Wisselen van beeldscherm

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
a.b.
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 14:31
Locatie: Oosterhout

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door a.b. »

Hallo allemaal.

Eerst en vooral iedereen bedankt voor de suggesties/opmerkingen etc.

Ik heb van alles uitgeprobeerd maar geen enkele truc heeft het gewenste effect. Zelfs de harde return, terug naar fabrieksinstellingen, levert niks op. Het
Als ik nu iets moet intikken is tomtommetje zo aardig om zelf allerlei toetsen in te drukken :bang: Helemaal niet handig.

Op aanraden van een bevriend campingcarrier richt ik mij nu op de aanschaf van de Garmin 660 lmt-d.

Voordeel hiervan lijkt me dat ik de maten van mijn camper (ruim?) kan intoetsen. Bovendien een betaalbaar apparaat: 199,00

TomTom levert geen ondersteuning meer voor dit apparaat. Slechte zaak vind ik.

Nogmaals dank en gegroet

Adri
Het camperleven is een goed leven.
a.b.
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 14:31
Locatie: Oosterhout

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door a.b. »

hoi

Dit is wat mij betreft mijn laatste bericht m.b.t. het wisselen van het scherm.

Van Tomtom kreeg ik geen ondersteuning meer voor mijn apparaat en men gaf ook geen nieuwe raad. Duidelijke zaak dus: op zijn brabants...houdoe en bedankt.

Gelukkig heeft waypoint (zie gps.nl) mij geweldig geholpen. Diagnose was wel duidelijk, advies m.b.t. aankoop van een nieuw toestel, aanreiking van hoe POI van NKC te installeren. Keurige service. Reden genoeg vor mij om bij deze mensen in Brabant een garmin 660 LMT-D aan te schaffen.

Iedereen nogmaals nog bedankt voor het meedenken.

groeten

Adri
Het camperleven is een goed leven.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door rijschoollucassen »

Nou nog even basecamp installeren, kaart in de Garmin up-daten en ook op de pc laten zetten. Eventueel de cursus van Mr.GPS doen, gaat er een wereld voor je open. Die navi kan véél meer dan van A naar B navigeren.... Routes zelf uitzetten, Routes van internet laden, Waypoints aanmaken van belangrijke bestemmingen etc...

Maar, ook met een Garmin (misschien wel juist met een Garmin) zelf ook opletten. Hij wil nog wel eens een binnendoor-weggetje pakken en dat levert nog wel eens wat avontuur op.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door Janpinz »

Voor avonduur en avontuur zijn we toch onderweg?
Toch..?
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wisselen van beeldscherm



Bericht door Arie55 »

a.b. schreef:
wo 31 okt 2018, 16:02
...hoe kom eIk erachter dat batterij eventueel aan zijn end is? Dan moet ik het apparaat gaan openbreken. Ik zie nergens schroefjes zitten.
...Eventueel een ander systeem kopen en dan gaan prutsen lijkt me in het uiterste geval een niet echt passelijken oplossing.
op youtube kan je een instructie video vinden hoe het apparaat open gemaakt kan worden en de accu vervangen kan worden. In het kort; twee schroefjes aan de onderkant (bij de micro usb) los en dan de rand los wrikken met een stukje kunststof. De accu is overigen ongekend klein van formaat. En daar snap ik niks van. Had makkelijk een grotere in gekund, net als meer dan 8Gb aan geheugen.

Eerst gaan prutsen en als het dan faliekant mis gaat, kan je altijd nog een nieuwe aanschaffen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie