Garmin Camper 770 LMT-D

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 692
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Adfur »

Gerard K. schreef:
za 12 mei 2018, 14:07
Wij hebben sinds enige tijd ook een 770 LMT-D en vinden hem trager dan de 760. Wat vooral stoort zijn de aanwijzingen bovenin over naderende bochten, steile hellingen en oversteekplaatsen voor dieren. Dat zijn allemaal dingen die je als bestuurder kunt zien aankomen, vaak d.m.v. borden, en op kunt reageren. Weet iemand of je deze meldingen kunt uitzetten.
Kun je uitschakelen bij instellingen, verkeer, hulp voor de bestuurder, door de vinkjes weg te halen.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Gerard K.
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Gerard K. »

Dank voor deze tip. Er stonden inderdaad een aantal vakjes aangevinkt, die heb ik nu uit gezet. Hoewel de waarschuwing voor 'Dierenoversteekplaats' uit stond, werd die toch aangegeven. Binnenkort maar even gaan rijden om te kijken wat het geworden is.
Gerard Koning.
Wij reizen, als de tijd het maar eventjes toelaat, met onze Hymer B674-SL van de Noordkaap tot aan Marokko.
En je kunt ons volgen op: http://www.koning.jouwweb.nl
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Camperic »

Camperic schreef:
wo 09 mei 2018, 9:52
Gisteren mijn 770 bij Waypoint omgeruild voor een nieuwe (Waypoint Service :clap: :thumbup: ).
Afgelopen weken ben ik weg geweest met de camper en 9 van de 10 keren reageerde het touchscreen niet na opstarten of resetten, wat erg lastig is aangezien de enige knop op het apparaat de powerknop is :mrgreen:
Ik kan nergens vinden dat anderen het probleem ook hebben ervaren, dus zou ik ze eerste :wtf: of enige :eh: zijn? laten we hopen het laatste ;)
Bijna een halfjaar later opnieuw mijn 770 bij Waypoint omgeruild voor een nieuwe (Waypoint Service :clap: :thumbup: ).
Tijdens de herfstvakantietrip kwam er opeens helemaal geen geluid meer uit. Zelfs geen knopgeluiden (om te testen) en reset loste het probleem ook niet op. Inmiddels dus mijn derde :wtf: splinternieuwe 770 in gebruik genomen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Peter LMC »

Driemaal is scheepsrecht is het gezegde (geloof ik).
Deze gaat het goed doen. :thumbup: :thumbup: :-B
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Camperic »

Ik hoop het ook.
In maart 2019 verloopt de garantie en voor die tijd gaan we waarschijnlijk niet meer met de camper op pad. Zal de 770 dus maar tijdens ritten met de auto gaan gebruiken / testen!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Peter LMC »

Ik lees bij Garmin dat er 2 jaar garantie op een nieuw toestel zit.
Als je nu (weer) een nieuw toestel hebt dan heb je toch ook recht op (opnieuw) 2 jaar garantie.
Toch :?:
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door veetee »

Peter LMC schreef:
zo 04 nov 2018, 8:35
Toch :?:
Nee, toch niet... :wink: De garantieperiode geldt vanaf de de aankoopdatum origineel toestel. Als je in die perode een nieuw toestel ter vervanging krijgt, blijft die periode hetzelfde, de garantie gaat niet opnieuw in als je een vervangend exemplaar krijgt. Zou leuk zijn, steeds “verlenging” als je wat hebt en omruilt.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Camperic »

Nee, zo werkt het inderdaad helaas niet. Vanuit de fabrikant wel begrijpelijk, maar vanuit de consument gezien zou het wel redelijk zijn als je het product steeds om moet ruilen vanwege een technisch defect. Hopelijk is het niet meer nodig!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Face »

Dit is al een oude topic en vraag me af hoe de 770 lmt-d bevalt. Ik wil er eigenlijk eentje aanschaffen, maar gezien de reviews lopen de meningen nogal uiteen
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door 't Busje »

