IPTV onderweg in de Europese Unie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door gjvonk »

Dat laatste klopt. Misschien dat ik er ook anders tegen aan zou kijken als ik 3 maanden achtereen door de diepe binnenlanden van Spanje en Frankrijk zou reizen....

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Regent L
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 11:41
Locatie: Holten

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door Regent L »

rozo85 schreef:Het is idd interessant. IK zit zelf ook op de lijn van stoppen met de sateliet. Maar er zitten wel wat adders onder het gras. Zo kennen veel telecomproviders een fair use policie die verschilt voor nederland en de rest van de EU. Vodafone heeft (officieel) in het buitenland maar de helft van de GB's beschikbaar. Officieel omdat het volgens mij niet echt gehandhaafd wordt. Één uur TV kijken met de Ziggo go app kost tussen de 1 en 1,5 Gb. Dat verbruik kun je niet "knijpen". Bij Netflix kan dat wel. Daar kost een uur je minimaal 300Mb.

Ik heb zelf nu een ruim abo genomen bij Vodafone/Ziggo. Red Super 20Gb = 40Gb, maar in het buitenland dus maar 20 Gb.

Groet Rolf
Bij de vernieuwde ITV app van de KPN, nu nog in testfase, kun wel instellen hoeveel het gebruik voor 3g/4g mag zijn. Volgens hun instelling zou in de laatste kwaliteit het verbruik ongeveer anderhalf uur tv zijn, 30 minuten in de middenstand en 20 minuten in de hoogste kwaliteit per GB!
Als ik in de laagste kwaliteit kijk, is dat goed te doen op mijn tablet.

Groet, Jan


eelkevd
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 jun 2019, 10:11

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door eelkevd »

Mijn ervaring met wifi op campings is niet geweldig, vaak is het duur en de snelheid vaak amper genoeg om je email te lezen en dat al in Nederland.
Op buitenlandse campings mag je al blij zijn als er uberhaupt wifi is.
In tegenstelling tot de reklame van ziggo kreeg ik vaak als ik de app opende het bericht onvoldoende stabiel internet.
Ook de 4g dekking laat te wensen over. Er zou in heel Nederland dekking zijn, maar zelfs in de randstad heb ik regelmatig blind spots en laten we het over het buitenland maar helemaal niet hebben want ik heb regelmatig gehad dat ik niet eens bereik had om te bellen, laat staan internetten.
Daar ik in een buitengebied woon waar geen enkele provider mij kon voorzien van internet heb ik gekozen voor internet via de satelliet en dat werkt goed en ik heb tevens een internet schotel op mijn camper. O.K. het is niet echt goedkoop, maar ik heb in vrijwel heel europa internet en voor €70 euro per jaar via iptv alle zenders die je maar kunt bedenken. Nadeel is met de schotel dat je niet onder een boom moet staan.
eelkevd
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 jun 2019, 10:11

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door eelkevd »

Als je via 4g tv kijkt kun je het best een onbeperkt internet bundel nemen, want houd er rekening mee dat een voetbalwedstrijd in een redelijke kwaliteit je ongeveer 2,5 gb kost en een grandslam 5 setter soms wel het dubbele.
Het is dus niet een oplossing voor een avondje tv kijken daar zelfs de zogenaamde onbeperkt aanbieders i.v.m. de fair use policy bij een gebruik van 10 gb binnen etmaal toch wel beginnen te piepen en als je zo'n 60 gb per maand gebruikt en op een gegeven moment je snelheid dermate verlagen dat je hoogstens je email kan uitlezen.
De meeste zullen het op de camping dus toch voorlopig met de schotel moeten doen daar camping eigenaren die wifi aanbieden over het algemeen ook niet blij zijn met grootverbruikers.
Buiten dat is het nadeel van kijken via internet dat je alleen op je telefoon of tablet kan kijken daar ik nog geen 22 inch smart tv's heb gezien.
Wel zou je dit kunnen oplossen met een zogenaamde android box welke bij en bekende chinese firma reeds voor een paar tientjes te koop is.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door henk en lila »

In de Telfort APP wel vaak de melding: deze (live) uitzending is niet toegestaan op uw locatie (buitenland dus) maar ook thuis op de bank. "Gemist" gaat vaker goed.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door jielus »

Dit is een vaak terugkerend onderwerp. Radio/TV in de camper, hoe?, maar vooral hoe goedkoop!

De techniek veranderd steeds sneller en mensen veranderen vaak maar langzaam mee. Gb's worden steeds goedkoper en een VPN is alleen nog voor buiten Nederland nodig. Een nieuwe camper met zonnepanelen en een schotel die op de camping in de schaduw van die dikke boom wil staan omdat het anders binnen tegen de 40 graden wordt. Dan moet je toch hard lachen? Maar je ziet het dagelijks.

Het grote verschil zit 'm in de drie groepen camperaars. Beginners, die onderweg zijn en die aan het einde van de schotel zijn. Die laatste is eigenlijk gelijk aan groep een. De schotels gaan in de toekomst snel verdwijnen. Net als de DAB+ radio's, weet u nog dat we vroeger van die stereo torens hadden zo groot als de keukenkoelkast?
Zo gaat onze radio in de camper nooit meer aan! Ik koop er ook nooit meer een! Zoeken naar buitenlandse zenders met muziek die is te pruimen? Nee, een JBL-Go2 op het dashboard met een bluetooth verbinding naar NPO Radio2 (32 Kb/s). Dat werkt zelfs met een EDGE verbinding! Ja, dat kost wat maar het scheelt je ook veel ergernis.
Twee jaar geleden luisterde ik elke zondagmiddag naar het Nederlandse voetbal op de radio. Twee jaar later kijk ik alle sport mee live op laptop of tablet. Dan gaan de veranderingen toch wel snel. Wie weet hoe het over twee jaar is? Een streaming abonnement met ingebouwd dataverbruik?

Terug naar die schotel. Er zijn zoveel smaken als er mensen zijn.
Ik heb mensen ontmoet die het Nederlandse weerbericht op tv willen zien omdat ze bang zijn dat bijbelse natuurrampen hun woonplaats zullen aandoen. Velen zien het op teletekst op hun telefoon.
Ik heb mensen ontmoet die alleen het Nederlandse nieuws kijken omdat ze op de hoogte willen blijven. Voor slechts € 2,50 p/w kun je nu de hele krant elke ochtend op je laptop/tablet lezen.
Ik heb mensen ontmoet die audio/visuele bestanden meedragen op USB-sticks of externe harde schijven. Zij kijken gericht een aflevering van een serie of een film voor het slapen gaan of wanneer ze een keer een dag slecht weer treffen. En die slechte dagen zijn er maar heel weinig, dat heb ik tijdens mijn werkzaam leven als marktkoopman zelf ondervonden.
En, ik heb mensen gezien die bij elke halte en elk weer direct de schotel omhoog zetten en achter het platte plankje vallen. En dan te bedenken dat ze de wereld aan zich voorbij hebben zien trekken als een tv programma.

Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden. Kosten zijn voor de een belangrijk, gemak weer voor een ander, maar een ding is duidelijk. Oudere mensen maken moeilijker gebruik van de nieuwe technische mogelijkheden die de vooruitgang hun bied.
Als een pastoor je eigen installatie, en dat geld niet alleen voor schotels maar haast voor alle accessoires in en om de camper, prediken als de enige echte goede oplossing is niet geloofwaardig maar eerder een goedbedoelde poging om je eigen installatie te rechtvaardigen.

En het leuke is dat wanneer ik dit stukje in de (nabije) toekomst weer terug lees alles zomaar weer anders kan zijn, behalve die laatste alinea, dat is een menselijk trekje dat niet zo snel zal veranderen.

Maar de conclusie blijft hetzelfde, er bestaat geen eensluidend antwoord op deze vraag.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door blizard »

Mooie uiteenzetting, maar het topic ging over IPTV, wat feitelijk niet is toegestaan door Brein omdat het erg lijkt op cardsharing, wat ook werkt met CCCam.
De handhaving is echter erg lastig, dus richt Brein zich op de verkoop van de kastjes...
Bij aly gewoon te bestellen...
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door hathi »

Jielus :thumbup:
Hans
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door rozo85 »

Je kunt tegenwoordig overal op in de EU (lang leve de Europese regels) tv kijken via de hotspot van je telefoon. Ziggo go op je laptop of tablet en kijken maar.
Zie : https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ ... unie-25594

G r Rolf
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door Schovie »

Leve de EU, die dit allemaal legaal mogelijk heeft gemaakt :-B :-B
Plaats reactie