TomTom herkent SD-kaart niet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: TomTom herkent sd kaart niet



Bericht door jurgenc »

Sommige toestellen herkennen niet een sd kaart die “te groot “ is. Misschien proberen met een kleinere. Mijn oude gopro bijv. herkent Max 32 gigabyte.
H20
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: TomTom herkent sd kaart niet



Bericht door Premiumliner »

bupozaanstad schreef:
ma 28 okt 2019, 10:13
Had ik ook met een 32gb kaartje en na het installeren van een willekeurige kleine kaart op het interne geheugen startte de tomtom gewoon op en kon ik zonder probleem het kaartje in de tomtom formatteren en de Europa kaart installeren op het kaartje. Daarna de kaart van het interne geheugen verwijderd en klaar was hij. Ik heb een Go 6000.
Klopt helemaal! En als je geen kleine kaart hebt, gewoon bellen met TomTom. Die sturen je dan een kleine kaart toe. (in mijn geval die van Marokko voor mijn 6000 en van Algerije voor mijn 5000.) Deze kaarten ontvang je via mydrive connect. Nadat deze kaart is geïnstalleerd doet je TomTom het weer en kun je de SD-kaart formateren en daarna de gewenste kaart installeren. Dat installeren duurt overigens bij DomDom wel ontzettend lang, in mijn geval meer dan 1,5 uur.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: TomTom herkent SD-kaart niet



Bericht door bupozaanstad »

Aan "mydrive" koppelen en je kan zelf op een leeg systeem een klein kaartje downloaden en installeren op je tomtom en daarna de SD kaart formatteren. Kaart van Europa duurt inderdaad ruim een uur en vijftien minuten.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Plaats reactie