Alfa router R36 geen toegang?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1522
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door Lammerts »

Goedemiddag,
We hebben de Alfa router R36 ingesteld.
Redelijk bereik.
Internet op de Samsung TAB A (2016) en smartphone Samsung Galaxy J (2016)
Beiden met software Android 7.

Nu is het, dat we verbonden zijn, maar rechts naast het WiFi teken staat een uitroepteken. Ze zijn steeds verbinding aan het zoeken, wanneer ze die hebben en je wil wat op Google opzoeken, dan lukt het niet, want het uitroepteken verschijnt weer.
Wat betekent dit ?
Is de verbinding niet goed, moet ik in de instellingen iets aan of uit zetten?
Er staat onder de WiFi verbinding bij de instellingen "Internet mogelijk niet beschikbaar".

Het gekke is, dat op dat moment, ik het NOS nieuws op een andere Samsung Galaxy J5 (2016) met Android 6.0.1.
wel kan lezen, maar op Google iets zoeken duurt heel lang, net als het weer ophalen via Weerplaza.

Groetjes, Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Alfa router R36 geen toegang ?



Bericht door travelscout »

Ik ken de router niet precies.
Maar wellicht heb je een MAC-filter aan staan, in de router.
Of uit zetten of van ieder apparaat het mac-adres toevoegen in de router.


http://camperpunt.nl/wp-content/uploads ... rsie-5.pdf
Paul.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Alfa router R36 geen toegang ?



Bericht door Marius HRL »

Dag elze,

Komt het internet in die R36 van een dongel met dataSIMkaart of via een WLAN-adapter van een externe netwerk?
In het eerste geval kan het te duiden op een verbindingsprobleem van de DataSIMkaart.

Groeten,
Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Gerhans
Berichten: 697
Lid geworden op: di 15 jun 2004, 23:37
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Alfa router R36 geen toegang ?



Bericht door Gerhans »

Uitroepteken betekent dat er wel WIFI verbinding is maar dat er geen contact gemaakt kan worden met internet. (Althans zo was het bij mijn Samsung S6)
Groeten, Gerard

Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live

De Camper is weer een TRAVELBUG

Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Alfa router R36 geen toegang ?



Bericht door TestCase »

Het lijkt erop dat de router geen internet verbinding heeft. Log eens in op die router en kijk hoe en waarmee die verbonden is. Eerst moet de router een goede verbinding hebben, ik ken die router niet, of via sim of via wifi van standplaats.

Die samsung met android 6.x die wel werkt is niet met de router verbonden? De beschrijving is niet helemaal duidelijk.


Kees.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1522
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door Lammerts »

Pfff.......via het zoeken van de router Alfa 36 met een buitenantenne naar een openbaar netwerk, kom ik aan het internet.

Redelijke kwaliteit en 36 Mb/s..

Wanneer alle 3 de apparaten verbonden zijn (zeker weten) geven de 2 met Android 7 , het uitroepteken en kan ik niks opzoeken.

Ik heb de link geopend van de Alfa router. Het zijn nieuwe apparaten. Kom bij alle 3 in het Alfa link met het IP adres.

Zie dat Mac adres bij Access policy maar weet niet wat daarmee te doen.

Momenteel maken we weer gebruik van de mifi met T-mobile simkaart.
Binnenkort weer de router proberen......

Groeten, Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1522
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door Lammerts »

Denk, dat het aan de bereikbaarheid ligt.
Ben nu verbonden met de Alfa router op de eigen mifi en nu werkt het wel goed.
Signaalsterkte is 100%

Geen uitroepteken.

Zal het binnenkort weer op een extern openbaar wifi uitproberen.....

Groeten Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door TestCase »

Een MAC filter probleem is het vast niet hoor.
Wat ik wel op internet lees is dat veel samsung apparaten daar last van hebben. Samsung zet een bepaalde limiet naar het schijnt en zit je daar onder dan komt dat uitroepteken. Hoewel 36Mb/s niet slecht is.

Kees.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door Camperic »

Wellicht kun je hier iets mee.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door freddorr »

36 Mb is het getal wat de externe Wifi terug geeft als zijn snelheid. Vermoedelijk is er wel wat signaal verlies -..db. Als dat veel is blijft er van die 36Mb uiteindelijk niet veel over.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door Marius HRL »

Smartphones en tablets waarschuwen op uiteenlopende manieren voor het verbinding maken met onbeveiligde netwerken.
De nieuwere software van (steeds meer) smartphones en tablets waarschuwt ook als je met zo'n apparaat verbinding probeert te maken met een 'zwak beveiligd' (met WEP- of WPA-wachtwoord) draadloos netwerk

Hebben jullie het uitgaande draadloos netwerk van de R36 (maximaal) beveiligd met WPA2-PSK? Zo nee, dan alsnog doen!
Als je die beveiliging zó ongesteld hebt, betekent het niet dat het inkomende signaal ook een beveiligd signaal is. Als je via de R36 een onbeveiligd internettoegangspunt benut, blijft DIE internetverbinding een riskante zaak.

Een MAC-filter in een router zorgt ervoor dat uitsluitend apparatuur waarvan de unieke MAC-code ingevoerd is als "Toegestaan", doorgang krijgt. Als je MAC-filtering op je R36 (of een andere router) wilt benutten, vereist dat invoer van de MAC-adressen van alle WLAN-adapters (ook in smartphones etc), die je toegang/doorgan wilt verschaffen.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door TestCase »

De WiFi van de camping bepaald of je voor uitgaande WiFi wpa/wep moet gebruiken dat moet je dus volgen, zomaar zelf iets doen werkt niet! Heb je verbinding met de camping dan zit je goed.

Laat mensen zonder veel computer ervaring nou geen macfilter gebruiken dat is te complex en verwarrend, zonder gaat prima in de camper. Macfilters gaat altijd fout wanneer gasten langskomen of je krijgt een niieuwe telefoon, het filter wordt vergeten.

Uitroepteken met android7 als je eigen camper wifi netwerkje geen encryptie gebruikt dat kan, ga ik vandaag testen, maar dan moet die telefoon nog wel werken op internet. Ik lees dat de Android 7 telefoons niet kunnen googlen/zoeken.

Kees.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door EasyBee »

Waarschijnlijk volledig overbodig, maar viewtopic.php?f=15&t=8443570
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1522
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Alfa router R36 geen toegang?



Bericht door Lammerts »

Dag EasyBee,

Alle gegevens en de link over de Alfa R36 router zijn uitgeprint mee in de camper. Met alles wat relevant is.

Dag Marius....ja.....de mifi is WPA2/PSK beveiligd. Met het wachtwoord log ik in op de hotspot, ofwel Alfa R36 router.

Tik ik op de verbinding, geeft het ene toestel aan IP adres: xxxxxxxx 101, het 2e : xxxxxxx102, het 3e : xxxxxx103.
Dat lijkt mij in orde.

Dat uitroepteken komt, óf door de goede verbinding, óf omdat de beveiliging in orde wordt bevonden door Android 7.

Blijf het toch vreemd vinden, dat ik met de smartphone met Android 7, op het bankje buiten bij de externe, vrije verbinding wél alles kan oproepen......google search, youtube, allerlei apps, updaten enz.
En dan zou ik zeggen, dat de verbinding te zwak is........

Met vriendelijke groet, Elze.
Laatst gewijzigd door Lammerts op ma 22 jan 2018, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Plaats reactie