Dat is ook weer zo. Het is toch steeds weer ingewikkelder voor mij.
RobbertvdG
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 mei 2017, 14:59

Re: 'Zoek Mijn iPhone'



Bericht door RobbertvdG »

Het is belangrijk om een aantal dingen los van elkaar te zien;

GPS is de locatie in coordinaten dankzij de satellieten die boven ons weven.
WiFi is een verbindingstechniek die los staat van internet toegang. Heb je een WiFi-verbinding, heb je niet per se een internetverbinding. Zo moet je bijvoorbeeld op campings, hotels, restaurants etc. altijd eerst akkoord gaan met de voorwaarden voordat je toegang krijgt tot het internet. Er is dan wel al een WiFi-verbinding.

Allereerst moet er een locatie bepaald worden, dan moet deze naar de dienst verstuurd worden.

Apple gebruikt de GPS gegevens en jouw netwerkgegevens (sim-netwerk of wifi-netwerk) om wereldwijd de netwerken letterlijk in kaart te brengen. Zij weten dus de geografische locatie van het WiFi-netwerk 'camping de scheve haring'. Dat maakt locatiebepaling ook mogelijk zonder GPS. Zit er een GPS-chip in, en deel je je locatiegegevens met Apple, dan help je Apple met die gegevens in kaart te brengen. Hetzelfde gebeurt ook met de telefoonmasten waarmee je verbind als je geen WiFi-dekking hebt.

Het opvragen van de bepaalde locatie kan alleen gebeuren als er een internet-verbinding is. Dit kan via het mobiele netwerk (er zit dan een SIM-kaart in de tablet), of via het WiFi-netwerk waarop de tablet is aangesloten. WiFi en een internetverbinding zijn dan ook niet per se hetzelfde.


Voor het (terug)vinden van een iPad heeft het apparaat dus een werkende internetverbinding nodig. Dan maakt het verder niet veel meer uit hoe de locatie bepaald wordt.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: 'Zoek Mijn iPhone'



Bericht door veetee »

Goed verwoord. :thumbup: En mooie 1ste post. :wink:
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: 'Zoek Mijn iPhone'



Bericht door NAWM »

RobbertvdG, je schreef:

Voor het (terug)vinden van een iPad heeft het apparaat dus een werkende internetverbinding nodig. Dan maakt het verder niet veel meer uit hoe de locatie bepaald wordt.

Wat ik er van snap:
Met een werkende wifi verbinding laat men weten waar de iPhone is; via de plaatsbepaling van de masten óf via de wifi’s is de plaatsbepaling “ongeveer”. Met GPS op de meter nauwkeurig.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: 'Zoek Mijn iPhone'



Bericht door EasyBee »

Nee. Via GPS wordt de plaatsbepaling gedaan. Je kunt tenslotte je iPhone of iPad gebruiken als navigatie systeem.
1) Als de kaarten (TomTom, Garmin, Here, Sygic of wat dan ook) geladen zijn op je iPhone of iPad, heb je verder niets meer nodig om te navigeren. Daar komt dan ook geen dataverbinding met een Nederlandse of buitenlandse telefoon maatschappij meer aan te pas en gaat niet ten koste van je databundel. Jouw iPad of iPhone kan met behulp van GPS de plaats bepalen en dus de route aangeven.

2) Heb je de kaarten niet geladen in je Apple apparaat, dan is er behalve een GPS signaal ook een verbinding nodig met een telefoon provider om de kaarten live te laden. Dan gaat dat navigeren wel op je databundel bij je abonnement.

3) Heb je de kaarten niet geladen in je Apple apparaat en heb je geen verbinding met een telefoonprovider dan kan het nog via een Wifi netwerk. Maar alleen als jouw iPhone of iPad verbonden is met dat WiFi netwerk (met behulp van een toegangscode of gebruikersnaam en wachtwoord). Zonder die verbinding met dat WiFi netwerk kan jouw iPhone of iPad helemaal niets.

Als jouw iPhone of iPad gestolen wordt of verloren is, kun je hem alleen terugvinden met "Vind mijn iPhone" als hij verbinding kan maken met een telefoonprovider of als hij aangemeld is op een WiFi netwerk. Met behulp van de GPS functie geeft hij dan aan waar hij is.
Steel ik hem en trek de simkaart er uit en hij is niet aangemeld op een WiFi netwerk, dan zie je hem niet.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: 'Zoek Mijn iPhone'



Bericht door reinolt »

Nee, Robbertvdg heeft het goed verwoord.
Mijn iPad heeft geen gps aaan boord en zou voor navigatie met een losse gps verbonden moeten worden .
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Plaats reactie