Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door MonRoe »

Heerlijk om op een kaart je route te bepalen, dat doe ik erg graag. Net weer de nieuwe michellin boek van Frankrijk gekocht, had nog een erg oude liggen.
Ben niet graag afhankelijk van een navigatie systeem en gelukkig is mijn topografie en richtingsgevoel erg goed en red ik me prima zonder navigatie systemen. Het is voor ons dan ook niet meer dan een hulpmiddel en de oregon voor onze hobby; geocaching.

@Frank, ik krijg een e-mail als er nieuwe kaart materiaal beschikbaar is. Meestal wacht ik dan even 2 weken voordat ik die op de garmin zet, zodat de eerste kinderziektes er uit gehaald kunnen worden.

Maar minimaal 2x per jaar werk ik alles bij.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Frank1954 »

Voor elk land hebben we een papieren kaart mee plus grote/zware Michelin-gids
Zo kan mijn echtgenote ook mee volgen waar we aan het rijden zijn

@Monroe
Vreemd dat je via mail op de hoogte word gebracht als er sw-of kaart updates zijn
Op m'n pc krijg is dat binnen dmv een pop-up van Garmin Express :wink:
Bij melding van nieuwe kaarten op GE wacht ik ook nog weken alvorens een LTU uit te voeren
En..sinds het voorval in Frankrijk controleer ik altijd na de LTU met JDM (JaVaWa Device Manager) of de kaarten op de juiste plaats staan
JDM : http://www.javawa.nl/jdm.html
Ik hoop maar dat de "man" achter JDM intussen al aan de beterhand is sinds deze geveld werd door een beroerte in 2016
JaVaWa, HaWee en Hans Vaessen drie navigatie techneuten waar velen en ikzelf veel aan te danken heb hoe leren om te gaan met Garmin navigatie
En niet te vergeten alle andere Waypoint medewerkers die me steeds geholpen hebben als ik een vraag had
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door des »

Goede morgen,
even voor alle duidelijkheid voor me zelf,
ik heb het hele draadje gelezen.
Dus nu komt de vraag, op wat stel ik nu mijn toestel in ?

Ik heb gisteren mijn nieuwe camper afgehaald, en kreeg er een garmin camper navigatie bij cadeau .
ik ben gewoon om met tom tom te werken , dus dit is een ommezwaai.
ik had reeds mijn tom tom geinstaleerd op een tablet, met camp4you er op.

kan ik dit ook op de garmin zetten of niet camp4you ?
moet de garmin nu op auto gezet worden en niet op camper ?
ik vertrek vandaag in de late namiddag , moet ik deze eerst updaten ,
ik heb een app op mijn gsm moeten instaleren , smart ... en deze verbinde zich toen met de garmin,
wat een gedoe vind ik .
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door VanDeStouwe »

1a. Met het USB kabeltje aan de computer en Garmin Express op de computer wordt het hele system voor je bijgewerkt.
1b. Of de Garmin koppelen aan je thuis(wifi) network waarna de Garmin het zelf zal uitzoeken
2. De app is alleen nodig als je verkeersinfo via het internet wilt ontvangen
3. Als je de hoogte en breedte wil toepassen moet hij op camper staan maar dan als nadeel dat de route niet altijd de kortste is.
4. Op de stand auto zal de route als personen auto genomen worden. Dus ik heb de Garmin nu op auto staan
Laatst gewijzigd door VanDeStouwe op za 07 apr 2018, 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door kampo »

Neem je tijd en doe het in een paar keer. Nieuwe GPS doe je niet samen met nieuwe camper.
Er van uitgaan dat je de eerste keer alles kan is verkeerd.

Met een 3,5 ton laat je hem op auto. Met een +7,5 ton echt beter op vrachtwagen.
Nu geen update doen als je de tijd niet hebt, kan uren duren en mag je niet onderbreken.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door des »

Dat is dus duidelijk, :thumbup:

ik ga vertrekken met de tablet,
in een later stadium de nieuwe gps instaleren als ik thuis ben,en op auto zetten . :wink:

dank u wel
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door KTManiac »

Heel slim. :thumbup:
Als verstokt Garmin gebruiker zou ik idd ook niet binnen een dag gewend zijn aan TomTom waarschijnlijk.
Je hebt nu genoeg te ontdekken aan je nieuwe camper, ga later op je gemakje met de Garmin aan de slag.
Bespaart je een hoop frustratie onderweg omdat die Garmin niet alles om de TomTom manier doet. (en dat zou andersom ook zo zijn)

Goede reis!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door Kroppie »

ik heb een vdo dayton uit 2004, heb ooit in 2011 eens nieuwe kaarten geregeld, en wat denk je?, anno 2018 liggen alle plaatsen :D nog steeds op de goede plek, en simpel, plek ingeven waar je heen wilt en klaar. :)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door MonRoe »

Nu niets doen aan de garmin, zet hem aan zodat je er wel aan went, misschien zelfs de bestemming ingeven, maar er nog niet te veel op letten.
In je vakantie, als je er tijd en zin in hebt, pak de garmin er af en toe bij en kijk je wat er allemaal mogelijk is.

Dan na je vakantie updaten en er van alles opzetten.

Sowieso een tip, nooit een update doen enkele dagen voor je vakantie, doe dat gerust drie weken ervoor, mocht er iets niet goed gaan, heb je nog ruimschoots de tijd om het weer in orde te krijgen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door des »

Komt in orde, en is normaal , elk systeem heeft zijn manier van werken he,
voordeel voor mij is dat ik na verloop van tijd, de gratis updates ga hebben van garmin, nu via app tom tom op tablet en smartfoon, en die is betalend.

het enige waar ik naar moet uitkijken of ik camp4you er kan in krijgen dat vind ik een reuze app ,en anders gebruik ik die wel los van de gps, dat gaat ook wel lukken via adres of zo. of te ware dat ik een waardige tegenapp vind voor camperplaatsen
( geen reclame er tussen dat werkt niet goed )
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door MonRoe »

Ik ken die app niet, heb al even gegoogled, maar kom dan op een zweedse verkoopsite uit.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door 't Busje »

En ik op nudistencampings :-B
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Garmin Camper 770 LMT-D rijdt als vrachtwagen om



Bericht door des »

lol, :-B :-B :-B
https://play.google.com/store/apps/deta ... park4night

kwas mis, ben nog op men werk tot 14h00 ben met vanalles bezig
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Plaats reactie