Ik ben matig tevreden over de 760 LMT-D, die met dezelfde software en kaarten werkt, maar een scherm met een lagere resolutie heeft. De bediening vind ik wel prettig en handiger dan bij de nieuwe TomTom Go. De routering is soms nogal merkwaardig, waardoor je flinke omwegen maakt, als je niet oplet. Ik zie dat doordat ik de gratis app van HereWeGo naast de Garmin gebruik. Ik ben met de Garmin nog niet voor verrassingen wat betreft hoogte- en breedtebeperkingen komen te staan.
Pluspunten van de Garmin zijn dat je niet afhankelijk bent van Garmin kaarten, maar ook OSM-kaarten kunt installeren en de koppeling met BaseCamp en MapSource.

Samenvattend is mijn rapportcijfer voor de Garmin een 7.
Mijn gestolen TomTom camper had een 8.
De HereWeGo app voor Android een 9, maar daarop kun je geen afmetingen van de camper instellen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door veetee »

Ik ben erg tevreden over de 770. Ben sowieso een Garmin fan, ik heb altijd Garmin gehad, heb nu 4 Garmins in gebruik (de 770 in de camper, twee DriveSmart 51 in onze gewone auto’s, en een Dakota handheld voor het wandelen). Kan zo een twee drie geen echte nadelen vinden, dus aanrader...
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Camperic »

Ik ben ook tevreden over de 770 :thumbup:
Het scherm en de (herbe)rekensnelheid zijn een grote stap voorwaarts t.o.v. de 660 die ik hiervoor voor de camper had (en de 590 die ik voor de motor heb).
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door DiffRental »

Hier nog een Garmin fan, de 770 is een mooi ding maar mis wel de specifieke functies die ik wel heb op de motor Garmins.
Ik vind het leuk om in basecamp vooraf route's te maken en te importeren.
De "camper" software vind ik aardig overdreven voor een (bus)camper, een integraal van 10 mtr+ zou wel baat hebben bij de "vrachtwagen" instellingen.
Als de camper navigatie de berekensoftware voor een personenwagen krijgt met de functie's van de motor navigatie maar het scherm van de 770 heb je volgens mij een perfecte navigatie voor het "normale" formaat campers.

Maar overall ben ik tevreden met de 770, camera werkt goed en beeld is juiste formaat en erg mooi. Koppeling met telefoon en internet functie's zijn wel leuk.

Wat betreft de betrouwbaarheid en service van Garmin, die is gewoon super.
Mijn motor navigatie werkte de eerste week niet goed, viel soms uit. Direct een nieuwe gekregen.
Na iets meer dan een jaar in gebruik wilde deze niet meer opladen in de motorhouder, los contactje inwendig.
Na een onderzoekje van 10 dagen weer een nieuwe gekregen, nu 5 jaar verder nog steeds een top apparaatje.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Camper 770 LMT-D



Bericht door Camperic »

Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren. Basecamp en routes gebruik ik wel voor de 590 op de motor, maar heb ik voor de camper geen behoefte aan. Wat bedoel je met berekensoftware voor personenwagen? (Her)berekening gaat snel is mijn ervaring en ik mis geen functionaliteit.

Je bent tevreden over de BC30 camera i.c.m. 770 begrijp ik. Ik twijfel daar nog over aangezien ik niet tevreden ben over de gemonteerde camera :-?

Service van Garmin, zeker via Waypoint is inderdaad goed is ook mijn ervaring. Waypoint vertelde me in november vorig jaar echter dat Garmin wel strikter is geworden en geen aanspraak op garantie meer mogelijk is vanaf 2 jaar + 1 dag! Ik heb de nieuwe 770 afgelopen maanden nauwelijks gebruikt, dus hoop dat deze goed functioneert zodra ik weer met de camper op pad ga.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie