Kenwood DNX5260BT loopt vast

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
hdemaat
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 nov 2018, 19:35

Kenwood DNX5260BT loopt vast



Bericht door hdemaat »

Ik bezit een Kenwood/Garmin Radio-navigatie van bovenstaand type. Hiervoor heb ik al diverse kaartjes gekocht, de laatste van 2018. Als ik mijn navigatie instel loopt deze telkens vast. De enige manier is dan stoppen, de motor uitzetten en weer starten. De navigatie gaat dan weer verder met zijn route. Wat kan ik hieraan doen. Moet de apparatuur zelf ook geupdate worden of ligt het aan de kaartjes. (mini-SD).
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Kenwood DNX5260BT loopt vast



Bericht door travelscout »

Welkom!

Hier vind je allerlei informatie, ook updates voor firmware:
https://www.kenwood.nl/car/navigatie_mu ... ew=support

Veel leesvoer, ik zou beginnen bij een afdeling storingzoeken in de gebruiksaanwijzing.
Dan botweg allerlei connecties die je niet nodig hebt los te koppelen en te onderzoeken of die dan niet vast loopt.
Niet alleen de hardware maar ook zaken als BT (unmounten of software matig uitzetten).

Vervolgens de firmware updaten (toestel is al een jaar of 8 op de markt).
Etc.
Paul.
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

Re: Kenwood DNX5260BT loopt vast



Bericht door GuyVV »

Wij hebben dat probleem ook gehad. Oplossing bij ons was:
ga naar: --> instellingen-->kaart-->info-->vinkje weghalen bij de oude kaart (versie 2010?). Enkel vinkje plaatsen bij de nieuwste kaart.
Er mag slechts 1 kaart actief zijn, anders loopt ie vast.

Kijk ook eens of op je SD-kaart POI-files staan. Wij hadden eens dezelfde POI-file in de root en in een submap. Toen liep onze Kenwood ook vast. Na verwijderen van die POI-file in de root was alles opgelost. (Je kan ook die in de submap verwijderen of hernoemen)
Guy
Plaats reactie