Kronkel route

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Bert
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Kronkel route



Bericht door Bert »

Dank zij een tip van Paul Snip zijn we nu kronkel routes aan het rijden in Nederland. We komen nu op de mooiste weggetjes en streken. Dit is echt binnendoor rijden. Een aanrader voor wie TomTom heeft. Afbeelding (Of een ander merk)
Afbeelding


Bert
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Kronkel route



Bericht door PaulBng »

Gemist..
Zit dat ook op een "standaard" Tomtom? (Niet bij de hand
Edmond
Berichten: 149
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 18:04

Re: Kronkel route



Bericht door Edmond »

Hallo kijk eens op calimoto voor de smartphone.
Werkt goed .

Voor europa.

Gr Ed
Bert
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Kronkel route



Bericht door Bert »

PaulBng schreef:Gemist..
Zit dat ook op een "standaard" Tomtom? (Niet bij de hand
Ik heb de TomTom Go Mobile, een vriend van me heeft een nieuwe TomTom 5200 en daar zit het niet op. Hij gaat hem weer verkopen zo geweldig vindt hij die kronkel routes.

Bert
Toedeledoki

Re: Kronkel route



Bericht door Toedeledoki »

Het is inderdaad een leuke optie! Zeker als je een niet te grote camper hebt.

Je moet wel je verstand gebruiken en niet overal zomaar inrijden. Met een motorfiets (waar de route eigenlijk voor bedoeld is) rijd je jezelf niet zo snel klem. Met een camper is iets meer voorzichtigheid geboden. Maar je komt inderdaad op de meest verrassende plaatsen.

Wij zijn zo al eens van Winterberg naar huis gereden. De kronkelroute opgestart met de gedachte "als we er zat van zijn schakelen we om naar snelle route", maar het ging zo mooi dat we pas bij de Nederlandse grens de snelweg weer gepakt hebben.

Installeer je op het apparaat ook nog MyDrive dan heb je zelfs 3 gradaties "spannende routes" en ook nog eens 3 gradaties "bergachtige routes". Ook kun je dan een rondrit plannen door een bepaald punt in te geven (of meer) en een heen en weer route te laten bepalen. Eigenlijk vergelijkbaar met een echte TomTom Rider.

Op de quad, die ik als motorfiets gebruik, heb ik allang geen Garmin Zümo meer op het stuur. Gewoon een waterdichte smartphone (vanaf 70 Euro) en de TomTom GO app.
Naast TomTom GO zijn er nog meer apps die erop gericht zijn de mooie routes te vinden. Calimoto en Kurviger zijn daar goede voorbeelden van. Zet je op de smartphone ook nog Osmand+ dan heb je ook nog eens een super fiets en wandelnavigatie.

Kies je in de camper voor een Android autoradio dan kan TomTom daar rechtstreeks op draaien. Iets om mee te nemen als je toch aan een andere radio toe bent.
En anders is een 7" Tablet van 8 tientjes (wel met GPS) een prima alternatief voor een navigatie systeem. Bij de nieuwere Ducato's zit zelfs een standaard tablethouder in het dashboard. En bij alle modellen na 2006 is dit achteraf in te bouwen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Kronkel route



Bericht door Bob Diesel »

En dat laatste :thumbup:
Dat roep ik nu al jaren

Je koopt toch geen 3x zo,n duur ding dat je alleen van A naar B brengt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1217
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Kronkel route



Bericht door Huub56 »

Deze dus.
Bijlagen
E595DB0F-7445-4B2E-80A2-F34A6701EDD1.jpeg
E595DB0F-7445-4B2E-80A2-F34A6701EDD1.jpeg (135.4 KiB) 1851 keer bekeken
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Kronkel route



Bericht door blizard »

Das wel een hele steile berg, Huub :-B
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1217
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Kronkel route



Bericht door Huub56 »

Ja foto omgevallen maar het ging om de houder voor tablet in de fiat. trouwens de navi koste ook maar 90 euro met alles er op en eraan dus voorlopig geen tablet nodig al heb ik er wel een.
Plaats reactie