Hard Disc Drive

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Hard Disc Drive



Bericht door jielus »

https://www.megekko.nl/product/2090/183 ... 3-0-Oranje
Kort geleden drie van deze, in verschillende kleuren, gekocht. Ik moet ze helaas in 18 maanden afschrijven. Dan zitten ze aan hun draaiuren.

Maar voor u, waarschijnlijk de rest van uw leven, wel voor onbelangrijke data dan!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hard Disc Drive



Bericht door TestCase »


eef van baal schreef:hier staat een prijs gelijke ssd schijftijdelijk uitverkocht, maar ze hebben ook nog anderen.
deze is geschikt voor telefoon tabled en laptop/pc,
Niet iedere telefoon/tablet ondersteund dit! Voor Android moet USB OTG (On The Go) op het specificatie lijstje staan.
Wanneer het stekkertje past werkt het echt niet altijd!

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Hard Disc Drive



Bericht door johan1950 »

@jielus.

Hoe kom je aan 18 maanden ? Bij 24/24 bedrijf is dit nog maar ongeveer 13.000 uren .
Johan en Ina Gols
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Hard Disc Drive



Bericht door jielus »

Levensduur van een harde schijf
De voorbije vier jaar heeft Backblaze dus steeds rond de 25.000 harde schijven onderhouden. Elke keer als een van die schijven het liet afweten, noteerden ze dat en vervingen ze die. Zo komt het dat Backblaze na vier jaar mooi gedetailleerde grafieken kan maken over de momenten waarop harde schijven hun laatste adem uitblazen.

We kunnen eigenlijk drie periodes onderscheiden.

In de eerste periode, die anderhalf jaar duurt, gaat jaarlijks zo"n 5,1 procent van de schijven stuk.
In de 18 maanden die daarop volgen, zakt dat getal naar 1,4 procent.
En dan, na drie jaar, stijgt het aantal crashende harde schijven weer fenomenaal, naar 11,8 procent per jaar.

Dat betekent dat 92 procent van de harde schijven de eerste achttien maanden overleeft, en dat van die schijven 90 procent het ineens drie jaar uithoudt.

Bron: TechPulse
Ik kan/wil het risico niet lopen met belangrijke data. Sommige data heb zelfs twee keer naar twee verschillende schijven gekopieerd! En ja, de meeste schijven bij mij draaien 24/7. Mijn WD Red 8Tb in mijn NAS draaien wel meerdere jaren, maar mijn RAID opstelling moet ook enige verzekering geven dat er geen data verloren gaat.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Hard Disc Drive



Bericht door johan1950 »

En dan gebruik je voor die belangrijke data externe schijven met alleen een USB aansluiting en een bedrijfstemp. van 5 - 35 graden ???
Johan en Ina Gols
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Hard Disc Drive



Bericht door jielus »

Ja, op dit moment met USB-C, heb jij een andere oplossing?

Maar nu kapen we het onderwerp en dan worden we er misschien afgegooid.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Hard Disc Drive



Bericht door Arie55 »

Wat je ook doet, als je een drive (ssd of met schijven) via de usb hebt aangesloten en je wil de drive 'uitnemen', zorg er dan voor dat je dat netjes doet. Dus start balk en met eject aangeven en dan pas de stekker eruit. Zo heb ik door eigen dommigheid data op zo'n drive verknalt. Niet dat het erg was, onhandig was het wel.
Nu heb ik dat opgelost en beschermd tegen mijzelf, door de dvd lezer/schrijver eruit te nemen en zo'n drive chassis geplaatst met de harddisk erin.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie