Geluid Alphatronics TV via Alpine Naviceiver op boxen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Knars
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 mei 2018, 22:56

Geluid Alphatronics TV via Alpine Naviceiver op boxen



Bericht door Knars »

Ik heb recent een nieuwe Naviceiver van Alpine (x902d-du) laten installeren. Tijdens de installatie is via de AUX ingang een verbinding gemaakt met mijn Alphatronics T-22 eWSB TV. De bedoeling was (is) om het TV-geluid via de 4 boxen en subwoofer weer te geven. Dat werkt prima voor een beperkt aantal zenders uit het Joyne-pakket (NPO 1, 2 en 3, regionale zenders, Oranje TV en nog een paar). Voor het merendeel van de zenders (waaronder alle RTL-zenders, SBS, FOX etc.) komt er echter helemaal geen geluid uit de speakers.

In mijn (beperkte) logica is de hardware OK, want werkt soms wel. Wat is er dan afwijkend aan het signaal van bv. de commerciëlen dat mijn configuratie doet zwijgen. Is het een instelling van het uitgaande signaal van de TV of is het een instelling van het ontvangende signaal van de Alpine? Of ligt het toch aan de bekabeling? Ik hoor graag advies of suggesties.
Zonder dwarsliggers geen recht spoor
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Geluid Alphatronics TV via Alpine Naviceiver op boxen



Bericht door Richie »

Is de installateur een proff / bedrijf?
Dan zou ik daar het probleem eens voorleggen.
Ik ben wel thuis in geluid, maar niet in receivers van tv ontvangst.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Geluid Alphatronics TV via Alpine Naviceiver op boxen



Bericht door freddorr »

Ik mis nog wel wat gegevens over je configuratie.
Heb je een aparte ontvanger of gebruik je een CI die direct in de TV zit?

Wij hebben een aparte ontvanger (Rebox). Een uitgang van deze ontvanger gaat naar de Aux2 van onze Pioneer radio.

Gebruik je de hoofdtelefoonaansluiting van de TV? Dan leg je jezelf de beperking op dat je de TV niet stand alone kunt gebruiken zonder dat je het stekkertje uit d3 TV trekt.

Ander voordeel om het direct vanuit de ontvanger te trekken is dat je de door CD beschikbaar gestelde radiozenders direct kan afspelen zonder je TV aan te hoeven zetten.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Nick1108
Berichten: 11
Lid geworden op: di 29 mei 2018, 22:32
Locatie: Ammerzoden

Re: Geluid Alphatronics TV via Alpine Naviceiver op boxen



Bericht door Nick1108 »

Waarschijnlijk komt er bij de commerciele zenders geen geluid uit je ontvanger. Je kan de audio uit even aan je tv koppelen om uit te sluiten dat het aan de alpine ligt.
Plaats reactie