GPS vraagje

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: GPS vraagje



Bericht door rongreven »

Die passagier drukknop met een schakelaar onderbreken?
Maar dan nog moet je de knop kunnen activeren om het starten onmogelijk te maken.
Groet, Ron Greven
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Om de pomp uit te schakelen hoef je toch niets aan de electronica te doen ? Tussen de 2 voor stoelen in zit de deksel waar de vlotternivo op zit en de pomp aansluitingen, één daard daarvan via een relais laten lopen en klaar ben ik.
Ik dacht dat er bij mij een 100A relais meegeleverd was maar zal vanmiddag eens even kijken dus die moet dan ruim voldoende zijn voor de pomp te schakelen want hoeveel gebruikt die ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: GPS vraagje



Bericht door JoopBrekken »

De dieselpomp die in de tank van een cdi diesel zit, is dat een opvoerpomp, of de hoge druk pomp?
Toedeledoki

Re: GPS vraagje



Bericht door Toedeledoki »

Lage druk opvoerpomp. Maar zonder doet hij het niet. De hogedruk pomp kan niet door de stilstaande pomp heen zuigen. Uitschakelen van deze lage druk opvoerpomp zal dus ook resulteren in het stilvallen van het voertuig.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: GPS vraagje



Bericht door JoopBrekken »

Duidelijk, dank je. Loopt de motor nog niet een tijdje door zonder opvoerpomp?
Is de hoge druk pomp ( bij een cdi 3 Ltd. Fiat ) ook elektries, en waar zit die?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: GPS vraagje



Bericht door Kroppie »

hogedruk pop is mechanisch en word meestal door de distibutieriem/ketting aangedreven.
maar er zijn ook div andere dingen te onderbreken waardoor ie niet start,b.v. hogedruksensor, voedingsdraadje van de ecu, er is vanalles te bedenken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: GPS vraagje



Bericht door JoopBrekken »

Onze automaat start niet zonder op de rem te trappen.......
Ik heb dus het draadje van de remschakelaar met een verborgen schakelaar onderbroken.
Toedeledoki

Re: GPS vraagje



Bericht door Toedeledoki »

De motor slaat binnen een paar seconden af als de pomp stopt. De 3 liter heeft hetzelfde systeem.

De remlichtschakelaar onderbreken is een hele slimme. Alle Mitsubishi Outlander PHEV's hebben dit ook zo. Door de importeur ingebouwd. Was een eis voor de verzekering. Auto mag niet te starten zijn met ingeschakeld alarm.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS vraagje



Bericht door travelscout »

Bij moderne injectie motoren wordt er tussen de hogedruk brandstofinjectiepomp en de ECU versleuteld, gecommuniceerd (encryptie).
Startonderbreker maakt doelmatig deel uit van dit geheel waardoor diefstal zonder de juiste digitale sleutel, buitengewoon lastig is (gelukkig maar). Ongeveer zoals met virtual private networks (VPN).
Om diezelfde reden kun je onderdelen in een auto niet zonder meer vervangen, ze moeten worden ingelezen (in de ECU).
Zelfs een voor de APK-afgekeurde driepunt-gordel, kun je niet meer gewoon eventjes vervangen door een nieuwe of tweede handsie!

Daar heb je dus allemaal de juiste (digitale) sleutel weer voor nodig.

Derhalve moet je toch even oppassen waar je het relaiscontact van de tracker tussen zet.
Als je de auto niet kunt starten omdat je remlichten het niet doen lijkt me dat één van de opties.
Zo zijn er juist dankzij al die digitale technieken, meer opties.
Paul.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Wie kan mij helpen ?
Ik heb de TK104 aangesloten en hij werkt maar nu ben ik aan het uitzoeken wat er allemaal mee kan en loop tegen een probleempje op.
Stuur ik check+ww dan krijg ik het volgende terug :
Power ON
Bat 100%
GPRS OFF
GPS ON
GSM 23
APN cmnet,,;
IP 202.104.xxx.xx:xxxx
Shock OFF

Dat gaat dus goed en ook kan ik het relais bedienen door stop+ww te sturen en uitschakelen door resume+ww te sturen en ook dat werkt
Maar als ik bel naar de tracker dan is het nummer in gesprek en krijg ik dus geen status update
Wat is de oorzaak hiervan ?

