Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
dabbertje
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mar 2013, 22:46

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door dabbertje »

iammike schreef:
Jeetje schreef:- <snip> Op m'n iPhone en iPad heb ik de apps overzichtelijk in mapjes gerangschikt zodat ik alles over een bepaald onderwerp bij elkaar heb. <snip>
Misschien een handige tip, maar dit kun je heel makkelijk op je Computer via iTunes doen en hoef je het niet via het "kleine" scherm van de iPhone of iPad te doen.
Ik weet niet of dat makkelijker is. Op de iPhone/Pad hoef je toch alleen maar je vinger even op de app te houden en als deze begint te shaken schuif je 'm naar de map waar je 'm wil hebben. Dat doe ik telkens wanneer ik een app download, dus nooit veel werk. Het enige waar ik altijd een "probleem" mee heb is muziek via iTunes op m'n telefoon zetten. Nu luister ik wel het meest via Spotify maar wij hebben veel muziek op de pc en dan is het altijd weer even zoeken hoe dat ook al weer ging. Kopen via iTunes is geen probleem, maar wat je al hebt erop te krijgen is altijd even nadenken en dat vind ik het grootste nadeel van Apple.
Met vriendelijke groet,
Daphne


Als je alles opschrijft wat je bezit, heb je een lijst
Als je alles opschrijft wat je beleeft, heb je een verhaal
Afgemeld
Berichten: 190
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 12:33

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Afgemeld »

dabbertje schreef:
Ik weet niet of dat makkelijker is. Op de iPhone/Pad hoef je toch alleen maar je vinger even op de app te houden en als deze begint te shaken schuif je 'm naar de map waar je 'm wil hebben. Dat doe ik telkens wanneer ik een app download, dus nooit veel werk. Het enige waar ik altijd een "probleem" mee heb is muziek via iTunes op m'n telefoon zetten. Nu luister ik wel het meest via Spotify maar wij hebben veel muziek op de pc en dan is het altijd weer even zoeken hoe dat ook al weer ging. Kopen via iTunes is geen probleem, maar wat je al hebt erop te krijgen is altijd even nadenken en dat vind ik het grootste nadeel van Apple.
Ik vind het persoonlijk veel en veel sneller gaan via iTunes, maar ieder zijn eigen ding.

Misschien helpt dit met het synchroniseren van Muziek ?

https://support.apple.com/en-us/HT201253
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Jeetje »

Ik denk dat voor de meesten van ons stervelingen de moderne mobiele telefoons veel meer kunnen dan waar we gebruik van (zullen) maken.

Mijn vriendin heeft een maandje geleden een Moto G (model 2015) gekocht voor € 150,00 (nieuw, los apparaat, SL-vrij) ze had hem mee op vakantie (2 weken Bretagne) en ik stond er versteld van hoe snel en goed dat apparaat werkt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Bob Diesel »

Dat zeg ik
Moto G4+ met android
Voor de gemiddelde mens ruim voldoende, en ook te begrijpen
Geen poes pas ,maar wel kwaliteit

Iedereen wil meer als dat ze nodig hebben en of gebruik van maken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Pinki
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 19 jan 2011, 17:33
Locatie: Wijnegem - Belgie

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Pinki »

een iphone 3GS versleten, was op het einde wel op :wink:
nu een Huawei P8 lite en mis de iphone absoluluut niet, zeker zo snel, betere batterij, meer keuze aan apps, extra geheugenkaartje erin en haast onbeperkt geheugen.

nu 8 maanden in gebruik en nog niet één probleempje, stabiel OS. Ben een gemiddelde zakelijke gebruiker.
dabbertje
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 mar 2013, 22:46

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door dabbertje »

Dat is ook niet echt een vergelijk met iPhone 3S. Die is nog uit de middeleeuwen :lol:


Verzonden met Tapatalk
Met vriendelijke groet,
Daphne


Als je alles opschrijft wat je bezit, heb je een lijst
Als je alles opschrijft wat je beleeft, heb je een verhaal
Pinki
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 19 jan 2011, 17:33
Locatie: Wijnegem - Belgie

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Pinki »

klopt :lol: , maar qua bediening en itunes gebruik toch nog wel. En ja, ben niet meer van de jongste en wissel dus ook niet om de 6 maanden van gsm :-B . wijst me er maar weer eens op hoeveel ouder ik weeral ben geworden sinds de ingebruikname vd iphone. :lol3: :shock:

wou enkel aanhalen dat voor het prijsverschil de iphone voor mij zeker geen meerwaarde heeft. Maar dit zoals met heel veel, zeer persoonlijk en subjectief.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Autocaravana »

Het beste communiceert toch Apple met Apple. Omdat ik een MacBook heb, was het voor mij geen punt van discussie om een iPhone te willen hebben. Ik heb een iPhone 4s van bijna 5 jaar oud (maar wel tweedehands) en die functioneert nog steeds opperbest. De opslag van 64GB was achteraf niet echt nodig geweest want ik zit nog steeds onder de 16GB.
De MacBook Air die inmiddels ook bijna 5 jaar oud is heeft ook al die tijd zonder enig probleem gewerkt. Het kost een paar centen, maar die heb ik graag over voor kwaliteit.

Sterke punten aan de iPhone vind ik de camera en de geluidskwaliteit en het bedieningsgemak. Misschien nog wel het belangrijkste: duurzaam. De 4s heeft weliswaar een klein scherm van 3,5 inch maar ik heb nooit problemen gehad met de leesbaarheid.

Met Android heb ik hoegenaamd geen ervaring, maar het feit dat Android ook op goedkope smartphones staat is voor mij al geen aanbeveling.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door de Jonckheer »

Met alle respect, die laatste opmerking raakt werkelijk kant nog wal. :thumbdown:
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door B1gcheese »

Ik heb al jaren een iPhone van de baas, een 4, 5s en straks een 6. Mijn vrouw heeft een Android toestel en dan merk je hoe gedateerd iOS eigenlijk is. iTunes, iCloud, wat een bagger programmatuur. Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor een Android gaan. Een LG G5 ofzo. Hoe langer ik een iPhone heb hoe meer ik me er aan erger. Helaas wil mijn werkgever alleen maar iPhones voor zakelijk gebruik. Mijn privé tablet is een Google Nexus 7 (Android dus) uit 2013 en dat ding is nog steeds perfect.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door faalhaas »

Daar heb je de koe bij de Hoorns. De Nexus lijn (soort van de door Google ondersteunde lijn devices) worden minimaal 2 jaar, maar vaak 3 jaar ondersteund. Daarna treedt Moore's Law in en kan het device niet meer meekomen.

Dit is ongeveer gelijk aan Apple die 3 jaar na de introductie van de iPad 2 de ondersteuning voor de iPad 1 staakte.

Bij Android heb je helaas de aanvullende complexiteit van de losse fabrikanten, die het veelal niet de moeite vinden om updates die Google uitbrengt geschikt te maken voor oudere toestellen. Soms zelfs oudere toestellen die nog steeds in de verkoop zijn.

Helaas begrijpt de rechter dit niet, en is in het voorjaar Samsung in zo'n casus niet gedwongen tot het uitbrengen van een update. Gelukkig oefent Google wel druk uit.

Helaas zijn grote leveranciers zoals Sony en Samsung niet de beste updaters. Bij die laatste omdat ze erg veel aan het OS aanpassen, en omdat ze heel veel verschillende modellen in de markt hebben. Intussen hebben ze beterschap beloofd.

In deze discussie is ook de rol van iTunes langskomen. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een telefoon niet kan bestaan zonder een (soort van) PC. Nu is het iets beter geworden, maar voor zover ik weet kan je nog steeds niet 100% zonder iTunes.
Op de telefoon geld dat (bijvoorbeeld) voor je standaard muziekspeler, voor zover ik weet kan dat op iOS alleen iTunes zijn. Wie is Apple on dat te bepalen, en wat doet dat voor o.a. Spotify, SoundHound, Google Play Music en andere streaming diensten?

Android biedt op dat vlak meer vrijheid. Omdat in groeimarkten (oa Afrika en Zuid Amerika) de wet van de remmende voorsprong erg actief is slaat Android daar erg aan. Velen hebben alleen een telefoon, geen PC. Die telefoon kan je alles mee, en kan zichzelf -over the air- updaten.

Ikzelf zit met smart te wachten op Android N, die zichzelf een dezer dagen op mijn Nexus zal installeren.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Bob Diesel »

Ook mijn/onze MOTO G4+ gaat deze update krijgen :thumbup:
https://androidworld.nl/nieuws/android- ... overzicht/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door Marco Polo »

Waar heb je iTunes voor nodig? Boeken en muziek (als je het niet bij Apple koopt). Mogelijk dat TS dit nooit zal gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Welke nieuwe telefoon: Android of iPhone?



Bericht door B1gcheese »

Zonder iTunes kun je geeneens een iPhone in gebruik nemen. Raar maar waar...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie