Re: Internet in EU met een NL-sim
Geplaatst: zo 05 mei 2019, 0:54
In 2017 tijdelijk Robin mobile (het duurste abonnementje) geprobeerd maar dat was toen geen succes, constant gezeur van Robin over excessief data gebruik.
Het FUP toen was 25 GB per maand in NL en max 1GB per dag in het buitenland (maandelijks dus opgeteld meer in het buitenland dan in NL)
Nu al sinds een paar maanden Robin voor €19,95 per maand.
In NL onbeperkt internet, volgens het FUP is dat 40GB per maand op volle snelheid (5 Mbps), dat is snel genoeg om in de hoogste resolutie Ziggo Go te streamen.
Nadat de 40GB is overschreden ga je terug naar 1 Mbps wat nog steeds snel genoeg is om Ziggo go te streamen in de laagste kwaliteit.
In het buitenland heb je standaard 1 GB aan data per dag op de hoogste snelheid (5 Mbps) bij mijn abonnement, bij overschrijding van de 1 GB aan data val je ook in het buitenland terug naar 1 Mbps maar heb je op die snelheid wel gewoon onbeperkt internet.
Bij het aanbreken van een nieuwe dag heb je weer 1 GB enz. enz.
5 Mbps (Megabit) = 0,625 MBps (MegaByte)= 2,25 GB per uur
1 Mbps (Megabit) = 0,125 MBps (MegaByte) = 450 MB per uur
Om Ziggo Go streaming te kijken gebruikt de app:
Hoge resolutie: ca. 2GB per uur
Medium resolutie: ca. 700MB per uur
Lage resolutie: ca. 300MB per uur
In NL kun je dus met de Ziggo Go app ca. 20 uur per maand tv kijken op de hoogste resolutie, op de medium resolutie ca. 55 uur en eindeloos op de lage resolutie.
In het buitenland kijk je ca. een half uur op de hoogste resolutie, iets minder dan 1,5 uur op de medium resolutie en onbeperkt op de laagste resolutie.
Zodra je bij Robin binnen NL boven de 40GB aan data komt val je bij alle abonnementen terug naar 1 Mbps (dus ook bij de duurdere snellere abonnementen).
In het buitenland het zelfde verhaal nadat je de 1GB limiet op de hoge snelheid hebt overschreden val je terug naar 1 Mbps ongeacht welk abonnement je hebt.
Zo zou het volgens hun eigen voorwaarden moeten werken.
Vorige week in 3 dagen tijd ruim 22 GB aan data verbruikt (in NL) met TV kijken (F1 training, kwalificatie en race en nog wat RTL4) en pas toen ik boven de 20GB kwam een berichtje van Robin gehad dat ze zagen dat ik veel data verbruikte en het advies om niet te vergeten om app's die veel data gebruiken na gebruik af te sluiten, verder geen gezeur.
Eind juni in Oostenrijk bij de GrandPrix eens testen hoe het in het buitenland gaat.......
Het FUP toen was 25 GB per maand in NL en max 1GB per dag in het buitenland (maandelijks dus opgeteld meer in het buitenland dan in NL)
Nu al sinds een paar maanden Robin voor €19,95 per maand.
In NL onbeperkt internet, volgens het FUP is dat 40GB per maand op volle snelheid (5 Mbps), dat is snel genoeg om in de hoogste resolutie Ziggo Go te streamen.
Nadat de 40GB is overschreden ga je terug naar 1 Mbps wat nog steeds snel genoeg is om Ziggo go te streamen in de laagste kwaliteit.
In het buitenland heb je standaard 1 GB aan data per dag op de hoogste snelheid (5 Mbps) bij mijn abonnement, bij overschrijding van de 1 GB aan data val je ook in het buitenland terug naar 1 Mbps maar heb je op die snelheid wel gewoon onbeperkt internet.
Bij het aanbreken van een nieuwe dag heb je weer 1 GB enz. enz.
5 Mbps (Megabit) = 0,625 MBps (MegaByte)= 2,25 GB per uur
1 Mbps (Megabit) = 0,125 MBps (MegaByte) = 450 MB per uur
Om Ziggo Go streaming te kijken gebruikt de app:
Hoge resolutie: ca. 2GB per uur
Medium resolutie: ca. 700MB per uur
Lage resolutie: ca. 300MB per uur
In NL kun je dus met de Ziggo Go app ca. 20 uur per maand tv kijken op de hoogste resolutie, op de medium resolutie ca. 55 uur en eindeloos op de lage resolutie.
In het buitenland kijk je ca. een half uur op de hoogste resolutie, iets minder dan 1,5 uur op de medium resolutie en onbeperkt op de laagste resolutie.
Zodra je bij Robin binnen NL boven de 40GB aan data komt val je bij alle abonnementen terug naar 1 Mbps (dus ook bij de duurdere snellere abonnementen).
In het buitenland het zelfde verhaal nadat je de 1GB limiet op de hoge snelheid hebt overschreden val je terug naar 1 Mbps ongeacht welk abonnement je hebt.
Zo zou het volgens hun eigen voorwaarden moeten werken.
Vorige week in 3 dagen tijd ruim 22 GB aan data verbruikt (in NL) met TV kijken (F1 training, kwalificatie en race en nog wat RTL4) en pas toen ik boven de 20GB kwam een berichtje van Robin gehad dat ze zagen dat ik veel data verbruikte en het advies om niet te vergeten om app's die veel data gebruiken na gebruik af te sluiten, verder geen gezeur.
Eind juni in Oostenrijk bij de GrandPrix eens testen hoe het in het buitenland gaat.......