Advies ivm zoektocht tablet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup:

Of TS moet hier eens rondneuzen


https://www.gadgets4u.nl
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door MonRoe »

Wij navigeren met een Garmin navigatie, maar ook met Sygic en maps.me op een android tablet. We hebben geprobeerd om te navigeren met een apple ipad mini, maar helaas, daar zat geen gps in, dus viel er niet mee te navigeren.

Zorg in ieder geval dat als je een tablet neemt, dat je ruim voldoende geheugen hebt, 16Gb is echt te weinig, ga voor minimaal 64. Zeker als je een beetje door europa toert en je diverse kaarten offline wilt hebben en ook nog eens andere apps op je tablet wilt. Ik heb een android 16GB liggen en die was in no-time vol en daar heb ik dus niets aan. Ik gebruik die nu alleen nog maar voor navigatie en campercontact. De rest heb ik er allemaal afgegooid en daar gebruik ik dan weer mijn ipad mini voor. (zoals films kijken, foto's maken, vele andere apps, digitale reisgidsen etc).

Als ik moet kiezen voor puur alleen navigatie, dan kies ik toch voor de Garmin navigatie, werkt prima, snel, je kan er zelf heel veel mee doen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Bob Diesel »

Ook goed :thumbup:
maar de goedkoopste €180 boven budget :thumbdown:

https://www.gps.nl/camper-_en_vrachtwag ... lmt-d.html
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door seth_space »

jielus schreef:
ma 06 aug 2018, 10:29
[
Welles/nietus discussies leiden nergens naar toe, alleen frustratie. Ben je blij met die Samsung, dan zou ik hem gewoon houden. Dat doe ik namelijk ook met mijn iPad.

Met 128 Gb aan boord heb ik geen kwetsbaar kaartje nodig.
Dan ben je van je eerder genoemde 512GB al aardig wat kwijt geraakt.
Als je echter een advies geeft een 600% duurdere tablet te kopen maar je hebt geen argument daarvoor dan is dat een slecht advies.
Feit is dat die goedkope Samsung en die heel dure apple hetzelfde kunnen. Ongetwijfeld, sneller, beter en groter scherm maar idioot duur voor wat de ts zoekt..
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door jielus »

Dit wordt een Jehova aan de deur gesprek. Snel de deur dicht!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door de Jonckheer »

Ach je, zo een ken ik er ook, koopt altijd de duurste. Hij weet niet te vertellen waarom maar heeft genoeg munten en dus . . Zo is dat hier ook het geval vermoed ik. €1500 voor een tablet . . in nog geen 1500 jaar. :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Bob Diesel »

Is dan wel weer goedkoop :wink:
€1,- p/j

Dan is mijn chienees zeer duur :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door nicolasfirst »

Mocht je een iPad Willen hebben dan moet je eens op refurbished iPad googlen. Met 64Gb, WiFi en Sim klaar heb je al een iPad 2 voor rond de €200.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Bob Diesel »

Maar GEEN GPS :bang:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op ma 06 aug 2018, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door de Jonckheer »

Geen behoefte aan, ik houd het wel op Android. Meer keuze in apps omdat er nu eenmaal veel meer Android apparaten zijn, dankzij o.a. de sympathieke verkoopprijzen van Apple. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Atoz »

De laatste tien jaar van mijn beroepscarrière was konden trouwe aanhanger van Apple.
Eigenlijk nooit echte problemen gehad met hun producten. Van iPod tot server.

Maar gelet op het simpele feit dat ik als pensionata nu alles zelf moet betalen is er dus de logische switch gemaakt (puur omwille van de prijs) naar Android producten en nee geen Samsung want die zijn eigenlijk evengoed veel te duur. (Althans voor mij) en ondanks dat we nu zes jaar die android gsms en tablets intensief gebruiken ben ik van die goedkope evengoed tevreden.

Een tablet kost ons hier 120€ een gsm (nokia3) met chinese handleiding uit Nederland 100€ (in België was die 50€ duurder) en onze vorige gsm's gingen bijna drie jaar mee, zonder ellende.

Natuurlijk staat het altijd mooier om mijn laatste professionele laptop (een MacBook pro er was geen duurdere) te vermelden dan de nieuwe Windows 10 laptop die ik onlangs in Frankrijk voor 138€ aanschafte (14" 32gb )
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Marco Polo »

de Jonckheer schreef:Geen behoefte aan, ik houd het wel op Android. Meer keuze in apps omdat er nu eenmaal veel meer Android apparaten zijn, dankzij o.a. de sympathieke verkoopprijzen van Apple. :lol: :lol: :lol:
Toevallig op een ander forum wat app’s aan het bespreken geweest die interessant zijn voor camperaars en eigenlijk alles is zowel voor IOS en Android te krijgen.
En van de enkele app waar geen IOS versie van is is wel iets vergelijkbaars te vinden.
Omgekeerd ben ik trouwens ook tegengekomen.
Geen Android app.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Bob Diesel »

Dus :!: :?:
Ieder vogeltje zing zo als die gebekt is
of te wel wil en kan je het betalen >ga je gang
Het zelfde kan ook voor minder> maar met het zelfde resultaat
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op ma 06 aug 2018, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Toedeledoki

Re: Advies ivm zoektocht tablet



Bericht door Toedeledoki »

Ik had zelf een Lenovo van de Media Markt. De goedkoopste met GPS. Deed het prima als navigatie. Dus voor onder de 100 Euro kun je klaar zijn als je wilt.
Als app zou ik TomTom GO aanraden. Wil je die in de gekraakte versie dan stuur je maar een prive bericht.
Plaats reactie