IPTV onderweg in de Europese Unie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
casloot
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 23:15
Locatie: vlaardingen

IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door casloot »

net een mail van telfort ontvangen, nu nog genoeg gb-tjes en de schotel kan de deur uit.

Op 20 maart gaat er een nieuwe Europese wet in. Goed nieuws, want daardoor werkt de Telfort iTV app straks niet alleen in Nederland, maar in de hele EU. Wilt u van de zomer op de camping in Frankrijk tv kijken? Dan checkt de app eerst of u inderdaad in de EU bent. Daarna kunt u genieten. En geen zorgen, de app bewaart uw locatie niet en uw locatie wordt nergens anders voor gebruikt.

Aanvulling door Aloys: IPTV volgens Wikipedia.
Laatst gewijzigd door Aloys op do 22 mar 2018, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wat is IPTV? Zie Wikipedia.
sanderdb
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 12:40

Re: IPTV onderweg in de eu



Bericht door sanderdb »

wat gaat er precies vanaf 20 Maart in dan ?
VW T5 Camper 2.5 AUT 2008
casloot
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 23:15
Locatie: vlaardingen

Re: IPTV onderweg in de eu



Bericht door casloot »

iptv op mobiel tablet of laptop was alleen mogelijk in nederland of via geknoei met vpn i.v.m. uitzendrechten.
Na 20 maart kan ik dus de app. op tablet of computer gebruiken in het buitenland om alle zenders te bekijken (mits je wel internet hebt).
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door taxus »

Wij hebben de app gisteren op mobieltje en tablet geinstaleerd. Werkt uiteraard met wifi. Mobieltje ook op MBs. Nu nog uitproberen in buitenland. Tablet aangesloten met mobieltje als hotspot.we gaan het zien :P gaan op voorjaarsvakantie. Zijn uiteraard benieuwd naar mb verbruik en of de wifi sterk genoeg is om goede beelden door te geven. Als dat zo is hoeven we geen schotel en tv. (Nog niet aanwezig)..
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door HLA »

En het zelfde geldt voor de Ziggo go app.
Laatst gewijzigd door HLA op do 22 mar 2018, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door HLA »

En het zelfde geldt voor de Ziggo go app. Ook die zou vanaf 1 april gewoon in het buitenland moeten werken. Als dat klopt worden schotels op de camper een stuk minder interessant. Wifi via de telefoon of de camping en je hebt (bijna) alle zenders van de wereld. Ik gebruik zelf internet al om ook in het buitenland de Nederlandse (nieuws) radio zenders te ontvangen. Werkt al perfect. Qua MB's heb ik een abo van Vodafone voor 10gig per maand. Kost €25,- en ik denk dat er zelfs wel goedkopere zullen zijn :wink:
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door rozo85 »

Het is idd interessant. IK zit zelf ook op de lijn van stoppen met de sateliet. Maar er zitten wel wat adders onder het gras. Zo kennen veel telecomproviders een fair use policie die verschilt voor nederland en de rest van de EU. Vodafone heeft (officieel) in het buitenland maar de helft van de GB's beschikbaar. Officieel omdat het volgens mij niet echt gehandhaafd wordt. Één uur TV kijken met de Ziggo go app kost tussen de 1 en 1,5 Gb. Dat verbruik kun je niet "knijpen". Bij Netflix kan dat wel. Daar kost een uur je minimaal 300Mb.

Ik heb zelf nu een ruim abo genomen bij Vodafone/Ziggo. Red Super 20Gb = 40Gb, maar in het buitenland dus maar 20 Gb.

Groet Rolf
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door Huub56 »

Kijk al jaren ziggo via de app gaat gewoon goed en streem hem via chroomstick naar tv, heb 25 gb per maand en kom er goeb mee uit. Ben niet op vakantie op tv te kijken meestal het nieuws en enkele programma’s die we leuk vinden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door Bob Diesel »

Er zijn ook mensen onderweg die niet op vakantie zijn
Maar hun huisje verplaatsen ,dus leven als thuis
En dat langer als 3 of 6 weken aaneengesloten

Voor hen is zeker met een ,lokaal ABO tegenwoordig mn aan de rand v,d sat footprint
Een nieuwe aantrekkelijk alternatief , zeker gezien de kosten van een nieuwe sat instalatie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door HLA »

Hoi,
ik denk dat zeker als je nu overweegt een nieuwe sateliet op je dak te plaatsen het goed is om de optie te overwegen dat niet te doen. Je hebt met een schotel snel zo 20 á 30kg(?) boven op je dak en een stevige kosten post. Daarvoor kun je best veel mb's verstoken. En zeker als je lang in het buitenland bent en een lokaal ABO neemt vallen de kosten ook mee. Ideaal is dan als de camping (als je daarop staat) zelf internet levert. Ofschoon ik moet toegeven dat het internet van een buitenlandse camping vaak niet veel voorstelt qua bandbreedte. Maar goed, wel een interessante ontwikkeling. Misschien in plaats van een schotel nu een goede wifi of LTE antenne? Altijd nog een stuk lichter en goedkoper. :D
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door taxus »

Dat was ons idee ook ... nu even afwachten of het goed werkt. We hoeven niet hele avonden een 'kijkkastje', maar op de hoogte kunnen blijven van nieuws ed. zou wel fijn zijn.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door appellover »

Zal nog wel ff duren voordat overal snelle 4 G verkrijgbaar is.Wij staan zelden op camping maar vaak in the middle of nowhere,regelmatig helemaal geen ontvangst ,geen service,(Vodafone) .Komt bij dat je 30 x 5GB dus min.150 GB. per maand nodig hebt .Verwacht wel dat in de toekomst echt onbeperkt internet in heel EU mogelijk is maar zal wel prijskaartje aan hangen.
Voorlopig nog maar schotel gebruiken ondanks de nadelen,zwaar,duur ding,abo cd,oppassen met veel wind.
We hebben thuis ook schotel,weet niet of dat meer voorkomt ,maar paar keer al kaartje vergeten dus weer terug naar huis .Heb nu 2 CD kaartjes .Met tv via internet is dat probleem ook opgelost.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door gjvonk »

Ik betaal voor mijn 4G abo bij KPN onbeperkt bellen en 20 Gb data in de hele EU. In Frankrijk is ontvangst idd regelmatig slecht. Spanje en Portugal tot nu toe . Bespaart kosten schotel en CD of Joyne abo. Kijken nieuws en kranten...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: IPTV onderweg in de Europese Unie



Bericht door Cee Pee »

Ik lees hier regelmatig dat een schotel zwaar en duur is maar dat heb je toch zelf in de hand.
Een handbediende schotel is maar een kilo of vijf en kost maar een paar honderd euro.
En je vind er ook de sateliet mee als die wat zwakker is wat bij een automaat niet het geval is.
Ook komt het sateliet signaal overal en dat is met 4G nog lang niet het geval.
Dan wordt het rekensommetje zomaar heel anders.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie