Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door VanDeStouwe »

Kortste route is een heel goed definieerbaar begrip: De korste afstand met inachtneming van de de ingestelde wegbeperkingen. Snelste route is een andere tak van sport. De meeste systemen (ook Garmin) houden geen rekening met de stoplichten en de doorstroomsnelheid van het verkeer. Om deze reden is de op ervaring gebaseerde snelste route meestal een andere dan wat de navigatie aangeeft. De discussie in deze draad aangaande de route is dus redelijk system onafhankelijk en de stelling, dat het geen Garmin issue is, is verdedigbaar.
Anders is het feit dat GARMIN een geschikt voor camper toestel verkoopt. De software in dat toestel is geschikt voor heel Europa en daarom heeft GARMIN besloten om alle RV's dus de status van vachtauto te geven. GARMIN Nederland was zelfs een beetje boos op mij toen ik ze erop wees dat mijn busje de status van personenauto heeft. Ik zou graag bij de instelling van een voertuig willen kunnen instellen wat voor een classificatie het voertuig heeft. Daarmee is alle door mij aangehaalde problematiek helemaal opgelost. Dat er nog vele delen van de kaart informatie geen borden, hoogte, breedte en gewicht informatie bevatten komt vooral door de historie en zal mettertijd steeds beter worden.
Ik kan nergens vinden waar ik deze wens/vraag/gebrek kan melden. Ik ga die MrGPS Hans Vaessen nog wel even vragen of hij dat misschien weet.
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Frank1954 »

MonRoe schreef:
za 10 mar 2018, 9:38
Wel raar dan dat Garmin wereldleider is wat betreft navigatie systemen.

Maar het ligt niet aan de Garmin, maar aan het kaart materiaal en die is van een ander soort dan bij bijv Tom Tom of Sygic.

Als je hier eens neerzet welke route je bedoelt, dus van A naar B en hoe jij wil dat je rijdt en wat garmin aangaf, kan ik van het weekend eens kijken wat het kaartmateriaal in Mapsource en Basecamp doet en bijv. in Sygic. En dan een beetje spelen met de instellingen, wat ook die zijn belangrijk.
Hi Monroe
Er zullen altijd verschillen zijn in kaartmateriaal
Neem dezelfde route van A naar B en stop ze in een TT én een Garmin mét dezelfde routebepalingen
Altijd zul je "ergens" een verschil tegenkomen
De ene keer vind je het navigeren van de TT ok de andere keer is het Garmin
Het is dus vaak appelen met peren proberen te vergelijken
Ik geef altijd mee....gebruik geen 2 navi's naast mekaar het geeft je enkel maar stress
Zoals hier reeds aangehaald de Garmin camper series maar ook andere navi's die als campernavigatie worden verkocht.....
Het zijn en blijven navi's voor trucks en niet voor campers
Of kortweg...specifieke campernavigatie bestaat niet
Het is een trucknavi met een mooi en duidelijk hoort scherm aangevuld met POI om camperplaatsen en campings te vinden
Reizen met de camper is ook navigeren op een recreatieve manier en niet altijd van A naar B zoals een truck
Stel deze dan ook in op auto dan kom je op de mooiste plaatsen en hou aub...de borden in het oog
En lig verder niet te "spelen" met de instellingen van "te vermijden" plaatsen
U-bochten, carpool parkings seizoensgebonden wegen ect....vink dat nooit aan je maakt het enkel maar ingewikkelder
Neem ALTIJD de snelste route en NOOIT de korte afstand want..dat is vragen om problemen waarbij je dan door de kleinste straten word gestuurd met je camper
Met de Garmin 760 (één van de éérste camper navi's) ben ik 1 keer bij het binnenrijden van Courville sur Eure naar de camperplaats een spoorweg tunnel tegengekomen die 2,80m hoog was en 1 x een tunnel op de periferie in Orleans
Borden gaven telkens honderden meters vooraf aan dat er een hoogte beperking was...
Kijk naar die borden en meteen reageren want, dat doet de navi niet voor ons...

@VanDeStouwe
Zet je navi op profiel auto en je zal nog méér plezier hebben tijdens je reizen :thumbup:
Mijn Zumo 390 heeft enkel een auto of motorprofiel dus staat deze op "auto"
2 maanden gereisd door Frankrijk ,Spanje en Portugal en ook door steden gereden met 4,5T en 7,49m lang zonder problemen
Omleidingen op je traject met of zonder afmetingen van een camper maken geen verschil....omrijden zul je moeten doen
Probleem is dat de meesten niet weten dat de Garmin camper navi's af fabriek op RV worden ingesteld
Het Europese wegennet veranderd constant en geen enkele kaarten-fabrikant kan hierin volgen
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door juanv »

Monroe & Frank,

Ik ben benieuwd als bvb. de huisschilder bij jullie thuis slecht werk aflevert , en dan als excuus geeft dat hij er niet kan aan doen, want dat het aan de verf ligt , in welke mate jullie dergelijke smoes zouden aanvaarden :?:

Als je als constructeur van om het even wat , publiciteit maakt voor iets wat je in de markt plaatst, dat het eigenschappen heeft welke een ander niet heeft, daar een extra hoge prijs voor aanrekent, en nadien blijkt dat helemaal niet zo te zijn, dan is dit niks meer of niks minder dan een leugen , en dus contractbreuk !

Hoe je het ook draait of keert de zogezegde "camper" GPS toestellen van Garmin doen NIET wat ze beloven, en dat is boerenbedrog!

Je kan dit nog op duizend manieren proberen goed te praten, maar als je iets beloofd, daar extra geld voor vraagt, en wat je levert beantwoord niet aan wat je beloofde , ga je als leverancier duidelijk in de fout, en dat is wat Garmin doet. :twisted:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Kroppie »

dus , bevalt het niet?, retour, next.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Camperic »

Ik ben met mijn 770 het genoemde probleem nog niet tegengekomen :-?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Frank1954 »

"Hoe je het ook draait of keert de zogezegde "camper" GPS toestellen van Garmin doen NIET wat ze beloven, en dat is boerenbedrog!"

Hoe lang heb je die GPS en welk type is het...
En...waar heb je deze aangekocht?
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door MonRoe »

Wij hebben al meer dan 15 jaar een garmin en hebben er totaal geen problemen mee.
Wij hebben een garmin nuvi en een oregon. Op de nuvi zit het kaartmateriaal dat garmin aanbiedt en op de oregon zit freeware open street map. Dan hebben we in de camper er ook nog sygic bij staan, dus ja, soms drie navigatie systemen naast elkaar.
Dan komen we bij een kruising en zegt de ene navigatie, ga rechtsaf, de ander zegt ga linksaf. Monique (de navigator) zegt dan tegen Roel (de bestuurder) niet luisteren we gaan rechtdoor ;-)

Ik ben niet bekend met de camper uitvoering, maar gebruik bijv. ook de speciale motorfiets kaarten in de navigatie en die doen weer hele andere dingen met de routes.
Verder maak ik veel routes van te voren zelf op de computer en bepaal ik de weg en niet de nuvi.

Natuurlijk komen wij ook rare dingen tegen, zoals op snelwegen je eraf gooien omdat de parallel baan net 200 meter korter is. Gelukkig zie ik dat meestal van te voren en blijven we lekker rijden.

Het blijft een apparaat en het kaartmateriaal is mensenwerk, ook daar zitten af en toe rare fouten in. Bijv. dat een lijn van een weg niet goed is doorgetrokken en dat daardoor de weg doodlopend is, terwijl dat niet het geval is. Dan laat de navigatie je kilometers omrijden, vooral in gebieden waar niet veel wegen zijn.

Het blijft dus er bij blijven en van te voren even kijken hoe de navi je gaat sturen.

Maar als je niet tevreden bent, verkopen of retour zenden en iets anders kopen en hopelijk dat je daar geen problemen mee hebt.

Wij blijven bij garmin en blijven opletten op de weg op hoogte beperkingen etc.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door MonRoe »

Frank1954 schreef:
za 10 mar 2018, 17:36
MonRoe schreef:
za 10 mar 2018, 9:38
Wel raar dan dat Garmin wereldleider is wat betreft navigatie systemen.

Maar het ligt niet aan de Garmin, maar aan het kaart materiaal en die is van een ander soort dan bij bijv Tom Tom of Sygic.

Als je hier eens neerzet welke route je bedoelt, dus van A naar B en hoe jij wil dat je rijdt en wat garmin aangaf, kan ik van het weekend eens kijken wat het kaartmateriaal in Mapsource en Basecamp doet en bijv. in Sygic. En dan een beetje spelen met de instellingen, wat ook die zijn belangrijk.
Hi Monroe
Er zullen altijd verschillen zijn in kaartmateriaal
Neem dezelfde route van A naar B en stop ze in een TT én een Garmin mét dezelfde routebepalingen
Altijd zul je "ergens" een verschil tegenkomen
De ene keer vind je het navigeren van de TT ok de andere keer is het Garmin
Het is dus vaak appelen met peren proberen te vergelijken
Ik geef altijd mee....gebruik geen 2 navi's naast mekaar het geeft je enkel maar stress
Zoals hier reeds aangehaald de Garmin camper series maar ook andere navi's die als campernavigatie worden verkocht.....
Het zijn en blijven navi's voor trucks en niet voor campers
Of kortweg...specifieke campernavigatie bestaat niet
Het is een trucknavi met een mooi en duidelijk hoort scherm aangevuld met POI om camperplaatsen en campings te vinden
Reizen met de camper is ook navigeren op een recreatieve manier en niet altijd van A naar B zoals een truck
Stel deze dan ook in op auto dan kom je op de mooiste plaatsen en hou aub...de borden in het oog
En lig verder niet te "spelen" met de instellingen van "te vermijden" plaatsen
U-bochten, carpool parkings seizoensgebonden wegen ect....vink dat nooit aan je maakt het enkel maar ingewikkelder
Neem ALTIJD de snelste route en NOOIT de korte afstand want..dat is vragen om problemen waarbij je dan door de kleinste straten word gestuurd met je camper
Met de Garmin 760 (één van de éérste camper navi's) ben ik 1 keer bij het binnenrijden van Courville sur Eure naar de camperplaats een spoorweg tunnel tegengekomen die 2,80m hoog was en 1 x een tunnel op de periferie in Orleans
Borden gaven telkens honderden meters vooraf aan dat er een hoogte beperking was...
Kijk naar die borden en meteen reageren want, dat doet de navi niet voor ons...
Frank ik weet het hoor, je hoeft mij niet uit te leggen hoe of wat. ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Frank1954 »

Hi Monroe

In april 2017 reden wij vanuit België richting Frankrijk
Onze éérste stop was de parking in Givet
Bij het naderen van de stad geen navigatie meer de Garmin Zumo 390 bleef maar herberekenen :bang:
Gelukkig waren we vlakbij en konden we zonder navigatie toch de parking bereiken
Daar sta je dan...op méér dan 160km van je deur en geen internet in de buurt
s'Anderdaags meteen gebeld naar Waypoint in Vessem
Even snel kwam de reactie....welke kaarten staan er op je Zumo ?
Voor zover ik me nog herinner toen de CN 2017.30....
Oh...zet er de CN 2018.10 op want je beschikt enkel de kaarten voor All North :bang:
Hetgeen me vooraf thuis wel opviel is dat ik wél melding kreeg van Garmin Express dat er nieuwe kaarten beschikbaar waren
De CN 2018.10....in april 2017.... :roll:
Maar ik had me toen voorgenomen geen kaartupdates uit te voeren net voor de vakantie want....zoveel veranderingen zijn er vaak niet
Dat was dus verkeerd gedacht maar de pc (Mac) gaat altijd mee dus...
Gelukkig was er een Mc Donald in de buurt en, hebben we ons met de camper daar gezet (en ook geconsumeerd :wink: )
Terwijl we lekker in de zon zaten werden in de GPS de nieuwe kaarten geïnstalleerd dmv Garmin Express
Nog steeds ben ik de mensen van Waypoint dankbaar voor deze snelle support.... :thumbup: :thumbup:
Onafgezien van mijn verhaal stel ik me de vraag hoeveel gebruikers van Garmin met dit probleem geconfronteerd zijn geweest tijdens hun reis
Wie dan geen kaas gegeten heeft hoe dit op te lossen staat dan met de handen in het haar :bang:
Garmin Express geeft wel telkens een melding dat er nieuwe kaarten beschikbaar zijn
Maar als je dan weinig op de pc actief bent dan mis je deze melding
Elke Garmin registreer je op my Garmin
Garmin weet dus welke toestellen geregistreerd zijn
Het zou dan goed geweest zijn om via mass mail alle Garmin klanten op de hoogte te brengen dat de CN 2017.30 enkel Noord Europa betrof
In het najaar van 2017 ook nog 2 Nederlandse camperaars in Spanje verder geholpen
Nieuwe kaarten op hun Garmin plaatsen op hun oudere Nuvi's....
Eén van beide had nog een CN 2014 versie op de GPS staan :roll:
Een micro-sd card was wél nodig om de updates te kunnen uitvoeren dus moesten ze éérst ff zo een kaartje aanschaffen
Tegelijk ook de POI van Campercontact en Archies toegevoegd en weer 2 gelukkigen erbij
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Kroppie »

ik sta nooit met mijn handen in het haar met een niet werkende nav, ik heb een papieren kaart , en een mond om te vragen, kom je overal mee .

we worden veel te afhankelijk van dat soort rotzooi, ik heb er ook 1,(vdo dayton met kaarten van 2009) maar als ie het niet doet, geen paniek, gaan we weer op de oude manier.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door PaulBng »

Frank1954 schreef:Hi VanDeStouwe
Op je weg een veerboot nemen word in het navigatie aanzien als tol
Een autotrein ook.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Frank1954 »

Hi Paul

Inderdaad... :wink:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Bob Diesel »

Idee :idea:

Voor :roll: :roll: FR
9782067225862_Image1jpg.jpeg
9782067225862_Image1jpg.jpeg (50.03 KiB) 568 keer bekeken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door PaulBng »

Die heb ik ook in de camper liggen. Een hele oude. Maar de meeste dorpen worden niet zo vaak verlegd
Plaats reactie