Garmin 660

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Bodegraven
Berichten: 138
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 18:57

Garmin 660



Bericht door Bodegraven »

Zover ik kan zien in de gebruiksaanwijzing geeft de Garmin geen melding met geluid dat je te hard rijd. Klopt dit?
Was altijd gewend aan een Tom Tom die dat wel deed door eerst de kleur van dde snelheid veranderde en een geluidsignaal gaf.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin 660



Bericht door jielus »

Heb ik wel, dus zal het ook wel op die van jouw zitten!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Garmin 660



Bericht door Face »

Dit is zeker in te stellen.
Willem 1+
Berichten: 1
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 21:00

Re: Garmin 660



Bericht door Willem 1+ »

Kijk bij Kaart en voertuig , ga naar " Snelheidswaarschuwing met geluid " en aanvinken .
Gebruikersavatar
linfiel
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 15:11
Locatie: Den Helder

Re: Garmin 660



Bericht door linfiel »

Kan je ook bij deze Garmin een deel van Europa weg laten, heel Europa staat hierop maar dat hoeft van ons niet, hoe dit moet weet ik niet.
Groet. Linfiel.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin 660



Bericht door Frank1954 »

Je ziet toch nooit meer op je gps scherm dan daar waar je je bevind :roll:
Kaarten zijn héél Europa of je dat nu wil of niet
De hele EU-kaart is opgedeeld in ALL NORTH en ALL SOUTH
Schakel bvb ALL SOUTH uit en je rijd naar het zuiden...op een zeker moment geen kaarten meer zichtbaar
En dan maar zeuren dat de GPS niet goed werkt...
Laat aub alles zoals het is en begin niet te "frunniken" in de instellingen van je GPS
En wil je nog lang genieten van de GPS schaf je dan een micro-sd aan van 16Gb
Want, vroeg of laat "past" heel Europa niet meer op het intern geheugen van de 660 :cheers:
Jaren geleden én lang voor Garmin Express en Basecamp er was kon een gebruiker vanuit Mapsource "kaarten" selecteren en naar de GPS sturen
En wie dan "buiten" de geïnstalleerde kaart kwam zat meteen in de knoei en dat...kon je niet "zo" maar meteen oplossen "onderweg"
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
linfiel
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 15:11
Locatie: Den Helder

Re: Garmin 660



Bericht door linfiel »

Ik begrijp wat je bedoelt Frank, maar als ik zeker weet waar ik naar toe ga en weer terug, hoef ik niet zoveel landen erop, ik dacht dat ook dat de Garmin wat sneller is met denken als je verkeerd of omrijd als er niet zoveel landen op staan, of het ik dit mis, ik kan er niets over vinden in de gebruiksaanwijzing.
Groet. Linfiel.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Garmin 660



Bericht door Navigator »

Ik gebruik de 660 met de Motor en de Camper. In mijn beleving is de 660 sneller als de kaarten op de SD-kaart staan. De 660 is natuurlijk niet meer de nieuwste......... :wink: Ik heb gewoon heel West-Europa er op staan.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garmin 660



Bericht door 't Busje »

Het zal voor het berekenen van een route niets uitmaken of er veel of weinig kaartdekking is. Het programma gebruikt alleen de kaartinformatie die nodig is en laat de rest de rest.
Als je perse kaarten van een beperkt gebied wilt gebruiken, kun je OSM (Open Street Map) kaarten installeren. Die zijn opgedeeld in "tegels" voor beperkte gebieden. In de praktijk is het nogal lastig om uit te zoeken welke tegels je nodig hebt, omdat de grootte van de tegels afhangt van de hoeveelheid gegevens (wegen, bebouwing etc) op de kaart. Het is dus puzzelen om een complete dekking van een of meer landen samen te stellen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin 660



Bericht door Frank1954 »

Hi Linfiel

Wat een GPS "kan" trager maken zijn de tal van features waarvan je maar een speldenkop gebruikt
Voertuigen, stembegeleiding, een groot POI bestand van ACSI waarvan er van elke cp een foto word weergegeven :bang:
Mijn vorige Garmin 760 daar kon ik zelfs tegen praten....text to speech... :crazy:
Zat onder .asr en alles er uit verwijderd na samenspraak met JaVaWa op het gps forum
Plaats maken voor de alsmaar groter wordende kaarten...dmv een micro-sd in je 660 bij te plaatsen
Een 16Gb klasse 10 kost amper iets meer dan een 8Gb
Kaartupdates worden automatisch weggeschreven door Garmin Express op de micro-sd eens het intern geheugen "vol" is
Je krijgt dan meestal de melding op Garmin Express " te weinig schijfruimte"
Vandaar dat ik het aanraad meteen dergelijke micro-sd bij te plaatsen in elke GPS
En laat de kaarten na de updates op de GPS staan waar ze door GE worden weggeschreven
En ga zéker niet zelf iets proberen als je niet weet waar je mee bezig bent
Heb van 2006 tot 2014 met een Garmin Zumo 550 genavigeerd en daar stak toen al een 16Gb micro-sd in
Die generatie van Garmin was toen nog niet zo snel inzake berekenen als jouw huidige Garmin 660
Dus maak daarom geen zorgen met de snelheid waarmee je Garmin 660 berekend
Want dit heeft niets te zien met de grootte van het kaarten bestand :wink:
Wél onnodige features en....vergeet nooit...slechte sateliet-ontvangst kan ook soms een spelbreker zijn tijdens het navigeren

Wat ik verder wil meegeven...als er updates zijn voor Garmin Express voer ze dan ook uit
En dan geef ik dit ook nog ff mee....doe dit enkel bij je thuis waar je tenminste een goed wifi-signaal hebt (liefst binnen en niet in je tuin :wink: )
Met de 660 kunnen LTU's allemaal wireless (LTU staat voor Life-Time-Update)
Maar, ik raad het iedereen af nadat een vriend tot 4 x toe opnieuw kon herbeginnen met kaart-updates
En toen ging deze maar zeuren over zijn toestel
Tot ik bij hem kwam....ging achteraan in de tuin zitten om dit met mooi zonnig weer uit te voeren :bang:..
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Garmin 660



Bericht door jurgenc »

Frank1954 schreef:
zo 17 jun 2018, 22:11
....Maar, ik raad het iedereen af nadat een vriend tot 4 x toe opnieuw kon herbeginnen met kaart-updates
En toen ging deze maar zeuren over zijn toestel
Tot ik bij hem kwam....ging achteraan in de tuin zitten om dit met mooi zonnig weer uit te voeren :bang:..
Mooie vrienden heb jij Frank :cheers: :mrgreen:
H20
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garmin 660



Bericht door 't Busje »

In ieder geval vrienden met een grote tuin :-B
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Garmin 660



Bericht door Vmax-Idioot »

Ik heb mijn Zumo 660 ooit met heel veel korting (lees: voor €160,-) van Garmin Europe gekocht, omdat mijn 2820 opeens de geest gaf.
De 660 wordt gebruikt in de auto, op de motor, in de camper en zelfs een keer op een boot...(vraag niet waarom, het werkte vrij goed...)...

Wat het apparaat duidelijk langzaam maakt, is de 3d gebouwenoptie, meerdere stemmen (ik heb standaard Claire TTS aanstaan, Bluetoothkoppelingen met audiostreaming etc.
De beste tip die ik je kan geven is een 16 of 32gb SD-kaart aanschaffen (meer dan 32 gig kan hij niet aan) en daar je kaarten op installeren.
Mocht het apparaat om de een of andere wazige reden niet meer goed werken, kun je een factory reset doen door hem helemaal uit te zetten, je vinger rechts onder op het scherm vast te houden en dan het apparaat weer aanzetten.
LET OP! ALLES IS DAN WEG!! Zorg voor backups van je favorieten en POI's.
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
linfiel
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 15:11
Locatie: Den Helder

Re: Garmin 660



Bericht door linfiel »

Bedankt allemaal voor deze informatie en hiermee gaan ik aan de slag, Deze tips staan natuurlijk niet in de gebruiksaanwijzing, nogmaals bedankt.
Groet. Linfiel.
Plaats reactie