Internet in EU met een NL-sim

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Peterr »

Beste Aloys,

Als je nu nog de link aanklikt in het voorgaande citaat dan vindt je op dezelfde pagina bij "Hoe zie ik of mijn bonustegoed is bijgeschreven?" de volgende informatie:

Je kunt je tegoed op 2 manieren via je mobiele telefoon opvragen:
SMS gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis SMS'je met al je tegoeden.
Of bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra beltegoed. Binnen enkele seconden zie je hoeveel prepaid tegoed je nog hebt.

:bow:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19180
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Aloys »

Bedankt! Als ik het verschil maar zie tussen écht tegoed en bonustegoed.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Going »

Ik gebruik al jaren dubbel sim. Heden een van Simpel en de andere het KPN kaartje. Als ik tekort kom in de Simpel dan activeer ik de €7.50 KPN kaartje. Dan schuif ik data sim van simpel uit en data sim van KPN aan. Neemt meestal 2 tot3 minuten omschakelen in de telefoon en aanmelden bij de provider. Wil ik ff sneller internet dan schakel ik terug naar de 4G van Simpel.
Ik heb voor spreek en sms altijd vragen aan staan. Anders dan hier eerder vermeld kan het KPN kaartje wel degelijk ook spreek en sms aan te gelijk te gebruiken met data aan. Kosten 30 cent per minuut en 16 cent per sms. Natuurlijk moet er genoeg saldo aanwezig zijn. Verder gebruik ik voor opwaarderen de KPN app. Is gewoon makkelijk met Ideaal betalen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door thole »

Je kunt je tegoed op 2 manieren via je mobiele telefoon opvragen:
SMS gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis SMS'je met al je tegoeden.
Of bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra beltegoed. Binnen enkele seconden zie je hoeveel prepaid tegoed je nog hebt.
Dan gebruiken wij kennelijk de 3e manier om te weten hoe hoog je saldo is, nl via de KPN app 'Mijn KPN'.
Hier staat je te goed en van welke bundel je gebruikt maakt met je simkaartje. Ook kun je switchen van bv 'KPN onbeperkt on line' (hebben wij)naar 'KPN onbezorgd on line', hiermee kun je ook bellen en sms'n. Deze mogelijkheid benut Cor (Nee Pee) en kost geen €7,50 maar €10,0 p.m., als je er gebruik van maakt.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Kees_S »

Hoofdnoorman schreef:Ja, hier ook, en voordelig. Ik ben al een tijdje in Spanje.
12 Gb, onbeperkt bellen en SMS voor maar 27,04 p/mnd. Heerlijk, ik krijg ze bijna niet op. :-B

Ik zit er nu over te denken mijn Spaanse Mundo te laten vervallen. Maar ja, als die verlopen is, krijg je niet zo makkelijk meer een nieuwe op je naam geregistreerd. Gelukkig kan ik er nog een paar maand over nadenken. Hetzelfde geldt voor mijn beide ALDI (D) kaarten.
Die Orange GoMundo simkaarten zijn toch gewoon te koop in Orange winkels in Spanje. Ik heb er eind september nog eentje gekocht in Rosas. De oude 3G van Orange laat ik nu verlopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door TestCase »

@Aloys.
Wij hebben ook dualsim met Android 7.x. Ideaal! Je kunt per sim opgeven sms, data of telefoon. Wisselen duurt inderdaad een paar minuutjes.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Going »

@Thole
Nogmaals.: Ik gebruik alleen het €7.50 internet 30 dagen. Daarnaast kan en doe ik ook echt bellen en sms' n. Ik heb meestal een €5.00 extra op het kaartje. Ik betaal €0.30 per minuut voor bellen en €0.16 per sms. Als ik de grens over ga dan krijg ik nog een sms van Kpn welk mij informeren over deze kosten. Via de Kpn app zie ik ook precies wat mijn tegoeden zijn.
Ik heb 2 sim kaartjes van hun in twee verschillende Android telefoons. Beide zijn dual SIM, beide doen het zelfde.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Cee Pee »

Dat klopt dat je met het kpn kaartje altijd kunt bellen maar ik bel en sms vanuit mijn bundel en andere bellen en smsen vanuit hun tegoed.
Verder zet ik bij vertrek de bundel aan en die wordt automatisch verlengt tot ik hem weer uitzet en die €7,50 bundel zonder bel tegoed, moet je elke 30 dagen opnieuw activeren.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door thole »

@Going,
Nogmaals.: Ik gebruik alleen het €7.50 internet 30 dagen. Daarnaast kan en doe ik ook echt bellen en sms' n. Ik heb meestal een €5.00 extra op het kaartje
bedoel je met €5,- op je kaartje dat je altijd extra €5,- op je kaartje hebt staan of dat je altijd €5,- tegoed extra hebt staan?
Ik krijg nooit een sms'je als ik de grens passeer, we zijn toch veel in het buitenland geweest dit jaar, 9 maanden.
Dit is wat er op de site van de KPN staat :


KPN Onbeperkt Online
31 dagen lang Onbeperkt Online (128 kb/s) € 7,50
31 dagen geldig
stopt automatisch


KPN Zorgeloos Online

31 dagen lang Onbeperkt Online (128 kb/s), 20 minuten en 20 sms'jes€ 10,00
31 dagen geldig
automatisch verlengd bij voldoende tegoed

Zoals je ziet is 'onbeperkt on line' officieel alleen om te interneten, ik geloof je natuurlijk wel als je er ook mee kunt bellen of sms'n.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Cee Pee »

Die sms'jes kun je uitzetten, heb ik ook gedaan ik weet zelf wel waar ik ben.

Sms "info uit" naar 1330 en je bent er vanaf.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19180
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Aloys »

Heren, hartelijk dank voor de info! Het KPN-simmetje zal morgen wel in de bus vallen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Cee Pee »

Met deze decemberdrukte? :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19180
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door Aloys »

Overmorgen is ook goed. Als ik 'm half april maar heb! x:DD
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
BenWelkor
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 dec 2017, 10:00

Re: Internet in EU met een NL-sim



Bericht door BenWelkor »

Hi, ik heb ook nog even een vraagje. Ik ga volgende maand naar en door Portugal reizen. Ik Nederland doe ik eigenlijk altijd al mijn navigatie met de Google Maps app op mn telefoon. Ik wil dit eigenlijk in Portugal ook doen. Heeft iemand hier ervaring mee?? En kost het me extra geld in het buitenland? Mijn abonnement is van Vodafone https://www.belwinkel.nl/aanbieders/vodafone. Ik heb hier echt niet zoveel verstand van dus een beetje hulp zou fijn zijn! Het is binnen Europa en tegenwoordig is er toch zo'n nieuwe wet?
Plaats reactie