Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door VanDeStouwe »

Op een route waarop een verboden voor vrachtwagens bord voorkomt routeert de GARMIN 770 LMT-D mij om. Als de Garmin ingesteld staat op auto doet hij dat niet. De camper staat qua gewicht in de garmin op 3,4 ton. De garmin denkt dat dus hij een vrachtwagen is want hij stuurt mij om de weg met het bord heen. Heeft iemand ook ervaring hiermee? Heeft iemand een oplossing gevonden?
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Meine
Berichten: 4754
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Meine »

Ik heb al lang geleden de opties met betrekking tot gewicht en afmetingen uitgezet en het gezonde verstand er voor in de plaats gebruikt. En dat bevalt prima. Met de touringcar mag je ook door een gesloten voor vrachtwagen verklaring heen en daar heb ik dus hetzelfde probleem. Voor dit probleem is dus geen oplossing. Voordeel van het uitschakelen van de gewicht en afmetingen optie is dat je op veel meer plekken komt en doorgaans ook via kortere en mooiere wegen.
En bijna altijd lukt dat zonder problemen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Bob Diesel »

Dat ding doet dus waar die voor gemaakt is
Daar waar jij ,volgens jou instellingen, niet komen wil
Een ander weg aangeven

Dus ,niet de Garmin is een probleem ,maar de gebruiker :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door rijschoollucassen »

Waarschijnlijk kun je ergens in de menu's aangeven waar je mee rijdt. Dat staat nu blijkbaar ingesteld op vrachtauto.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Frank1954 »

Hi VanDeStouwe

Zet voor campers van 3,5T de afmetingen en het gewicht op nul...
Er zijn méér wegen in Europa waar 3,5t mag rijden dan er wegen zijn met beperkingen "tot" 3,5t
De Garmin camper series zijn ooit ontwikkeld voor wegtransport
De features voor het ingeven van afmetingen zat er al in en Garmin heeft dan enkele jaren geleden dat "andere gat" gevonden in de markt met name deze ook te gaan verkopen voor campers
Ze hebben er dan als extra toetje POI van ACSI en later ook Campercontact aan toegevoegd en het gehéél in een "andere" doos gestoken en klaar
De Garmin camper series zijn uitstekende navi's maar het instellen van afmetingen heeft enkel een invloed voor deze die met super-de-luxe-hotels op wielen rijden want die zijn "iets" zwaarder langer breder maar vooral hoger
Dus goede raad zet al die zaken op nul
En verder bij de routebepalingen of de plaatsen wie we willen vermijden
Vink altijd aan als te vermijden : overhard
En....alle andere vakjes laat je "open"
Wil je geen tol betalen....vink dan enkel aan "tol/kosten"
Vink nooit tolkosten én snelwegen aan want o.a. in Spanje hebt de Autovia's of snelwegen die tolvrij zij
Ook voor deze die tol/kosten aanvinken in de Skandinavische landen....TOL is niet enkel gelinkt aan snelwegen
Op je weg een veerboot nemen word in het navigatie aanzien als tol
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door VanDeStouwe »

Dank Frank, ook Garmin geeft advies om de 770 niet als camper maar als auto te gebruiken. Ik blijf zitten met een kattiggevoel: ik koop er een die soeciaal op hoogte let en dat werkt alleen als ik hem de status camper geef. Garmin behandeld alle campers als vrachtautos ongeachte gewicht.
Blijft over dat het apperaat gaaf werkt.
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Iveco4x4 »

Frank1954 schreef:
do 08 mar 2018, 19:00
Vink altijd aan als te vermijden : overhard
Ik ga er vanuit dat dit onverhard moet zijn, laat dit nou net het leuke van een reis zijn.
Niet aanvinken dus :wink:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door juanv »

Ik begrijp VanDeStouwe perfect, ik heb namelijk net hetzelfde voor.

Je koopt speciaal een andere GPS omwille van de aangeboden functie , namelijk navigatie rekening houdend met de afmetingen van je voertuig, en wat gebeurt er , je hebt een miskoop gedaan want het spul werkt van geen kanten.

