Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Ronmekel »

Geen discussie, ik ga tegen geen enkele overtuiging in, mede omdat dat soort dingen uit de klauwen kan lopen.
Ieder moet kopen/gebruiken wat hij of zij wilt.
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Kroppie »

ik heb bij dealextreme de doogee x6 gekocht voor 80 euro ,doet wat ik wil , en kan nog veeel meer ,wat allemaal weet ik niet eens

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Bohemia »

Als de prijs van Apple je afschrikt, denk dan ook aan levensduur en bedieningsgemak. Wij hebben thuis 3 Androids, 2 iPhones en 1 iPad.

Apple is duur, maar de betere Androids ook. Goedkopere Androids geven vaak al na een jaar problemen met updates van belangrijke apps, worden langzamer etc. Android topmodellen zitten in dezelfde prijsklasse als Apple.

En de werking van Apple is naar mijn idee dan toch wel eenvoudiger en logischer.
krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door krista »

Zal het e.e.a. nog wel eens tegen elkaar afwegen.
"Telefonen" ( zien als werkwoord) is niet mijn hobby, maar wij kunnen haast niet meer zonder.
Oude abo. bij Simpel loopt over een goede maand af dus heb nog even de tijd, maar zoals reeds eerder geschreven deze telefoon hoeft niet de meest uitgebreide kunstjes te vertonen.
Dank voor alle reacties.
Chris
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Kroppie »

en let op , bij een sommige toestellen is de batterij niet te vervangen , dus batterij op toestel waardeloos .
ff op letten

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
dabbertje
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mar 2013, 22:46

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door dabbertje »

Bohemia schreef:
Apple is duur, maar de betere Androids ook. Goedkopere Androids geven vaak al na een jaar problemen met updates van belangrijke apps, worden langzamer etc. Android topmodellen zitten in dezelfde prijsklasse als Apple.
De updates zijn voor mij de reden om voor iOS/Apple te gaan. Ik heb zakelijk een iPhone en (had) privé een (Samsung) Android tablet. Puur prijstechnisch gekozen ipv iPad. Met Android altijd laatste in de rij voor app-updates. Intussen traag of niet te gebruiken. Android is leuk zolang je het nieuwste model hebt, na een jaar ben je niet meer interessant. Heb dat ding uit het raam gegooid en een iPad gekocht. Updates van iOS zijn voor iedereen, ook voor hele oude toestellen. (Alleen geheugenruimte wil dan wel een roet in het eten gooien)

Inmiddels zijn onze 4 kinderen ook om en zijn van Android naar iOS gegaan. De 2 jongsten van 22 en 19 jaar zijn sinds vorige maand overgestapt want ook zij zijn klaar met Android.

Ik vind de nieuwe modellen Android toestellen wel heel mooi om te zien, en de kunstjes die ze kunnen prachtig maar mijn oubollige iPhone blijft. :wink:


Verzonden met Tapatalk
Met vriendelijke groet,
Daphne


Als je alles opschrijft wat je bezit, heb je een lijst
Als je alles opschrijft wat je beleeft, heb je een verhaal
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Jeetje »

Ik gebruik beide systemen: ik heb een iPhone 5 en een Sony Z5 (dat het beide de '5' zijn, is puur toeval...).

Persoonlijk vind ik het bedieningsgemak van Android groter, al wordt dat over het algemeen aan de iPhone toegeschreven.

Wat ik handiger vind?

Een aantal dingetjes (at random):

- De Sony is uitbreidbaar met een geheugenkaartje. Dat is fijn; zeker als je de telefoon ook gebruikt als fototoestel, navigatiesysteem, Spotify, enzovoorts...
- Ik vind het fijn dat ik niet alle apps zichtbaar hoeft te hebben en dat ik de apps die ik wel zichtbaar wil hebben vrijelijk kan rangschikken (ik ben nogal visueel ingesteld). Ik bedoel daarmee dat ik niet met mapjes op de frontpage hoef te werken (dat moet ik wel bij de iPhone) en dat ik een plek naast of onder een app 'leeg' kan laten. Dat geeft mij een beter overzicht van de apps. De iPhone plakt alle apps achter elkaar. Daar kun je geen ruimte of regel open laten
- Ik gebruik een aantal widgets en die heeft IOS niet (sinds 8 een beperkt aantal, maar die vind ik niet handig)
- Ik vind de knipperende led van de Sony handig: ookal issie 'in ruste' dan kan ik toch zien of ik een appje heb (groen knipperend), een mailtje (blauw knipperend), een sms (geel knipperend), etcetera.

De iPhone 'communiceert' naar mijn smaak/idee beter/sneller met andere apparatuur. Koppelen met een Bluetooth apparaat (voor de eerste keer) gaat bij de iPhone net even wat sneller en beter dan bij de Sony. Ik weet niet of dat een specifiek Sony dingetje is, of dat ook andere Androids dat hebben. De iPhone vindt ook sneller bluetooth-apparaten in de buurt. Datzelfde geldt voor Wifi al is dat verschil minder groot.

Wat mij wel opvalt, is dat er steeds meer andere apparatuur gebruik maakt van Android (tv's, autoradio's enzo) en daar 'communiceert' een Android-toestel wel weer wat gemakkelijker mee dan de iPhone...

Als je me nou zou vragen: als je één van beide toestellen zou moeten wegdoen, welke zou dat dan zijn? Dan denk ik dat ik de iPhone weg zou doen...
... it's better to burn out, than to fade away...
dabbertje
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mar 2013, 22:46

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door dabbertje »

Jeetje schreef:- Ik vind het fijn dat ik niet alle apps zichtbaar hoeft te hebben en dat ik de apps die ik wel zichtbaar wil hebben vrijelijk kan rangschikken (ik ben nogal visueel ingesteld). Ik bedoel daarmee dat ik niet met mapjes op de frontpage hoef te werken (dat moet ik wel bij de iPhone) en dat ik een plek naast of onder een app 'leeg' kan laten. Dat geeft mij een beter overzicht van de apps. De iPhone plakt alle apps achter elkaar. Daar kun je geen ruimte of regel open laten
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn. Ik ergerde me aan de open regels op een Android toestel. Op m'n iPhone en iPad heb ik de apps overzichtelijk in mapjes gerangschikt zodat ik alles over een bepaald onderwerp bij elkaar heb. Dus alle sociale media, zoals Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Messenger bij elkaar en neemt maar plek van 1 icoon in beslag. Zo ook een map Onderweg waar de mobiele parkeren app, VID, ANWB, fietspechhulp en Ford in zitten. Als je de map opent heb je alleen maar die apps in beeld. Zo heb ik maar 2 pagina's met iconen (en nog niet eens vol) en hoef ik niet onnodig te swipen of bladeren om een app te zoeken. Met de Android tablet was ik regelmatig aan het stoeien om alles naar m'n zin te rangschikken.
Met vriendelijke groet,
Daphne


Als je alles opschrijft wat je bezit, heb je een lijst
Als je alles opschrijft wat je beleeft, heb je een verhaal
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door de Jonckheer »

Op m'n iPhone en iPad heb ik de apps overzichtelijk in mapjes gerangschikt zodat ik alles over een bepaald onderwerp bij elkaar heb.
Inderdaad reuze handig maar dat heb ik in mijn Samsung S4 ook en ook in de Huawai van mijn vrouw. Of dat in mijn Samsung tablet ook kan weet ik niet, niet geprobeerd.
dabbertje
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mar 2013, 22:46

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door dabbertje »

de Jonckheer schreef:Inderdaad reuze handig maar dat heb ik in mijn Samsung S4 ook en ook in de Huawai van mijn vrouw.
Veel mensen weten dat niet of weten niet hoe en hebben ellenlange pagina's vol met app iconen (zoals mijn echtgenoot :crazy: :D )
Met vriendelijke groet,
Daphne


Als je alles opschrijft wat je bezit, heb je een lijst
Als je alles opschrijft wat je beleeft, heb je een verhaal
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Jeetje »

Bij Android kun je dat toch op dezelfde manier doen? Daar kun je ook mapjes maken... :wink:
En je kunt ook alle Apps, zoals bij de iPhone, allemaal achter en onder elkaar plakken zonder 'gaten'; eventueel gescheiden door een widget die je veel gebruikt (in mijn geval Spotify).

Ik vind het (ook) handig dat ik niet alle apps op de frontpage hoef te hebben, maar de apps die ik zo nu en dan alleen nodig heb 'onder water' weg kan zetten (eventueel ook in mapjes) en dat ik de 'verplichte apps' die ik toch nooit gebruik niet op de frontpage hoef te hebben. Daar heb ik bij mijn iPhone inderdaad een mapje van gemaakt. Zo heb ik op de frontpage van mijn Sony alleen -én overzichtelijk- de apps en de widget die ik praktisch dagelijks gebruik.

Ik ben nogal lui :-B dus ik vind het lekkerder om maar 1 keer op een app te hoeven klikken en niet 2 keer (eerst het mapje openen en dat op de betreffende app). En ook swypen gaat mij beter af dan losse lettertjes tikken...

De iPhone is -zou je kunnen zeggen- 2-dimensionaal en de Android is 3-dimensionaal en ik kan me voorstellen dat de een iets handiger/fijner vindt dat 'platter' is ten opzichte van de ander die wat 'ruimtelijker' is ingesteld.

Oh ja... Ik heb al sinds jaar-en-dag mijn eigen deuntje als ringtone, zodat ik meteen hoor dat het mijn telefoon is die overgaat. Dat deuntje op een Android zetten, is echt een fluitje van een cent. Op de iPhone is het me uiteindelijk ook gelukt, maar dat was echt wel een ingewikkelde exercitie!
... it's better to burn out, than to fade away...
Afgemeld
Berichten: 190
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 12:33

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Afgemeld »

Jeetje schreef:- <snip> Op m'n iPhone en iPad heb ik de apps overzichtelijk in mapjes gerangschikt zodat ik alles over een bepaald onderwerp bij elkaar heb. <snip>
Misschien een handige tip, maar dit kun je heel makkelijk op je Computer via iTunes doen en hoef je het niet via het "kleine" scherm van de iPhone of iPad te doen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Marco Polo »

Gebruik eigenlijk maar weinig apps daadwerkelijk regelmatig
Heb een hekel aan mapjes dus heb toch een aantal bureau bladen.
Daarnaast heeft IOS een goede zoekfunctie.
Scherm naar beneden vegen en je kan zoeken en je regelmatig gebruikte apps staan op een rijtje.
En dergelijke......
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Grumble »

Ik heb zo'n VERSCHRIKKELIJKE hekel aan iTunes :bang: wat een BUT programma... (heb ik nodig voor iPad)
Wat dat betreft is de Android veel gemakkelijker: gewoon via de pc muziekjes slepen en spelen maar...

Maar idd: iPad (en vroeger ook m'n iPhone) communiceren makkelijker met wifi of/en bluetooth.

En ja, dat vergroten van je geheugen met een uSD kaartje geeft voor mij toch de doorslag richting Android.
Plaats reactie