POI's in MapFactor Navigator

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
folsloo1
Berichten: 10
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 1:09
Locatie: Eastrum

Re: POI's in MapFactor Navigator



Bericht door folsloo1 »

Zoals beschreven door Ton lukt het mij niet, ook niet zoals het filmpje van Paradigit. Ik heb eerst het SD kaartje in de laptop gedaan en toen daar de MCA bestanden opgezet, daarna het SD kaartje teruggeplaatst in de tablet, vandaar de 6 mca bestanden verplaatst naar de map data van Mapfactor op het apparaat zelf, dus van het SD kaartje naar het interne opslag van de tablet.
Heb toen Navigator opgestart en bij zoek en poi "zoek in geimporteerde poi mca bestanden"aangeklikt, dan zie ik oa campercontact2018, daar klik ik dan op en vervolgens geeft het apparaat aan "Geen resultaat"
Nu zou ik dus camperplaatsen moeten zien, niet dus.???
Iemand een idee?

Groet, Folkert
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: POI's in MapFactor Navigator



Bericht door TonenJolanda »

folsloo1 schreef:
wo 28 feb 2018, 15:17
Zoals beschreven door Ton lukt het mij niet, ook niet zoals het filmpje van Paradigit. Ik heb eerst het SD kaartje in de laptop gedaan en toen daar de MCA bestanden opgezet, daarna het SD kaartje teruggeplaatst in de tablet, vandaar de 6 mca bestanden verplaatst naar de map data van Mapfactor op het apparaat zelf, dus van het SD kaartje naar het interne opslag van de tablet.
Heb toen Navigator opgestart en bij zoek en poi "zoek in geimporteerde poi mca bestanden"aangeklikt, dan zie ik oa campercontact2018, daar klik ik dan op en vervolgens geeft het apparaat aan "Geen resultaat"
Nu zou ik dus camperplaatsen moeten zien, niet dus.???
Iemand een idee?

Groet, Folkert
Wat je beschrijft klopt. Maar type eens een willekeurige stad in bij de "zoek" functie. Daar bij "Adres" een stad intoetsen (dus niet bij "POI") en dan bijvoorbeeld "Stadscentrum". Dan in het volgende venster "op kaart weergeven" selecteren. Als je vervolgens uitzoomt zul je als het goed is de NKC icoontjes rond die plaats zien.
Groet, Ton
folsloo1
Berichten: 10
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 1:09
Locatie: Eastrum

Re: POI's in MapFactor Navigator



Bericht door folsloo1 »

Ton,
Dat ik op de kaart een icoontje zie, dat klopt, maar zoals jij het beschrijft is toch niet de manier om een poi te zoeken?

Groet, Folkert
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: POI's in MapFactor Navigator



Bericht door TonenJolanda »

folsloo1 schreef:
wo 28 feb 2018, 16:27
Ton,
Dat ik op de kaart een icoontje zie, dat klopt, maar zoals jij het beschrijft is toch niet de manier om een poi te zoeken?

Groet, Folkert
Geen idee Folkert, ik ben nog niet met onze camper op pad geweest en ook nog een beetje zoekende wat het handigst is.
Groet, Ton
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: POI's in MapFactor Navigator



Bericht door travelscout »

Het werkt zo als het hoort.
Als je reist kun je in 2D alle POI´s zien waar je in de buurt bent.
Klik je hem aan, kun je er een tussen punt van maken.
Daarmee reis je verder zonder enige moeite, vanzelf langs een dergelijk punt.
Je kunt zelfs een akoestische melding instellen als je binnen een bepaalde afstand van een poi bent (bij de snelheidscamera waarschuwingen instellen?). Heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Gelukkig hoef je bij MapFactor Navigator niet apart POI´s in te voeren voor ieder verschillend land (zoals bij Sygic).
MN maakt er bij mijn weten geen probleem van, als er POI´s zijn zonder dat er een kaart voor is.
De ondersteuning voor kaarten en updates is trouwens buitengewoon plezierig (gratis / legaal / snel) en wat mij betreft meer dan voldoende. Zelf download ik alleen de kaart van het land waar ik op dat moment bij. Scheelt erg veel opslagruimte voor als je een toestel gebruikt zonder extra opslagruimte (geheugenkaartje).

Handig is ook het zelf samenstellen van je eigen voertuig. Maximum hoogte/breedte/gewicht/snelheid, etc.).
Maar of dat beter werkt in de praktijk dan bij andere navigatiesystemen, durf ik nog niet te stellen.

Hmmmmmzzz, ik had verkoper moeten worden :angel:
Paul.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: POI's in MapFactor Navigator



Bericht door travelscout »

Ik voorzie alleen in MCA-bestands aanvragen.
Niet voor andere systemen!
Paul.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: POI's in MapFactor Navigator



Bericht door travelscout »

Inmddels is er iemand aan het onderzoeken of die mca poi bestanden het ook doen in een windows mobile smartfoon.

Wellicht werkt het ook op een apple I-foon?
Wie wil dit uitproberen?
Paul.
Plaats reactie