Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
DubMatrix
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 20:27

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door DubMatrix »

Voor zover ik kan zien, is er nog geen goed oplossing? Ik heb nu de 2019.10 kaartenset (Full Coverage of Europe) en krijg hetzelfde als ik naar Oostenrijk wil navigeren. Is het mogelijk een oudere kaartversie te installeren om zo het probleem te omzeilen?
DubMatrix
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 20:27

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door DubMatrix »

Heb nu via Basecamp een route gemaakt en die naar de Camper 770 verstuurd, dat werkt wel?
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door Frank1954 »

Hi DubMatrix

Heb je in Basecamp alle viapunten éérst "soft" gemaakt voor je deze hebt opgeladen naar de 770
Heb je de instellingen inzake routebepaling/routevoorkeuren tussen GPS en Basecamp zovéél mogelijk 1 op 1 ingesteld
Zijn de kaarten in Basecamp dezelfde versie als deze in je GPS ?
Let wel dat in elke Nuvi waar ook alle Garmin camper navi's toe behoren de route die je maakte in Basecamp nooit één op één zijn
Dit heeft te maken dat je op deze toestellen het automatisch herberekenen niet kan uitzetten
Hoe kan je dat controleren?
Laad de route in je GPS en stel ook de reislog in (aanvinken en bevestigen)
Nadat je deze route hebt gereden koppel je de GPS terug met Basecamp
Ga naar de inhoud van je GPS kijken en daar vind je de track aangegeven
Maak bij "mijn verzameling" een nieuwe "lijst" GEEN lijstmap en geef deze een naam "test"
Sleep nu de track vanuit de GPS naar deze lijst
En doe het zelfde met de route die je daar ook "ergens" hebt staan
Vergelijk nu jouw routerende "eigen" route en de track die je gereden hebt
Je zal wél verschillen ontdekken
Het automatisch herberekenen kan enkel en alleen op de Zumo-reeks die in 2006 op de markt verscheen na de gekende Street-Pilot III toestellen
Ik gebruik daarom véél liever een Zumo voor onze camperreizen en deze dient ook om onze uitstappen met de scooter te navigeren
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
DubMatrix
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 20:27

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door DubMatrix »

Tot korte tijd terug kon ik zonder problemen een route plannen naar Oostenrijk, maar nu niet meer. Ook de bestaande route die al opgeslagen was, kan nu niet meer herberekend worden. Via Basecamp heb ik nu een route gemaakt en die kan ik ook naar de Camper 770 sturen. Ik heb bij de Toesteloverdracht ingesteld dat de route aangepast moet worden aan de kaart op mijn toestel.

Vind het gewoon vreemd dat iets wat eerst gewoon gewerkt heeft ineens niet meer werkt (het plannen van een route op het toestel zelf)?
DubMatrix
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 20:27

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door DubMatrix »

Plannen tot Munchen gaat niet, plannen tot Nurnberg gaat niet? Ik sta alles toe (U-bochten, zandwegen etc). Ook tolwegen en tolvignetten zijn toegestaan. Snap er echt niets van.
Gebruikersavatar
Moeton
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 20:55

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door Moeton »

Hallo, heb precies hetzelfde probleem gehad. (Zie eerder bericht)
Ik heb toen de route opgedeeld in 3 stukken. Geen probleem.
Bij de terug reis vanaf Split (Kroatië) naar midden Nederland was er geen probleem met de garmin. Hij maakte gewoon de 100% route aan.
Waarschijnlijk dat er bij de laatste update toch iets niet klopt bij een planning naar Oostenrijk.
Ik heb dit probleem aangekaart bij garmin, maar zoals ik al verwachte geen reactie.
Dethleffs GlobeBus T4 2013
Ducato 130 pk 2.3 jtd multijet.
Leven en laten leven.

Groeten,
Moeton.
DubMatrix
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 20:27

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door DubMatrix »

Ik ga ze morgen bellen, belachelijk dat het niet werkt. En al die tips m.b.t. opgeslagen data etc? Als ik kijk naar de ruimte is er nog ruim 4Gb vrij, de kaarten staan er op en er is nog ruimte voor de toekomst als de kaarten groter worden. Natuurlijk heeft het systeem ook intern geheugen, maar als het eerst wel heeft gewerkt, waarom nu ineens niet meer. Denk echt dat het te maken heeft met de combi van firmware 5.50 en map 2019.10
DubMatrix
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 20:27

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door DubMatrix »

Ok, heb gebeld met Garmin en het blijkt een bekend probleem te zijn met de laatste updates wanneer de route door Duitsland loopt en de taal ingesteld is op Nederlands. Bij mij crashte het toestel zelfs als ik bijv. Frankfurt als bestemming koos.

De oplossing om toch te kunnen navigeren is de taal van het toestel op bijv. Engels te zetten en dan werkt het wel.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door saagstree »

Wij waren ook verlieft op de 770 van Garmin voor de camper heb al een Garmin Oregon voor op de fiets en ben daar erg tevreden mee.
Maar ben nu wel blij dat ik nog ff gewacht heb met de toch wel dure 770 van Garmin aan te schaffen.
Gaan maar weer op weg met de oude vertrouwde Tom tom alhoewel daar ook fouten inzitten hoor.
Word nog wachten dat alle kinderziektes er uit zijn.
geniet van elk vrij uurtje
DubMatrix
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 20:27

Re: Garmin 770LMT-D heeft een probleem met routeberekening



Bericht door DubMatrix »

Blijkbaar is er inmiddels een update beschikbaar die dit probleem oplost
Plaats reactie