Huawei router

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Dus qua snelheid zit er niet veel verschil in begrijp ik.
Hoe gaat dat bij KPN als je het kaartje bv de hele winter niet gebruikt ? Blijft het kaartje gewoon geldig voor het jaar daarop ?
Want je betaalt toch geen abo ? Je betaalt toch alleen per maand als je het kaartje gebruikt ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Er zit wel degelijk verschil in snelheid, maar niet altijd en overal. Ook is de vraag heb je zoveel mogelijk snelheid nodig? Ja als je youtube films of tv kijkt. Nee wanneer je alleen whatsapp of mail gebruikt of iets opzoekt met af en toe een update van een app op je mobiel. Dat is de overweging. Heb je eens wat meer snelheid nodig zet Wifi op je mobiel uit en gebruik je 4G even, daarna weer aan de Wifi. Zo doe ik het.
En ja, na de winter werkt je KPN kaartje nog wel, enige vereiste is dat je het tegoed actief houdt, dus minimaal eens per 6 maanden gebruiken. Stuur je zelf desnoods eens een "test" SMS. https://www.kpn.com/prepaid.htm.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Ik heb hem vanavond binnen gekregen dus nu met mijn eigen simkaartje testen hoe die werkt
Daarvoor ben ik op zoek naar een Nederlands talig handleiding weet iemand waar ik die kan vinden ?
Ik heb er een Duitstalige bijgekregen en een Engels talige gevonden op internet

Andere vraag er zitten geen antennes bij, is die goed te gebruiken zonder externe antenne(s) ?
Denk het wel want het is maar een camper en geen woonhuis maar toch ... ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Handleiding lees ik persoonlijk liever in het Engels dus nee.
Heb je een buscamper en plak je hem tegen plafond dan wel iets minder ontvangst maar ligt die dan op dashboard is het weer ok. "Witte doos" camper geen probleem.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Dat KPN internetten is dat een abo of prepaid ?
Ik lees namelijk hier https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen ... ternet.htm dat internet in het buitenland met prepaid niet mogelijk is
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Prepaid en werkt perfect in Europa hoor!
Maar de link verwijst naar een andere prepaid uitvoering dan ik gebruik voor mobiel van KPN.
Volgens mij heb ik deze https://www.kpn.com/prepaid/bundels/internet.htm van 7.50
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Ik ben aan het vergelijken welke het beste bij mij past. KPN is een optie en Simyo valt definitief af omdat met prepaid geen internet mogelijk is in het buitenland.

Ik heb even mijn Simpel simkaartje van mijn telefoon in de Huawei gedaan en dat werkt en de ipad heeft verbinding met de Huawei maar het openen van een website lukte me niet en blijf maar zoeken terwijl die verbinding heeft met het netwerk van de Huawei.
Iemand bekend met dit probleem of ben ik te ongeduldig ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Huawei router



Bericht door Karelkaywa »

Je iPad heeft wel verbinding met je Mifi maar zo te lezen heeft je Mifi geen verbinding met internet. En dan kun je er nog niets mee. Je zult je Mifi nog moeten instellen. Nu heb ik zelf een HUAWEI E5377s-32 en op mijn iPad de HUAWEI app. Deze is gratis te downloaden in de App store. Deze app vind ik makkelijker werken dan de standaard browser. Om bij de instellingen te komen moet je het tandwielsymbooltje aantikken. Dan naar Network en daar Mobile data aanzetten. In NL data roaming uit, in buitenland aan en APN invoeren als dat niet automatisch gebeurd. Succes!
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Ik heb mijn eigen simkaart er weer in gedaan en de setup doorgelopen, data APN op auto gezet en ik heb verbinding.
Om het even te testen heb ik een Lycamobile prepaid kaartje gehaald want die kon ik hier in het dorp gelijk halen en die er in gedaan, Huawei opnieuw opgestart en ... geen internet
"connection failed with error code 0x00070004"
Lampje op de Huawei kleurt rood dus netwerktoegang mislukt
Komt dat door het lycamobile simkaartje of door de APN instelling of ???
Kan iemand mij helpen ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Eerst dat lyca kaartje in je telefoon en daar zorgen dat je internet hebt. Kijk op lyca website wat je moet instellen. Daarna pas kaartje in mifi en de mifi de nieuwe sim unlock code vertellen. (Of dezelfde unlock code op je lyca kaartje zetten als je eerste kaartje dat wel werkte)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

In de winkel hebben ze er saldo opgezet en geactiveerd en de bundel geactiveerd, werkt in mijn telefoon en heeft geen pincode.

Deze foto is met de instelling van de APN :
Afbeelding

Deze van de status met het lyca kaartje er in :
Afbeelding

En deze met mijn simpel kaartje er in :
Afbeelding

Misschien dat je kan zien waar het probleem zit.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

De automatische APN is een beetje vreemd, een server, drei.at, in Oostenrijk? Volgens Lyca moet dit zijn;

APN: data.lycamobile.nl
Username: lycamobile
Password: password
Auth. type: Normal

http://www.lycamobile.nl/nl/mobilewebsettings
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Ik heb een vinkje gezet bij auto apn en ik heb dan internet met mijn simpel kaartje
Ik heb een APN profile aangemaakt met je gegevens maar geen verbinding
Toen de gegevens van deze website https://www.gadgetgoeroe.nl/tips/apn-in ... ders/#lyca maar ook met deze gegevens geen verbinding
Wat me opvalt is dat bij drei.at een dialed number staat en die kan ik niet vinden bij lycamobile, ik weet niet of dat belangrijk is maar meld het maar even
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Tja als je hebt gedaan wat je zegt dan wordt het terug naar de winkel en laten zien "met dit kaartje gaat het prima en met die van jullie niet"
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie