TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro-SD

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro-SD



Bericht door Jelle »

Beste forumers,

Kan je de plek waar de updates geinstalleerd worden gewijzigen, ondanks er direct micro kaartje in het toestel is gezet en geformateerd gaan de updates toch naar het toestel zelf, en er moet nog een dikke van 5709 MB worden geupdat, wie heeft de ervaring om te kunnen helpen.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door Arie55 »

Zover ik het gedaan (ik heb een 610) en begrepen heb, is dat als je de kaarten op je SD wil hebben kan dat, maar wel eerst de boel leegmaken. Dan heb je de mogelijkheid met de keuze waar je de eerste kaart zet. Zo heb ik het voor elkaar gekregen. Echter, en nu komt er een dikke maar, het programma wordt zo traag als dikke stroop als het de kaarten op moet halen van sd. Dus heb ik de kaart van Europa weer terug gezet. Toen moest ik weer alles leeg halen. Je begint dan a.h.w. helemaal vanaf nul. :thumbdown:

Een ander ding is dat als je geheel Europa erop wil hebben IN de machine, dat dit alleen kan met de 2D kaart. Gebruik je 3D, dan zal je een keuze moeten maken. Waarom tt zo'n beperkt hoeveelheid opslag ingebouwd heeft is me duister. :thumbdown: Wat maakt die paar 'dubbeltjes' aan geheugen nou uit om gewoon alles in kunnen te laden IN de machine.
Zo ook met het invoeren van gpx files. Elk bestand moet worden aangegeven wat, waar staat. Meerdere bestanden selecteren kan niet. En waarom internet daarbij nodig is??? :thumbdown: :thumbdown: Nee, ik ben niet blij met dit. Maar dat is een heel ander verhaal.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door Jelle »

Dank je wel voor je reactie Arie :thumbup:

Ik probeer je de gegevens te sturen van de opslag in de TomTom GO 6100

Mvg,
Jelle.
Arie55 schreef:Zover ik het gedaan (ik heb een 610) en begrepen heb, is dat als je de kaarten op je SD wil hebben kan dat, maar wel eerst de boel leegmaken. Dan heb je de mogelijkheid met de keuze waar je de eerste kaart zet. Zo heb ik het voor elkaar gekregen. Echter, en nu komt er een dikke maar, het programma wordt zo traag als dikke stroop als het de kaarten op moet halen van sd. Dus heb ik de kaart van Europa weer terug gezet. Toen moest ik weer alles leeg halen. Je begint dan a.h.w. helemaal vanaf nul. :thumbdown:

Een ander ding is dat als je geheel Europa erop wil hebben IN de machine, dat dit alleen kan met de 2D kaart. Gebruik je 3D, dan zal je een keuze moeten maken. Waarom tt zo'n beperkt hoeveelheid opslag ingebouwd heeft is me duister. :thumbdown: Wat maakt die paar 'dubbeltjes' aan geheugen nou uit om gewoon alles in kunnen te laden IN de machine.
Zo ook met het invoeren van gpx files. Elk bestand moet worden aangegeven wat, waar staat. Meerdere bestanden selecteren kan niet. En waarom internet daarbij nodig is??? :thumbdown: :thumbdown: Nee, ik ben niet blij met dit. Maar dat is een heel ander verhaal.

Arie
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door Arie55 »

Helemaal vergeten; als het SD kaartje in de TT zit, zie je de SD dan ook met MyDrive (TAB: mijn inhoud)? Zo niet, dan formateren met FAT32. Er iets van te voren wat op zetten, kan je ook beter nalaten. Het werkt dan gewoon niet.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door Jelle »

Arie55 schreef:Helemaal vergeten; als het SD kaartje in de TT zit, zie je de SD dan ook met MyDrive (TAB: mijn inhoud)? Zo niet, dan formateren met FAT32. Er iets van te voren wat op zetten, kan je ook beter nalaten. Het werkt dan gewoon niet.

Arie
Dag Arie het werkt,

Ik heb het micro kaartje met houdertje in de laptop gedaan hij zou geheel vol zijn maar je kon niets zichtbaar maken en ook niets verwijderen, maar heb jou advies op gevolgd en heb er toch wat op kunnen zetten, toen kon ik het kaartje formateren, weer in de TT gezet en wala de TT herkende het kaartje en vroeg of de routes of kaarten op het kaartje gezet moest worden heb voor de kaarten gekozen, want op de TT was niet zo veel ruimte.
En nu de dikke upgrad er opzettenog hij geeft wisselende uren aan dan weer 138 of 151 en nu weer 188, ((04 sep 2016, 16:03 )) dat komt waarschijnlijk omdat we over ons internet budget en dan wordt de snelheid drastisch naar beneden gezet, dus het zou verschillende dagen duren maar morgen de vijfde kunnen we weer opnieuw met de GBtjes, maar dan heeft hij vandaag en tot 24:00 nog even wat kunnen laden.

Dank Arie als hij daar klaar mee is schrijf ik je dat via deze weg. :bow: :thumbup: :clap:

Nu 19:39 Moet het op eens "233 en 18 minuten" moeten downloaden,,,,,,,,,,,, vreemd

Nu 4:20 Moet nog 8 en 16 minuten downloaden nu niet vreemd want nieuwe bundel is in gegaan, maar toch nog een flinke hap uit de bundel van deze maand.
Als we straks op staan zal hij wel klaar zijn en staat dit op het micro kaartje als het goed is.
Ik denk dat ik niets meer heb toe te voegen en word Arie bedankt voor zijn hulp. :clap: :cheers: :thumbup:

Mvg,
Jelle. :bow:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door Jelle »

Inmiddels zijn er verbeteringen door gevoerd.
Hebben een nieuwe Laptop, met onbeperkt mobiel draadloos internet, kunnen windows normaal updaten, via onze Tabblet als hotspot, ook de Tomtom GO is heel goed te updaten en alles komt mooi op het micro kaartje, voor ons een fijne vooruitgang. :cheers:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door eef van baal »

interngeheugen is 8 Gb, en als er een nieuwe kaart op moet gaat eerst de oude eraf.

maar zo kan het ook, alleen de vraag is nu de snelheid nog hetzelfde.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door Jelle »

eef van baal schreef:interngeheugen is 8 Gb, en als er een nieuwe kaart op moet gaat eerst de oude eraf.

maar zo kan het ook, alleen de vraag is nu de snelheid nog hetzelfde.
Hoi Eef van Baal bedankt voor je reactie,
Zo als in heb begrepen moet je eerst het interngeheugen vol planten en dan gaat het updaten over op de geheugenkaart, voorts kan je dan weer het interngeheugen leeg maken.
Voor mijn gevoel is de snelheid minder geworden, er staat nu wel een stuk meer op dan eerst in het interngeheugen stond, dus dat zou ook een reden mee kunnen zijn dat de boel nu langzamer is.
Tja wie zal het zeggen, misschien zijn er meer leden die hier ervaring mee heeft

Maar ik vind het niet netjes van Tomtom om zo'n krap geheugen in niet de goedkoopste Tomtom te zetten, ook de goedkoopste zou met een goed geheugen moeten worden uitgevoerd,,,,,, om in ieder geval naar behoren te werken,,,, ook met de 3D kaarten.

Het nieuwe toestel werkt langzamer dan de oude Tomtom. :thumbdown: :bang:
Maar je we kunnen nu gebruik maken van 3D kaarten,
en het scherm is groter, en wat veeg opties er bij :clap: is het niet geweldig :cheers:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
flipflip
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 20:50

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door flipflip »

Voor zover ik weet moet je eerst het SD kaartje formateren in de TT. Dan herkent hij het als je wilt updaten.

Ik vond het interne geheugen ook wat schraal van TT.

Maar overigens gaat het updaten probleemloos en werkt het apparaat prima.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: TomTom GO 6100 zet de updates niet op micro kaartje



Bericht door Jelle »

flipflip schreef: Maar overigens gaat het updaten probleemloos en werkt het apparaat prima.
Bedankt flipflip voor je reactie.

Jip :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie