Ipad geheugen vol

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

Ipad geheugen vol



Bericht door krista »

Mijn 16 gb ipad heeft het geheugen vol. Ik kan wel wat kleine apps verwijderen, maar zag dat de camperplaatsenapp. zeer veel geheugenruimte inneemt. Hoe kan ik bv. Oost-Europese landen uit deze app. halen?
Dank alvast
Chris
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door rongreven »

Bij de app startpagina naar "info"
Dan naar "offline" kaarten
Er uit halen wat je wil.

Groet, Ron
Groet, Ron Greven
Lowalcohol
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 23:09
Locatie: Oosterhout

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Lowalcohol »

In instellingen - algemeen - beheer opslagruimte, kan je zien waar de data gebruikt wordt. Een van de dingen die je makkelijk over het hoofd ziet, is dat fotos niet verwijderd worden als je ze verwijderd, maar dat ze verplaatst worden naar het album "onlangs verwijdert"
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Hoofdnoorman »

Je kunt er toch gewoon een geheugenkaartje in bijplaatsen?
En dan gewoon de data van app's en de foto's naar die kaart opslaan.
Ook makkelijk als je eens rustig de boel wilt organiseren met de computer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Marco Polo »

Ipad heeft die mogelijkheid niet. 16GB versie is ook eigenlijk erg krap als je er wat leuke dingen mee wilt doen.
Gebruikersavatar
wopsop
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 15:06
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door wopsop »

Een oplossing voor je geheugentekort kan een harde schijf zijn die middels wifi contact heeft je Ipad. LaCie heeft er een met een geheugen van 1tb of 2terrabyte. En dat is groot hoor. Je werkt middels een app op Ipad. De app is, toegegeven, niet een voorbeeld van bedieningsgemak, maar het werkt wel.
Groetjes
Walter & Janine
Wonend-werkend: Hymer Compact 478, Fiat Ducato 150 & lpg-tank, 2 daglichtpanelen (190w).
- Wonen & werken in een camper: https://www.facebook.com/smuikje
- Of kijk op: https://campersmuikjegaatlos.nl
De uitgevers en schrijvers van de e-reisboekenreeks over de Spaanse Costa de la Luz (Apple Book & pdf)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Hoofdnoorman »

Tsjonge, daar schrik ik wel van. Ik meende dat dat zo'n vooruitstrevend product was. Hij was in ieder geval € 140,- duurder dan het Mediontablet wat ik destijds kocht.

Is dat niet inwendig aan te passen dan? Ik heb mijn KOBO eReader ook aangepast en heeft nu ook een geheugen van 16 GB i.p.v. de 4 GB tijdens aankoop.

Misschien is dit wat?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door PaulBng »

Ik denk niet dat het gaat helpen.
In ieder geval in mijn, wat oudere iPad, kun je helemaal geen datakaart plaatsen. Met de oplossing van Hoofdnoorman kun je misschien wel data opzij zetten, maar de applicatie kan er dan niet bij. Je hebt niet de mogelijkheid, anders dan bij Android, per applicatie aan te geven waar de data heen en vandaan moet komen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door de Jonckheer »

Appel houd graag de vingers aan de knoppen en beperkt bewust de gebruikers. Dat is algemeen bekend en daarom snap ik niet waarom velen er zo gek op zijn. Of zou dat met die cult status te maken hebben? Of: het is duurder dus dan moet het ook beter zijn? :lol:
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Toon »

de Jonckheer schreef:Appel houd graag de vingers aan de knoppen en beperkt bewust de gebruikers. Dat is algemeen bekend en daarom snap ik niet waarom velen er zo gek op zijn. Of zou dat met die cult status te maken hebben? Of: het is duurder dus dan moet het ook beter zijn? :lol:
wij gebruiken al jaren de knoppen van Appel
heb nog nergens kunnen ontdekken dat ze de klanten bewust in de greep houden
heb je ergens wat meer info erover
aan een losse kreet heb ik niet zoveel
of is het dat ze voor bepaalde mensen te duur zijn
dan is het commentaar van afkeur natuurlijk ook snel gevonden
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Kubo »

@ Toon :thumbup:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door de Jonckheer »

Toon schreef:
de Jonckheer schreef:Appel houd graag de vingers aan de knoppen en beperkt bewust de gebruikers. Dat is algemeen bekend en daarom snap ik niet waarom velen er zo gek op zijn. Of zou dat met die cult status te maken hebben? Of: het is duurder dus dan moet het ook beter zijn? :lol:
wij gebruiken al jaren de knoppen van Appel
heb nog nergens kunnen ontdekken dat ze de klanten bewust in de greep houden
heb je ergens wat meer info erover
aan een losse kreet heb ik niet zoveel
of is het dat ze voor bepaalde mensen te duur zijn
dan is het commentaar van afkeur natuurlijk ook snel gevonden
Met allerlei software doet Apple heel moeilijk, het moet door hen goedgekeurd zijn, iets wat bij Windows en Android niet of nauwelijks voorkomt. Dingen als geen gps en / of niet uitbreidbaar komen veel vaker voor bij Apple dan bij andere merken. Daar kun je blind en doof voor zijn maar de feiten liegen niet. Ik hoef hier helemaal niet uit te weiden, Google is je vriend.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Kees_S »

Koop de z.g. "Camera Connection Kit 5 in 1" van onze Appelbroeders.
Daar kun je vijf soorten externe geheugenkaarten in plaatsen en verbinden via USB.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Ipad geheugen vol



Bericht door Nugget1 »

Heren, met dit soort antwoorden zijn jullie ver afgedwaald van de eenvoudige vraag van de topicstarter. Zo wordt dit forum geen bron van informatie en wederzijdse hulp, maar een etalage van( vermeende) kennis. Daar zitten we als vragensteller niet op te wachten. Reageer als je kunt helpen, maar strooi niet met goedbedoelde, maar niet gevraagde adviezen en meningen. Tenzij men om een mening vraagt. Anders wordt dit forum steeds minder informatief en dus oninteressant voor serieuze zoekers. En dat zou jammer zijn.

De camperapp neemt op de Ipad 388mb geheugen in, zonder kaarten.
Kijk naar instellingen, algemeen , beheer opslagruimte en kijk welke apps veel ruimte vragen. Je kan die verwijderen en eventueel later terugplaatsen.
Maak gebruik van iCloud opslag ipv opslag op je iPad.
Verwijder binnen de camperplaatsen app de kaarten van landen die je niet gaat bezoeken.

Een nuttige app voor geheugenbeheer is o.a. de gratis app Battery doctor. Downloaden door opgeven zoekwoorden battery doctor in Google. Heb er zelf al jaren plezier van.
Plaats reactie