TomTom en POI's

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

TomTom en POI's



Bericht door Cosmoscar »

Ik heb al jaren een TomTom Go CAMPER.
Dus een apparaat mét logo van ANWB, NKC én ADAC.
Wilde mijn POI's van o.a. Campercontact verversen.
Daartoe handmatig de oude gewist (OMG had ik dat maar nooit gedaan)
Verse bijgewerkte bestanden getracht via MyDrive connect te plaatsen.

Dat lukt helaas niet. Ook niet met hulp van de TomTom medewerker aan de telefoon; na een volledig doorlopen reset van de TomTom lukt het niet POI's te up-loaden. TomTom's laatste opmerking: u kunt toch de POI's op het apparaat handmatig invoeren......wat denk je zelf 25.000 camperplaatsen handmatig invoeren........
"De nieuwste POI bestanden kunnen op uw apparaat niet worden gebruikt", zegt TomTom vervolgens.
WAAROM KOOP IK DAN EEN CAMPERVERSIE vraag ik mij af, toch zeker om de camperplaatsen te kunnen up-loaden? Het logo van de NKC staat NB op het schermpje.
Mijn TomTom is dus hiermee waardeloos geworden. Wat een bedrijf, ik ben teleurgesteld en boos.

Gezien de moeilijkheden die veel mensen met POI's ondervinden, ik ben zeker niet de enige, vind ik de opstelling van TomTom echt beneden peil. Heb hen dat ook laten weten. Ook de NKC geïnformeerd.

Mijn vraag: is er iemand die deze problemen herkent en een oplossing heeft gevonden?
Is er wellicht een hacker die de weg weet om via de oude weg (verkenner, kopiëren en plakken) de POI's te up-loaden?
LMC i605
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: TomTom en POI's



Bericht door Nugget1 »

Deze route lukt bij mij:
Poi campercontact downloaden op pc. Onthoud de map waarin hij geplaatst is.
Open My Drive Connect en login
Onderin taakbalk open tomtomsymbool en kies beheer content van community .
Kies Voeg NP toe en kies Blader

zoek op pc de download van campercontact , klik erop en campercontact.ov2 staat in de witte balk en kies installeer.
Als het goed staat de bijbehorende symbool van Campercontact (campercontact.bmp)nog in de tomtom.
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: TomTom en POI's



Bericht door Cosmoscar »

Dat is inderdaad de weg die je dient te bewandelen.
Deze is ook aan de hand van TomTom helpdesk bewandeld.
Helaas dit werkt niet. TomTom bevestigde dat er verbinding was, konden ze online zien!

Advies TomTom: handmatig invoeren POI´s.

Drive connect opgeschoond, opnieuw laatste versie geïnstalleerd.
TomTom opgeschoond, gegevens gewist, schone installatie a.h.v. TomTom helpdeskmedewerker.
Fail.

Oscar
LMC i605
RonnyV
Berichten: 33
Lid geworden op: do 05 jan 2017, 20:04

Re: TomTom en POI's



Bericht door RonnyV »

Ik heb een tomtom go 520 dit jaar gekocht en heb de camperplaatsen van de meest gebruikte landen kunnen uploaden.
Met tomtom routeplanner moet dit lukken. Wel synchronisatie activeren
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: TomTom en POI's



Bericht door Cosmoscar »

Volgens TomTom is mijn apparaat "te oud" (2012) om de nieuwe POI's te kunnen laden.......!?

Oscar
LMC i605
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom en POI's



Bericht door EasyBee »

Ik gebruik altijd deze link om ze direct op mijn TomTom 1005 GoLive Camper en Caravan te beheren.
1) Sluit TomTom aan op je computer.
2) Zorg ervoor dat hij dus aanstaat.
3) Klik op deze link http://169.254.255.1/pcmi/?locale=nl_nl
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Uitgeschreven

Re: TomTom en POI's



Bericht door Uitgeschreven »

Ik gebruik Tom Tom home en heb een 950 live.
Anderzijds zet ik de poi's rechtstreeks op de sd card.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom en POI's



Bericht door EasyBee »

TomTom heeft systemen die met TomTom Home werken en systemen die met Mydrive werken.
De systemen die met Mydrive Connect werken kun je niet met TomTom Home bedienen en ook niet direct met de verkenner bewerken, dus geen POIs plaatsen of verwijderen. Dat vraagt om moeilijkheden. Zie openingspost van Cosmoscar.
Hopelijk werkt mijn link nog wel bij TS voor beheer via de browser.
Is een geoorloofde bewerking van TomTom als het systeem met Mydrive Connect werkt. Vond die link op TomTomsite.
Die link werkt bij mijn weten alleen als je de TomTom via USB kabel verbindt met je computer, niet met wifi.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: TomTom en POI's



Bericht door Cosmoscar »

EasyBee schreef:
di 26 jun 2018, 11:26
Ik gebruik altijd deze link om ze direct op mijn TomTom 1005 GoLive Camper en Caravan te beheren.
1) Sluit TomTom aan op je computer.
2) Zorg ervoor dat hij dus aanstaat.
3) Klik op deze link http://169.254.255.1/pcmi/?locale=nl_nl
Zag jouw reactie binnenkomen onderweg, kon niet wachten tot ik thuis was!!

