Wisselen van beeldscherm

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
a.b.
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 14:31
Locatie: Oosterhout

Wisselen van beeldscherm



Bericht door a.b. »

Hallo

Mijn tomtom 60 rekent de afstanden keurig uit, gesproken teksten helder en toe te passen. Maar het apparaat wisselt om de haverklap van scherm. Als ik het apparaat 24 uur aan de stroom zet en aan laat staan, wisselen de schermen minder frequent. Na die 24 uur gaan we dan rijden en dan volgen de wisselingen elkaar niet als snel op. Na een uur of twee draait het systeem goed maar na een pauze van een klein uur begint de ellende opnieuw. Op advies van tomtom heb ik de software een paar keer gedownload en geïnstalleerd. Resultaat is bedroevend slecht: geen resultaat.

Wat kan de oorzaak zijn? Wat is de oplossing?

Indien ik een ander apparaat zou moeten aanschaffen, welk systeem (type) raden jullie mij aan?

Hartelijk dank voor de antwoorden
Gr
Adri
Het camperleven is een goed leven.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door rijschoollucassen »

Wat bedoel je met wisselen van scherm? Bedoel je dag/nacht, rotatie of 2D/3D. Rotatie is wrs in het menu ergens uit te zetten.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door bertt »

Houdt ie wel de stroom vast als ie niet aan de oplader zit? Of zegt ie meteen dat ie opgeladen wil worden?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
a.b.
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 14:31
Locatie: Oosterhout

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door a.b. »

rijschoollucassen schreef:
wo 31 okt 2018, 11:36
Wat bedoel je met wisselen van scherm? Bedoel je dag/nacht, rotatie of 2D/3D. Rotatie is wrs in het menu ergens uit te zetten.

Jaap
Dank voor je antwoord
Dan weer naar beginscherm dan weer naar persoonlijke voorkeuren. Geen vast wisselpatroon. Soms is de geplande route gewoon gewist. Moet de gehele route inclusief tussenpunten weer ingevoerd worden.

Gr
Adri
Het camperleven is een goed leven.
a.b.
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 14:31
Locatie: Oosterhout

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door a.b. »

bertt schreef:
wo 31 okt 2018, 12:03
Houdt ie wel de stroom vast als ie niet aan de oplader zit? Of zegt ie meteen dat ie opgeladen wil worden?

Bert
Dank voor je antwoord.
Als de stroom eraf is zie ik links onder een batterij_ icoontje. Er komt geen melding. Wel krijg ik soms meldingen dat de batterij wordt opgeladen terwijl het apparaat al uren aan de stroom staat.

Gr
Adri
Het camperleven is een goed leven.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door Kroppie »

battery aan z,n end.?, en ergens een slecht contact in het snoer/stekker.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
a.b.
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 14:31
Locatie: Oosterhout

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door a.b. »

Kroppie schreef:
wo 31 okt 2018, 13:43
battery aan z,n end.?, en ergens een slecht contact in het snoer/stekker.

jos
Dank je.
Batterijprobleem zou best kunnen. Maar je zou verwachten dat de continu geleverde stroom dat wel compenseert. Overigens...hoe kom eIk erachter dat batterij eventueel aan zijn end is? Dan moet ik het apparaat gaan openbreken. Ik zie nergens schroefjes zitten. Ook....hoe controleer ik een slecht contact? Eventueel een ander systeem kopen en dan gaan prutsen lijkt me in het uiterste geval een niet echt passelijken oplossing.

Gr

Adri
Het camperleven is een goed leven.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door bertt »

Adri,

Toevallig, nee niet toevallig heb ik verleden week de accu van mijn TT vervangen, 4 jaar oud, omdat hij me te snel meldde dat ie leeg was. Volgens TT in eerste instantie niet mogelijk. Later kon het wel €105 . Toen heb ik het zelf gedaan. Ik repareer ook Canon lenzen, dus dat moet lukken dacht ik. Het was moeilijk, maar nu ik het weet is het te doen.
Ik wil het wel voor je doen, maar ik garandeer niet dat dat de oorzaak is van jouw storing, het lijkt er wel op, maar....?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door Kroppie »

battery aan zijn end?, laadsnoer losmaken tom tom aanzetten , en dan moet ie toch wel een 1/2 uurtje kunnen draaien op de battery denk ik.
is de battery aan zijn end en heeft het laadsnoer een slechtcontact of een slechtcontact in de sigaretten plug , dan valt de continu spanning steeds effe weg , met mogelijk genoemd gevolg.
hoe battery te wisselen ?, op youtube staan voor de div types zat voorbeelden , maar er zitten geen schroefjes meer hoor tegenwoordig is alles klik klik, en soms klik vast, krak los, maar bij de tomtom start b.v. zit de battery onder de sticker aan de achterkant.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
a.b.
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 14:31
Locatie: Oosterhout

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door a.b. »

Kroppie schreef:
wo 31 okt 2018, 16:24
battery aan zijn end?, laadsnoer losmaken tom tom aanzetten , en dan moet ie toch wel een 1/2 uurtje kunnen draaien op de battery denk ik.
is de battery aan zijn end en heeft het laadsnoer een slechtcontact of een slechtcontact in de sigaretten plug , dan valt de continu spanning steeds effe weg , met mogelijk genoemd gevolg.
hoe battery te wisselen ?, op youtube staan voor de div types zat voorbeelden , maar er zitten geen schroefjes meer hoor tegenwoordig is alles klik klik, en soms klik vast, krak los, maar bij de tomtom start b.v. zit de battery onder de sticker aan de achterkant.

jos
Hallo
Laadsnoer van TT afgehaald. Na een uur was de batterij nog voor meer dan de helft vol. Volgens het icoontje. Op YouTube gezien hoe de batterij eruit te peuteren valt. Gezien voorgaande opmerking hoef ik hier niet aan te beginnen, lijkt me.

Het wisselen van scherm gebeurt ook als ik TT middels een adapter aan de 220V zet. Adapter levert ook 5V.

Opvallend is wel dat het scherm waarop de gegevens van de geplande route staan om met een OK de TT zijn werk te laten doen, wel heel lang zichtbaar blijft

Het zou me niks verbazen als de oorzaak in de software zit. Daar kan ik eigenlijk niks mee. Ik verwacht van TT ok geen ondersteuning meer. Mijn TT is in 2011 gekocht. Toch niet zo oud dat ie versleten is?

Gr

Adri
Het camperleven is een goed leven.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door macfocus »

Hoe vervelend ook, iets wat lijkt op een computer is na 7 jaar zo dood als een pier.
Het klinkt mij als een software probleem, en dat ga jij idd niet opgelost krijgen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door TestCase »

Aanraakscherm? Kan dan ook hier aan liggen, denkt steeds dat je met de vingers op het scherm zit en wisselt scherm. Gevallen? Vocht?


//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
cgb

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door cgb »

Hallo Adri,

Zit er niet ergens een reset-knopje, dat je met een pennetje in moet drukken? Bijvoorbeeld onder de sticker waarop het typenummer vermeld staat.
Succes!

Carel
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door freddorr »

onze TT gaat automatisch uit als je de stroomtoevoer onderbreekt en weer aan als je de stroom er weer op zet.
Zou het inderdaad kunnen dat het kabeltje, je USB ding voor in je aanstekeraansluiting of de aanstekeraansluiting gaar is?
begin eens met die plug schoon te maken en er weer goed in te drukken. Je weet nooit.....
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Plaats reactie