Ervaringen Telfort internet in buitenland

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door Premiumliner »

Tijdens reizen in het buitenland, waaronder Duitsland en België moest ik verschillende keren constateren dat mijn internetverbinding (roaming) erg traag was. Bovenin was bovenin het scherm iets te lezen als h++. Mijn ega, die een Ben abonnement heeft had beduidend sneller internet.
Nu belde ik vandaag met Telfort om hiernaar te informeren en zij deelde mee dat waarschijnlijk kwam door de gemaakte afspraken/contracten met providers aldaar. Ik heb overigens wel een 4G simkaart!
Zijn er forumleden die ook traag internet met Telfort in het buitenland ervaren?
Of juist wel de gewenste snelheid?
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door henk en lila »

Hier ook Telfort en Duitsland is slecht in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bulgarije en Roemenië en Hongarije tijdens ons laatste rondje. O2-DE en Wind gaan soms goed en soms traag.
Ik probeer dan handmatig een andere provider te kiezen en soms vind je dan een snellere. Maar dat zoeken naar beschikbare netwerken kost veel tijd.
Mijn ervaring over meerdere jaren is dat de dekking in Duitsland veel slechter is als in Nederland.
Ik mis eigenlijk een lijstje van providers waarmee Telfort een contract/afspraak heeft.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
casloot
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 23:15
Locatie: vlaardingen

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door casloot »

Had ik vorige zomer ook in het buitenland, geen 4G maar 2G of 3G, via facebook kontakt gehad met telfort, zijn hebben geen 4G kontrakten in de eu, stond (nog) niet op de website maar inmiddels wel, het is even zoeken maar het staat onder buitenland tarieven (mobiel)

Let op: de snelst mogelijke internetsnelheid in het buitenland is 3G. We kunnen buiten Nederland helaas nog geen 4G aanbieden.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door Abri079 »

Heb al jaren een Telfort abonnement. Heb in Europa zelden klachten. Gebruik mijn telefoon zelfs als hotspot en bij meerdere gebruikers merk ik weinig van een dalende snelheid. Kijken van filmpjes gaat prima. Laden van websites ook.
Kortom, ik herken de klachten niet.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door henk en lila »

In Europa gaat het bij mij ook goed, ook hotspot, maar in Duitsland regelmatig slechte verbinding.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door kanjer »

Heb al 25 jaar met veel plezier Telfort nooit geen probleem in buitenland,maar inderdaad afgelopen maand in Duitsland 3g en supertraag
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door Premiumliner »

Dank voor de reacties!

Ik ben blijkbaar dus niet de enige.
Inmiddels heb ik besloten over te stappen naar een andere Provider, nl. T-Mobile
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door blizard »

kanjer schreef:
ma 11 jun 2018, 17:41
Heb al 25 jaar met veel plezier Telfort nooit geen probleem in buitenland,maar inderdaad afgelopen maand in Duitsland 3g en supertraag
Het gaat er om dat er geen 4G is, dat is nu de standaard. Het is vreemd dat een KPN broker zelf afspraken moet maken in EU om LTE te waarborgen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ervaringen Telfort internet in buitenland



Bericht door Atoz »

Zelfde probleem met mijn Belgische orange abonnement als ik in Frankrijk of Spanje op een orange netwerk zit. Heel dikwijls wil het dan niet lukken. Op aanraden van de Belgische helpdesk moet ik dan handmatig een ander, beter, netwerk zoeken.

(Europese roaming is daarvoor niet bedoeld)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie