Welke datasim?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
HansR
Berichten: 61
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:39
Locatie: Nieuw Vennep

Welke datasim?



Bericht door HansR »

Beste camper liefhebbers,
Ik ga deze zomer naar Sardinie, ik heb altijd voor internet, de turbo wifi antenne gebruikt, om een of andere reden werkt hij niet meer op de usb poort. Ben me nu aan het oriënteren op de Huawei E5186s, welke data sim kan ik hier het beste voor gebruiken met welke bundel voor normaal internet gebruik. Geen films streamen etc.
Ik hoor graag jullie advies en ervaringen.
Vriendelijke groet en veilige camper km gewenst, Hans
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: data sim



Bericht door WiSpi »

Ik doe het ook met een data simkaart op de tablet. Ik heb de datasimkaart van mijn provider genomen, omdat als je meerdere simkaarten op één woonadres hebt, je een verdubbeling krijgt van data. Volgens hebben alle grote providers dit (KPN, Vodafone, enz). Heb nu 20 gig per maand. Dat maken we nooit op. Wifi = exit bij ons'.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
HansR
Berichten: 61
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:39
Locatie: Nieuw Vennep

Re: data sim



Bericht door HansR »

Hallo Wim,
Dank voor de reactie
Vriendelijke groet, Hans
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: data sim



Bericht door blizard »

Welke abbo's heb je nu, door te bundelen kan het goedkoop uitvallen.
Mijn datasim kost 5 euro pm, en valt in de KPN bundel. Ik kan dus Mb's naar dat nummer sturen.KPN levert nu ook een 2e SIm op hetzelfde 09*** nummer, zodat ik ook in de auto vast internet heb, en de kaartjes niet hoef te wisselen.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: data sim



Bericht door rijschoollucassen »

Wij zijn afgelopen vakantie en beetje op de koffie gekomen met een datasim van wereldwijdwifi. We waren héél erg snel door onze data heen, wrs omdat de aangesloten apparaten wifi herkennen en dan hun back ups en updates gaan doen. Dat moet je sowieso uitzetten. Je kunt ook je telefoon of tablet als hotspot instellen.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: data sim



Bericht door henk en lila »

Ja dat kan in bijvoorbeeld Windows 10. Maar volgens mij moet je dat steeds opnieuw aangeven als je opnieuw (met je telefoon hotspot) verbinding maakt.
Ik testte het nu even en hij stond weer "open" terwijl ik hem op vakantie (iets te laat) had geblokkeerd voor achtergrond zooi (zoals die dikke W10 update onlangs).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: data sim



Bericht door blizard »

Als je je SIM in zon dongle in de USB aansluiting zet, heb je een mooie router voor al je spullen (telefoon, laptop, tablet enz: https://nl.aliexpress.com/item/Unlocked ... autifyAB=0


Ik kreeg deze omdat na een bestelling een andere optie niet werkte. Doet het prima, en een extra optie om een datakaartje er in te zetten, waar je bv boeken op kunt zetten. Een soort NAS dus
RobT
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 02 jan 2017, 21:33

Re: data sim



Bericht door RobT »

Kijk ook nog even naar de unlimited abonnement van t-mobile. Deze gebruik ik ook in het buitenland. Is onbeperkt internet in geheel Europa. Ik betaal geloof ik 30 euro per maand. Werkt top.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: data sim



Bericht door Marco Polo »

Daar zijn ze al heel snel van teruggekomen :D
Ze bellen zelfs klantjes of je alstublieft niet op een ander abbo over wilt gaan ;-)

Is inmiddels niet meer te krijgen.
Max 10GB in het buitenland.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: data sim



Bericht door seth_space »

Data sim moet toch wrl een serieuze omvang hebben als je het als vervanger van schotel wilt gebruiken. Uiteraard afhankelijk van het aantal tv uren dat je kijkt.
Als formule-1 fan merk ik bijv dat een volledige wedstrijd op ziggo go app 2.5GB dat opsnoept. Met drie opeenvolgende wedstrijden tikt dat aardig aan
Aangezien Noorwegen niet tot eu behoort moet de Ziggi go app ook weer via VPN werken.
Daarnaast komt het bij vrijstaand nogal eens voor dat de dekking te gering is. Dat ging met name in Zweden op.
Kortom, geen schepen verbranden voordat je een goed werkend en betaalbaar alternatief hebt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: data sim



Bericht door Camperic »

blizard schreef:
ma 25 jun 2018, 9:37
Welke abbo's heb je nu, door te bundelen kan het goedkoop uitvallen.
Mijn datasim kost 5 euro pm, en valt in de KPN bundel. Ik kan dus Mb's naar dat nummer sturen.KPN levert nu ook een 2e SIm op hetzelfde 09*** nummer, zodat ik ook in de auto vast internet heb, en de kaartjes niet hoef te wisselen.
Bedoel je een Groep SIM via zakelijk abonnement?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: data sim



Bericht door Will »

Goedemorgen,

Ik vraag me af wat het nut is van een extra data bundel met bijbehorende hardware.
Je kan je mobiel toch als thetering mobile hotspot gebruiken.
Ik doe dit al een paar jaar om de krant te lezen en het forum en bevalt prima.
Met de wk voetbal een paar wedstrijden gekeken en de kosten vallen weg doordat je geen andere apparatuur hoef aan te schaffen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. :wink:

ps. Het werkt gewoon via bluetooth op laptop of tablet, met Google Chrome kan je het naar je tv streamen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
HansR
Berichten: 61
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:39
Locatie: Nieuw Vennep

Re: data sim



Bericht door HansR »

Beste forumleden,
Inmiddels in Italië aangeland , huawei opgestart computer ziet de WiFi maar router blijft rood , maakt dus geen verbinding met telefoon aanbieder alhier.
Wat kan ik hier aan veranderen ?
Gaarne advies
Vriendelijke groet, Hans
HansR
Berichten: 61
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:39
Locatie: Nieuw Vennep

Re: data sim



Bericht door HansR »

Overigens 3 strepen signaal, dus daar zal het niet aan liggen
Gr Hans
Plaats reactie