GE-WEL-DIG goede suggestie. Ik ben heeeeeeel erg blij met jouw link!!!!
Ik gedenk jou in mijn gebeden :thumbup: :thumbup: :thumbup: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Werkt perfect inclusief de pictogrammetjes.

Dat ze dat bij TomTom niet even kunnen doorgeven........na 2 x 3 kwartier aan de telefoon en nog geen oplossing van die kant; ze zouden een mail sturen.......nog niks gezien. Maar nu is het gefikst!


Geweldig bedankt.

Oscar
LMC i605
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom en POI's



Bericht door EasyBee »

:cheers: Het is er ook wel het weer voor.

Ik vond die link nota bene 2 jaar geleden op de engelse TomTom site. Is van hen zelf. Dat ze dat bij de helpdesk niet weten. :lol3:

Ik heb die link in mijn favorieten staan, altijd makkelijk om bij de hand te hebben. Je kunt ook andere zaken beheren, zoals stemmen etc.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: TomTom en POI's



Bericht door Cosmoscar »

EasyBee schreef:
di 26 jun 2018, 15:28
:cheers: Het is er ook wel het weer voor.

Ik vond die link nota bene 2 jaar geleden op de engelse TomTom site. Is van hen zelf. Dat ze dat bij de helpdesk niet weten. :lol3:

Ik heb die link in mijn favorieten staan, altijd makkelijk om bij de hand te hebben. Je kunt ook andere zaken beheren, zoals stemmen etc.
hier de zojuist ontvangen teleurstellende reactie van TomTom:
citaat:
"Ik begrijp uw frustraties erg goed. Helaas zo als mijn collega u al gemeld had over de telefoon is het dus helaas niet mogelijk om de POI's te installeren.
Wij hadden het natuurlijk ook graag anders gezien en zoals mijn collega geprobeerd heeft de POI's gewoon geïnstalleerd te krijgen.
Ik heb uw feedback in ieder geval doorgegeven en ik ga er van uit dat er voor in de toekomst iets mee gedaan wordt!"

Jouw link is dus kennelijk niet bekend bij de helpende jongens en meisjes van de Tomtom helpdesk! :thumbdown:
Want daarmee KAN IK WEL DE POI's INSTALLEREN.

Oscar
LMC i605
EricE
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 18:02

Re: TomTom en POI's



Bericht door EricE »

Hallo EasyBee,

Werkt deze procedure alleen voor de Tomtom Go Camper en Caravan of ook voor de andere Tomtom Go modellen?
Trouwens als ik op de link klik is de pagina onvindbaar...

Mvg.Eric
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom en POI's



Bericht door EasyBee »

Hallo EricE,
Sorry, was even weg op de motor in Duitsland, vandaar de late reactie.
De link zou moeten werken met meerdere TomToms, niet alleen de Camper en Caravan versie.
Maar het gaat wel om TomToms die met Mydrive werken.Dus niet de modellen die met TomTom Home werken.

Je schrijft : Trouwens als ik op de link klik is de pagina onvindbaar...
1) Je TomTom moet met de computer verbonden zijn, via de TomTom kabel die je normaal gebruikt om de TomTom in de auto of camper van stroom te voorzien. Die stekker voor 12V sigaren aansteker er af en de stekker in de USB poort van je computer steken.
2) Je TomTom moet aan staan/aangezet worden! Alsof je met TomTom Mydrive Connect een update wilt gaan doen van je TomTom.
3) Dan pas op de link klikken. Als er geen TomTom aan je computer hangt (die aan staat), werkt die link uiteraard niet, want er valt niets te vinden en is dus inderdaad onvindbaar.

Bij TomToms die alleen nog maar via WiFi verbinding maken met je computer en netwerk, gaat het bij mijn weten niet werken.
Bij TomToms die nog met TomTom Home werken, gaat het zeker niet werken.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
EricE
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 18:02

Re: TomTom en POI's



Bericht door EricE »

Hallo EasyBee,

Ik heb de TomTom Go 620 maar krijg de door jou beschreven methode niet werkend.

Op het moment dat ik de TomTom Go 620 aansluit op mijn laptop krijg ik in MyDrive Connect alleen een scherm te zien dat ik mijn navigatie via WiFi kan updaten. Als ik vervolgens op de link klik krijg ik nog steeds de foutmelding.

Ik heb hiervoor een TomTom Rider 450 gehad waarmee ik wel de melding zag voor updates. Ik heb het vermoeden dat jou procedure inderdaad niet gaat werken op de TomTom Go 620.

Met vriendelijke groet,
Eric
Plaats reactie