Ik heb de afmetingen ingebracht, verder duid ik aan geen onverhard te willen rijden en dikwijls geen Peage.
Vervolgens stel je altijd snelste weg in .

Dan sta je echt wel versteld als je in voor jou gekend gebied rijdt, zo wil deze GPS in een stad in mijn buurt mij steevast dwars door het centrum sturen als " snelste weg " alwaar er een prachtige ringweg rond loopt welke minimaal dubbel zo snel is :bang:

Laatste update van Garmin is 02/02/18 , dus hoe kan je dergelijke onzin verklaren ?

Vorig jaar stond ik in Ainsa , en stelde Souillac in , het spul wilde mij langs Bordeaux rond sturen met een route van +- 850 Km alwaar de route via Toulouse een 430 KM is met evenveel of even weinig national route !

Dit is voor mij de meest tegenvallende aankoop sinds vele vel jaren ! De eerste Garmin en zeker en vast ook de laatste :thumbdown:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door MonRoe »

Dit heeft niets met de Garmin te maken maar met de snelheden van de wegen waar je mag rijden.

Stel je hebt een rondweg waar je maar 50 mag rijden en je hebt de binnendoor weg waar je 50 mag rijden, dan is de snelste weg, die weg met de minste kilometers.
Anders is het verhaal als de rondweg maar 2 km meer is en je er bijv. 70 mag rijden en op de weg door het centrum maar 50. Dan is de rondweg het snelst en kiest Garmin daar ook voor.

Het heeft dus niets met het apparaat te maken, maar met de snelheden ter plekke of het kaart materiaal.

Dat is ook zo met de hoogte breedte gewicht beperking. Je kan nog zo'n geavanceerd apparaat kopen, maar als het niet ingevoerd wordt in het kaart materiaal heb je niets aan een geavanceerd navigatie apparaat. De makers van het kaart materiaal moeten de hoogte/breedte/gewicht instellingen invoeren en dat vinden ze waarschijnlijk te veel werk om dat per straat te doen, dus zeggen ze dat het hele centrum niet geschikt is voor hoger dan 3 meter of zwaarder dan 3T. Terwijl de werkelijkheid anders is.

Navigatie is een hulpmiddel, je moet altijd nog even controleren, maar we zijn zo gewend dat het ding ons van A naar B brengt en denken zelf niet meer na of controleren niet even of het wel verstandig is wat de navigatie doet.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Arnor »

Wat mij ook opvalt is dat bijvoorbeeld in Spanje en Portugal (waar ik nu ben) de maximaal toegestane snelheid op de Garmin heel vaak afwijkt van de maximale toegestane snelheid volgens de verkeersborden. Ik vermoed dat dit verschijnsel ook vaak tot slechte adviezen van de Garmin leidt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Frank1954 »

Hi juanv

Ieder zijn mening...en ik lees je reacties inzake je Garmin ook elders :mrgreen:
VanDeStouwe begrijpt wat er geschreven word dat het absoluut geen zin heeft camperafmetingen in te stellen voor de meeste campers
Enkel de zéér grote campers zoals een Morelo e.a. gelijkaardige luxe liners hebben er wél iets aan de afmetingen en het gewicht in te stellen
Als je schrijft dat je een miskoop heb gedaan weL...misschien mee terug gaan waar je hem aangekocht hebt :wink:
In België ken ik een camperaar die tot 2 x toe er in slaagde zijn 770 telkens om te ruilen
Van zijn 3é Garmin 770 is hij nog steeds niet tevreden...waar ligt dan de oorzaak
De éérste Garmin 760 series hebben bij aanvang af en toe wel vreemd navigatie gedrag getoond
Maar de 660 en de 770 hebben dat probleem helemaal niet meer
Ik blijft het herhalen...moest Garmin "zo" slecht zijn als navigatie geen mens die hem nog kocht
Ik navigeer met Garmin sinds in 2006 de Zumo 550 op de markt kwam
Deze navi hebt ik gebruikt tot begin 2014 en dan schafte ik me de Garmin 760 aan
Deze 760 kon me niet echt bekoren doch niet omwille van wat jij schrijft maar, omdat ik méér kan doen met de Zumo
Nadeel is het 4,2 inch scherm op de Zumo in tegenstelling tot het 7 inch scherm van de 770
Maar ik navigeer hiermee "zonder" afmetingen en gewicht want mijn "ogen" zien meer dan gelijk welke gps
Mijn advies stuur een mail naar MrGPS Hans Vaessen
Want, dat is de persoon die ik zelf al jaren volg op het GPS forum en zijn eigen website
Hij kent en weet meer van Garmin dan Garmin zelf.....en dat mag ook eens vermeld worden :wink:

@Arnor
Die afwijkingen hebben inderdaad niets te maken met je Garmin
Wij hebben afgelopen jaar 2017 weer mogen ervaren in Frankrijk, Spanje en Portugal dat de max. snelheden aangegeven op de Garmin vaak niet overeen kwamen met de werkelijkheid
De D en sommige N wegen in Frankrijk worden allemaal naar 80km/u terug geschroefd
Laat ons dan éérder naar de de opgegeven snelheid vermelde op borden langs de weg kijken
De 80km/U zien je dan wel op je GPS
Schakel dan je cruise in en dan loop je geen kans om geflitst te worden :thumbup:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door de Jonckheer »

Juist vanwege dit "probleem" geef ik altijd aan dat een truck versie navigatie voor een camper onzin is, weggegooid geld. Er bestaan helemaal geen camper versies, alleen truck en niet truck versies. In gebieden waar vrachtwagens niet mogen komen heb je er dus niets aan. Met de touringcar maakt het niet uit want dan rij je maar om maar met de camper kan dat heel vervelend zijn, zeker als de plek waar je heen wilt in een gebied ligt waar vrachtwagens niet mogen komen.
Ik gebruik zelfs met mijn 12 meter bus een gewone navigatie en houd de doppen goed open. Daardoor ben ik maar één keer moeten keren voor een te laag spoorwegviaduct in Frankrijk, wat door geen enkel bord werd aangegeven dus ik betwijfel of die wel in een trucknavigatie bekend is. Want dat is meteen het volgende punt; je kunt er niet eens op vertrouwen want niet alle te lage viaducten etc. zijn bekend dus je kunt, ondanks je dure trucknavigatie, toch voor een te laag viaduct of brug komen staan.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door juanv »

@Monroe

Daar deze afwijking ENKEL met Garmin zich voordoet, ligt het dus wel overduidelijk aan het toestel :bang:
Op de ring mag je 90 & 70 KM/H en hij is 200 meter langer dan door het centrum waar je 30 Km/H mag :?:

Ik heb deze test ondertussen reeds met drie andere systemen gedaan, geen enkele van de andere drie ging in de fout , Garmin telkens opnieuw.

@Frank,

Inderdaad ieder zijn mening, gelukkig maar :cheers:
Ik weet dat jij altijd en op elk forum in de bres springt om Garmin te verdedigen, maar als deze toestellen algemeen zo goed zouden zijn als jij beweert, dan is me onlangs toch nog iets merkwaardigs opgevallen .
Bij onderhandelingen i.v.m. aankoop van een personen wagen , kreeg ik bij Mercedes de opmerkelijke tip, dat er een goedkopere GPS in de optielijst stond, maar dat ze deze afraden wegens........ te veel klachten van gebruikers :think: , het merk hiervan begon met een G en eindigde op een N !
Ik ben dus zeker niet de enige welke niet tevreden is over deze toestellen ::S
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door MonRoe »

Wel raar dan dat Garmin wereldleider is wat betreft navigatie systemen.

Maar het ligt niet aan de Garmin, maar aan het kaart materiaal en die is van een ander soort dan bij bijv Tom Tom of Sygic.

Als je hier eens neerzet welke route je bedoelt, dus van A naar B en hoe jij wil dat je rijdt en wat garmin aangaf, kan ik van het weekend eens kijken wat het kaartmateriaal in Mapsource en Basecamp doet en bijv. in Sygic. En dan een beetje spelen met de instellingen, wat ook die zijn belangrijk.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie