Poi Icon op de kaart?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Frank Pronk
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 jan 2018, 10:33

Poi Icon op de kaart?



Bericht door Frank Pronk »

Hallo allemaal,

ik ben mij aan het orienteren naar een nieuwe navi, ik heb altijd de oude versie van TT op mijn telefoon gehad en dat werkte super. Deze versie gaf namelijk de poi van NKC op de kaart aan. Dus als je een dorpje doorreed dan zag je een camperplek voorbij komen ( ideaal) nu heb ik TTGO mobile erop en daar is die functie weg...dus balen.

Nu zie ik bij een koude blauwe online winkel de Garmin Drive 50 LM, echter kan ik niet zien hoe de poi functie is. Kunnen de POI's alleen uit een lijst geselecteerd worden of worden ze ook op de kaart via een icon weergegeven.

Heeft iemand ervaring met deze versie en kan je onderweg de POI icon van NKC zien?

ik hoor het graag.

met vriendelijke groet
Frank Pronk
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door de hoekies »

Tekst van Campercontact :

Stappenplan om de Camperplaatsen op de Garmin te zetten

STAP 1: Klik via de downloads pagina op de link 'Garmin' (alle landen of per land) en op de link 'Icoonbestand'. Sla het bestand 'campercontact.csv' en 'campercontact.bmp' (opslaan als) op in een map op de computer waar je ze weer makkelijk terug kunt vinden. Bijvoorbeeld in een nieuwe map in ‘Mijn documenten' die je de naam ‘POI campercontact' geeft. Heb je meerdere datasets dan kan je alle bestanden in hetzelfde mapje plaatsen.

STAP 2: Om eigen POI's op de Garmin te installeren dien je op de computer het programma POI-loader te hebben geïnstalleerd. Dit programma van Garmin is gratis te downloaden en beschikbaar voor Windows en Mac via deze pagina.

STAP 3: Sluit de Garmin aan op de computer met behulp van de USB datakabel die bij de Garmin is meegeleverd. Start het programma POI-loader. Dit programma zoekt zelf de Garmin op, klik op 'verder'. Blader om de map 'POI campercontact' op te zoeken waarin je de datasets hebt gekopieerd en volg de instructies op het scherm. Voordat het programma afsluit komt er een melding van het aantal geïnstalleerde punten.

Je kan de Garmin nu loskoppelen van de computer. Zodra je de Garmin opstart, zullen de camperlocaties terug te vinden zijn onder 'Mijn locaties'.

Let op! De camperlocaties zullen niet op de kaart worden weergegeven, maar zijn alleen via een lijst in te zien.
Maar misschien zijn er inmiddels wel mogelijkheden m ze zichtbaar te hebben op je landkaartje
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door r3mco »

Met de TT Go werkt het ook hoor, zijn alleen tijdens de rit niet zichtbaar. Wel als je ergens bent zichtbaar kunnen maken, via mijn plaatsen. Moet je eerst wel even de poi's er op zetten natuurlijk.
Kijk even bij de Hoekies op de site, daar heb ik diverse poi's vandaan gehaald, camperplaatsen, supermarkten enz. ( nog bedankt daarvoor :bow: ). Die zet je dan even in de tt go. Hoe dat gaat??
Zoek anders even op het forum voor verdere informatie, er zijn hele hoofdstukken over geschreven.
Succes.

edit: ik gebruik Android, met ios/apple heb ik geen ervaring..
Laatst gewijzigd door r3mco op do 25 jan 2018, 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door Bob Diesel »

id DE zoekfunctie gebruiken :idea: en lezen maar
En het gaat hier over de TT-GO-APP mn voor android :idea: ,dus niet TT-GO ,deze worden vaker verwisseld
maar zijn 2 verschillende systemen


viewtopic.php?f=13&t=8457744

deze volgorde aanhouden en je ziet waar ze staan of te wel moet plaatsen
ik heb in dit voorbeeld m,n ME173X.= tablet aan de pc gehangen

Deze pc\ME173X\SD-kaart\Android\data\com.tomtom.gplay.navapp\files\files\personal\pois

in de map pois zet je de ov_2 bestanden los per catagorie
en je maakt er een map ov2_icons aan , waar je de bmp bestanden in plaatst
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door r3mco »

Die bedoel ik ook Bob, vergeten te vermelden.
Groet,
Remco.
Frank Pronk
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 jan 2018, 10:33

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door Frank Pronk »

Allemaal bedankt voor de reacties. :thumbup:

Het komt erop neer dat de nieuwere type navigaties de functie niet meer hebben.
Ik weet dat ik in de oude versie van TomTom de icoontjes onderweg voorbij zag komen, dit was ideaal.
helaas soms is vooruit geen geen vooruitgang. :lol3:

groeten Frank
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door r3mco »

Dat ben ik niet met je eens, het is alleen een kwestie van er anders mee om gaan, en dan moet je je wel eens aanpassen. Zo lang de poi's er in kunnen ben ik er tevreden mee.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door 't Busje »

Ik heb de symbooltjes van de eigen POI gewoon op de kaart van mijn Garmin 760 staan. Je moet er voor zorgen dat het .bmp bestand precies dezelfde naam heeft als het .csv bestand. Dus campercontact.bmp en campercontact.csv. Daarna maakt de Garmin POI loader er een .gpi bestand van voor je Garmin.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door Frank1954 »

Hi Frank

POI-loader voor Garmin

Zoals reeds vermeld door andere hier....
Het NKC bestand bestaat idd uit een .csv en een .bmp bestand
Als je het download op Campercontact komt het inderdaad als : campercontact.csv en campercontact.bmp
Je maakt hiervoor een nieuwe map die je op je pc altijd kan terugvinden
De naam van de (nieuwe) map-naam" moet "indentiek" aan de tekst die je ziet in het .csv en .bmp bestand
Of....het werkt niet met POI loader...
Iedereen gebruikt een "benaming" naar eigen inzicht natuurlijk
Telkens ik de POI van Campercontact vernieuw voeg ik steeds maand en jaar aan de benaming toe
Zo weet ik altijd wanneer ik de laatste keer alle POI vernieuwd heb
Voor de nieuwe map : CAMPERCONTACT012018 (of januari 2018 in dit voorbeeld)
Voor het .csv bestand : CAMPERCONTACT012018
Voor het .bmp bestand : CAMPERCONTACT012018
Ik gebruik ALTIJD hoofdletters zo lees het makkelijker "zonder" leesbril op de GPS :lol: (vandaar hierboven alles in hoofdletters)
Als map én .csv én .bmp bestand dezelfde benaming hebben (al dan niet met een datum erbij) kun je de POI opladen naar de GPS
"Selecteer" bestand in POI loader betekend dat je ALTIJD de map mét inhoud MOET selecteren
Alle POI van Campercontact zie je nadien op je GPS scherm verschijnen met een NKC-icon

Voor TT gebruikers weet ik het niet hoe POI op te laden naar de GPS
Het enige dat ik wel al gelezen heb is dat je bij de nieuwst TT geen NKC-icon meer ziet op je gps-scherm
Op oudere TT is dit nog wel mogelijk
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Frank Pronk
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 jan 2018, 10:33

Re: Poi Icon op de kaart?



Bericht door Frank Pronk »

Hoi Frank,

Bedankt voor de super uitleg :thumbup: daar kan ik wat mee.
Jij kan onderweg dus gewoon de camperplekjes zien als je ergens onderweg door een diorpje rijdt.
Dat is precies wat ik zoek want wij plannen nooit iets van tevoren, als we onderweg een leuk plekje tegenkomen dan blijven we misschien wel staan, dan zijn de icoontjes onderweg heel makkelijk.

iedereen heel erg bedankt voor de info en het meedenken. :cheers:

mvg Frank
Plaats reactie