Update :
Ook GPS verliest de verbinding want ik zag net dat de GPS OFF was en er branden of knipperen ook geen ledjes op de unit.
Dit gebeurd zowel met GPS Intern als met extern en de antenne zit in de auto tegen het dak aan.
Graag ook hier advies over :bow:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS vraagje



Bericht door travelscout »

Een TK103 tracker kun je "gewoon" bellen als volgt:

Zorg voor een constant geluid in je campert, sluit je microfoon aan en stuur het commando "monitor+ww".
Bel vervolgens je tracker en je hoort het voorbedoelde constante geluid, door de speaker van je eigen gsm.
Niet vergeten vervolgens weer commando "tracker+ww"te sturen....


Als ik me goed herinner gaat de TK104 standaard zuiniger om met zijn standby-stroompies dan de TK103.
Het zou me niet verbazen als daardoor de GPS tijdelijk wordt uitgeschakeld.
Probeer eens of je klacht verdwijnt als je die energiebespaar modus uitschakelt.

Waarom staat bij jou, je schoksensor uit?
Paul.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

monitor+ww geeft monitor OK maar bel ik de tracker dan krijg ik te horen dat het nummer in gesprek is
tracker+ww geeft tracker OK

Na de commando´s ok weer even check+ww ingegeven en nu staat GPS weer aan. Ga later nog een check+ww sturen om eens te kijken of die inderdaad automatisch uit gaat.

Ik ben bezig met het stoeien en instellen dus moet ik de schoksensor nog aan zetten maar zover ben ik nog niet gekomen
eerst dit probleempje oplossen

Net weer even check gestuurd en GPS staat weer op OFF
Ik hoop dat dit automatisch gaat in de TK104 en dus normaal is
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: GPS vraagje



Bericht door travelscout »

monitor+ww geeft monitor OK maar bel ik de tracker dan krijg ik te horen dat het nummer in gesprek is
Als mijn microfoon goed is aangesloten (m.n. voldoende aandrukken stekker/plug in de trackert ), doet die dit bij mij wel.
Een erg handige functie die ik bij een schok- of trillingsalarm wel eens gebruikt heb (bleek achteraf een parkeer ongelukje).
Daarmee kun je op afstand bepalen of je je echt ongerust moet maken of niet.
Hoewel, ongerust zijn is anders voor mij, wel erg goed voor mijn conditie.....

Misschien SIM-kaartje eens omwisselen of laten resetten door je provider?
Ik zou in ieder geval verder, zo 1-2-3 niet kunnen bedenken, waar dit aan zou kunnen liggen.
Misschien is het een idee deze vraag voor te leggen op een tracker-forum.

Overigens, hoeveel continustroom meet je in de standby-mode (Eco-stand)?
De TK103 gebruikt 0,07A (i.e. 70mA c.q. vergelijkbaar met een gemiddelde autoradio in standby).
Paul.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: GPS vraagje



Bericht door gsm »

Er zit een ingebouwde microfoon in de TK104 en er is geen aansluiting voor een externe microfoon.
Ik kan de locatie opvragen waar de tracker zich bevind door fix030s005n+ww te sturen en dan krijg ik 5 x de locatie van de tracker, hier ben ik al blij mee.

De schoksensor heb je ingeschakeld begrijp ik maar zet je die uit als je ermee gaat rijden ?
En welk nivo van schokken heb je ingesteld ? Ik heb 3 keuzes, licht - middel en zware schokken.

Nu alleen de reden waarom het nummer in gesprek is als ik met mijn mobiel naar de tracker belt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie