Nieuwe navigatie of app?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
vanderkamp
Berichten: 107
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 16:52
Locatie: delft

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door vanderkamp »

Nog niemand gemeld.. Dus.... Ik gebruik Osmand + (Android versie app)
De instellingen en mogelijkheden zijn enorm dus vergde deze App. wel wat tijd om hem helemaal te snappen, maar nu ben ik een enthousiaste gebruiker. Werkt perfect off line. Elke maand nieuwe updates (na aankoop) en enorm uitgebreide kaarten.
Er is een gratis probeer versie.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Marius »

Ik gebruikte Osmand op de motor, dat was een van de eerste android apps waar GPX bestanden (routes/tracks) in konden zonder rare omzet truukjes.
Werkt daarmee dan ook perfect, vandaag nog gebruikt omdat mijn tomtom rider 400 defect is en naar waypoint terug is.

Grootste nadeel van Osmand is de enorm trage route planning, zo traag dat het ondoenlijk is bijna.
Ik heb op een oude telefoon een oude versie uit de alternatieve app store en op mijn tablet een normale volledig voor betaalde versie.
Beide doen gewoon een paar minuten over het berekenen van een route van zeg een paar 100 kilometer waarbij ik gewoon op "huis" klik en navigeer naar.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door gjvonk »

Ik heb de TomTom app op een 5,2 inch smartphone. Dat gaat net qua beeldformaat. Groter zou fijner zijn. De TT app heeft deels dezelfde onhebbelijkheden als de gewone TT. Hij herkent b.v. het adres 'Achterom 3 in Barendrecht' niet. Dus ik gebruik Google maps ernaast. Voor de camperplaatsen gebruik ik de NKC app. Omdat mijn partner en ik beiden een riante eu data bundel in ons sim only abonnement hebben en we data kunnen delen werkt dat prima. Als TT het niet weet navigeren we verder met Google Maps. Vooral in Spanje en Portugal moet je alleen blijven letten op de breedte van de weggetjes. Ik heb me al diverse keren bijna klem geredeneerd. Maar dat gebeurde mij vorig jaar ook al met mijn TT camper...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Digiwalker »

Ben al jaren fan van Igo primo. Maar we willen naar marokko. Wie wil of kan mij de kaarten van doen toekomen?
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10054
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Peter LMC »

Ja. Het topic ging wel heel ergens anders over maar.

Vorig jaar naar Marokko geweest en hiervoor de kaart van Openstreet Maps (OSM) gehaald.
http://garmin.openstreetmap.nl/

Deze op een ssd kaartje gezet en in mijn Garmin geplaatst.
Werkte perfect.
Als je het ssd kaartje in je computer plaatst dan werkt Basecamp er ook perfect op.

Misschien werkt dit ook voor jou Igo. Probeer het even.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Digiwalker »

Peter

goed idee Bedankt
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door DigiBoy »

Hier een tevreden gebruiker van Here.
Heb er met de app op mijn iPhone inmiddels meer dan 1.850km opzitten en dat ging tot inde kleinste dorpen en wegen geheel probleemloos.
Ik ga deze bij de volgende rit zeker eens op de tablet installeren.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door jmkoole »

Heb een losse Tomtom met campersoftware op het dashboard staan en aan het experimenteren met navigatiesoftware op m'n ingebouwde Android dubbel DIN toestel. Tot nu toe liep Tomtom Go mobile na een tijdje vast en heb ik slechte ervaring met Waze en Here we Go. Here wilde ons in Frankrijk kleine zandweggetjes in sturen en Waze bleef zeuren om een internetverbinding. Afgelopen weekend heb ik een update 1.17 van Tomtom Go mobile geïnstalleerd. Die blijft het doen. Tot nu toe...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door DigiBoy »

@jmkoole
Indien je met Here we Go onverharde wegen wil mijden, moet je dit uiteraard ook afvinken.
Zo is dat met iedere navigatie :)
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door jmkoole »

DigiBoy schreef:@jmkoole
Indien je met Here we Go onverharde wegen wil mijden, moet je dit uiteraard ook afvinken.
Zo is dat met iedere navigatie :)
Uiteraard... Maar dan nog probeerde Here we Go ons een landbouwweggetje op te sturen :-B
Het was gelukkig overduidelijk, dus niet gedaan. Verder vond ik de snelheid van reageren - op bijv anders rijden - veel minder dan wat ik met de losse Tomtom ben gewend. Vanavond Sygic geïnstalleerd. Ook maar eens uitproberen.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Digiwalker »

@Peter
Ik heb de openstreetmaps getest met Navfree op mijn android. Maar dat was tenenkrommend traag. Ook kon je geen tolwegen vermijden. Dus helaas maar weer gedeleted.
Maar heb intussen Here kaarten van Marokko 2016Q4. Illegaal maar wel werkend.
Dus als er nog belangstelling is stuur een pb met emailadres.
Rene

Verstuurd vanaf mijn SM-T210R met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10054
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Peter LMC »

Kijk. Toch fijn dat je een kaart gevonden hebt. :thumbup:

Ja en dat OSM niet goed werkt heeft toch wel met de software te maken die je gebruikt lijkt me.
Bij mij heeft OSM op mijn Garmin perfect gewerkt voor Marokko, Canada, Alaska en de USA.
Ook functies als tolwegen vermijden (USA) en tankstations zoeken etc werkte prima.
Mijn route over de Historische Route 66 (van west naar oost) die ik in Basecamp gemaakt had heeft foutloos gewerkt.
Maar het blijft opletten hoe een navigatie je wil sturen.
Dikwijls is dat niet de route die ik zelf dan voor ogen heb. :-B
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Digiwalker »

Haha, ja navigatieprogramma's hebben altijd een eigen interpretatie van de beste route. En je kan ze geen opdonder verkopen, want dan zit je gelijk helemaal zonder.
De combi van Igo en P4N werkt bij in ieder geval bijzonder goed.
Alleen jammer dat ik zelf de coordinaten moet invullen.
Greetzzz
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door jmkoole »

Digiwalker schreef:Haha, ja navigatieprogramma's hebben altijd een eigen interpretatie van de beste route. En je kan ze geen opdonder verkopen, want dan zit je gelijk helemaal zonder.
Dat geldt ook voor mijn kaartlezende echtgenote... :-B
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Plaats reactie