Campercontact en favorieten

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Campercontact en favorieten



Bericht door taxus »

We hebben een vraag ... we hopen hier een oplossing te vinden.
We hebben de app campercontact al een paar jaar. We slaan de voor ons geschikte camperplaatsen op onder mijn favorieten, ook tijdens de ritten.
Nu wordt die lijst wel héél erg lang wat het terugzoeken bemoeilijkt.

We willen nu per vakantie een lijstje maken. Ik heb alle oude favorieten op mijn tablet én op mijn account op de pc verwijderd om opnieuw te beginnen. Althans, dat dacht ik want ze zijn niet meer zichtbaar. Dan maak ik mijn nieuwe lijstje.
Maar telkens als ik wil synchroniseren, krijg ik de oude lange lijst weer terug met daartussen de nieuw ingevoegde plaatsen. :bang: Wat gaat er fout?

P.S. Op mijn wensenlijstje staat: de mogelijkheid om je favorieten per map/land te rangschikken.
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Campercontact en favorieten



Bericht door VanDeStouwe »

Ik zou de POI's toevoegen aan b.v. Google Earth. Daarna kan je heel makkelijk POI's selecteren en in mappen onderbrengen.
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Campercontact en favorieten



Bericht door taxus »

Dat zou kunnen. Het gaat ons echter om de handigheid tijdens het rijden/zoeken, en dan wil ik bezig zijn met de wereld om me heen ipv met allerlei digitale programma's op schermpje te kijken.

Een (van te voren) gekozen plek vinden door op je favorietenlijstje van de camperapp te klikken zou handig zijn. (Dat is ook de opzet van die favorietenlijst, toch?) Maar dan moet je wel 'oude' lijstjes definitief kunnen verwijderen uit de app.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Campercontact en favorieten



Bericht door TestCase »

Favorieten kunnen alleen op de website verwijderd worden. Let dan wel op dat dit gelijktijdig ook in de app gebeurt anders up/download je die verwijderde favoriet weer.
Beetje omslachtig misschien maar zo raak je ze niet snel kwijt denk ik dan maar.

Verschillende mappen/lijsten wordt inderdaad niet ondersteund. Zelf houd ik ook een excel bestandje bij met mijn eigen commentaar en 'favoriet' vinkje.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Campercontact en favorieten



Bericht door VTECMaster »

Je kan het ook in Google Maps of Microsoft Bing Maps opgeven.

Zelf zet ik alles in Garmin BaseCamp. Je kan dit programma ook gebruiken als je geen Garmin navigatie hebt. Alleen de kaart is dan wat beperkt en je hebt een Windows 10 device of Apple MAC nodig.
Voordeel vind ik, is dat je bij de gegevens van je camperplaatsen/campings etc., informatie zoals adresgegevens, coordinaten, foto's, websites en opmerkingen kan zetten.
Ook heb je geen Internetverbinding nodig.

Download (Windows 10)

Hieronder enkele voorbeelden zoals ik het gebruik:

Afbeelding

Aan de linkerzijde de indeling zoals ik die heb gemaakt.

Afbeelding
Camperplaats met de gegevens,

Afbeelding
Op het 2e tabblad de extra informatie. Ik zet er eventueel het CamperContact nummer in, omdat het in het verleden wel eens fout is gegaan, omdat ze de link op de website hebben aangepast.

Ook in te stellen in het Nederlands :wink:

Op YouTube zijn er veel instructiefilmpjes te vinden, b.v. van MrGPS.
Grietings, Frans

Binnen :P
Plaats reactie