Navigatie op de tablet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door PaulBng »

En zit er gps op dat tablet?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door Cee Pee »

Voor de navigatie gebruiken wij de TomTom C&C en daarnaast staat op het tablet MS Autoroute hier heb ik ook nog een losse gps muis bij zodat je er ook mee kunt navigeren.
In MS Autoroute zet ik ook al de plaatsen waar we ooit geweest zijn en je kunt het programma ook heel goed gebruiken om de route te plannen, of je gebruikt hem als trackplotter zodat je precies weet waar je geweest bent.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Ronald 1966
Berichten: 97
Lid geworden op: do 14 nov 2013, 22:31
Locatie: Amsterdam

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door Ronald 1966 »

Er zit navigatie op de tablet
Dolce far niente
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door Cee Pee »

Maar je zegt niet welk programma, sommige hebben internet nodig en andere, waaronder die ik noemde niet.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Fonzie2405
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 07 jun 2013, 18:33

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door Fonzie2405 »

freddorr schreef:iPads met alleen Wifi hebben geen GPS ingebouwd. iPads met een eigen Simkaart module hebben dat wel. De GPS ontvanger is onderdeel van die Simkaart module.

Wij hebben net om te testen Cygic aangeschaft. Deze app werkt met off-line kaarten die je wel voordat je vertrekt moet downlanden. Wij zitten voor ons zelf nog in de testfase. Een aantal dingen zijn wij nog niet achter.
Volgens mij heeft iedere iPad een ingebouwd digitaal kompas, de app daarvoor zit volgens mij ook standaard in iedere versie van iOS. Bij een 'cellular' iPad, dus met een simkaart, heb je nog een extra namelijk 'assisted GPS' voor een nauwkeuriger plaatsbepaling en dat werkt alleen als je een geldige simkaart in het apparaat hebt. Ik gebruikte al jaren een iPad2 in de cellular uitvoering, die werkt voor de navigatie ook prima zonder simkaart. Sinds kort heb ik een iPad mini in de WiFi uitvoering, daarop gebruik ik naar volle tevredenheid Navigon.
Fons en Brenda Maathuis

Pössl Roadcruiser 2.3 MJet.

'Waar een weg is, is een wil'
guybri
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 11:24

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door guybri »

DynaDetty schreef:Wij gebruiken een Ipad mini met losse GNS 2000 BT gps ontvanger in combinatie met Sygic. Alle kaarten van europa staan lokaal geinstalleerd. Op dezelfde Ipad staat ook de camper app van waaruit ik Sygic dan opstart voor de route.


D,n poat op het gas en .........wiedergoan.
Mag ik vragen hoe je Sygic opstart vanuit de camper app? Ik veronderstel dat het gaat over de app Campercontact?
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door WimZ »

Volgens mij heeft iedere iPad een ingebouwd digitaal kompas, de app daarvoor zit volgens mij ook standaard in iedere versie van iOS. Bij een 'cellular' iPad, dus met een simkaart, heb je nog een extra namelijk 'assisted GPS' voor een nauwkeuriger plaatsbepaling en dat werkt alleen als je een geldige simkaart in het apparaat hebt.
De kompas is niet voor plaatsbepaling. Je hebt een simkaart versie nodig voor GPS en deze werkt ook als er geen simkaart geplaatst is.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door bertkuip »

@guybri.
Vanuit de Campercontact App kun je navigeren met verschillende navigatiesystemen. Als je in het menu Sygic selecteert start deze vanzelf op om je naar de gekozen plek te brengen. Ik gebruik Sygic na jaren TomTom maar wil voor geen goud terug!
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Harmabel
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 9:19

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door Harmabel »

Ik gebruik CoPilot met een iPad Air2. Werkt uitstekend, alles staat op de iPad dus geen internet nodig onderweg.


Sent from my iPad using Tapatalk
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door jurgenc »

Fonzie2405 schreef: Bij een 'cellular' iPad, dus met een simkaart, heb je nog een extra namelijk 'assisted GPS' voor een nauwkeuriger plaatsbepaling en dat werkt alleen als je een geldige simkaart in het apparaat hebt. Ik gebruikte al jaren een iPad2 in de cellular uitvoering, die werkt voor de navigatie ook prima zonder simkaart. Sinds kort heb ik een iPad mini in de WiFi uitvoering, daarop gebruik ik naar volle tevredenheid Navigon.
Met al die marketing termen, is het op den duur niet meer duidelijk voor ons als klant en gebruiker. Maar assited GPS is geen nauwkeurigere GPS, maakt alleen dat je sneller al een ruwe bepaling hebt tijdens het opstarten van de GPS en dat die daardoor sneller een fix heeft op satellieten. Meer info bv. https://nl.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

Ben effe op zoek geweest op de site van Apple. Blijkbaar heeft de ipad mini4 de wifi only ook de gps module. Dat was bij de vorige modellen anders.
H20
mario1976
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 12:59

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door mario1976 »

Ik heb nu net een tablet aangeschaft en daarop de testversie van copilot staan, ik kan hier alleen ook nergens vermijden snelwegen kiezen? Is dat veranderd?
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door WiSpi »

Wij gebruiken voor het rijden naar een bestemming (camperlocatie, of het uitrijden van een grotere stad) de Garmin. Maar onze tochten zelf rijden we 'op de kaart'. Dat was eerst bijvoorbeeld de bekende Michelinatlas. Maar nu doen we dat met OSMand kaarten op de tablet. Die update ik thuis. Dus tijdens het rijden gewoon 'offline'.

Je kunt inzoomen tot op wandelniveau. Bij OSMand kun je ook hoogtelijnen en schaduwreliëf bij bergen e.d. toevoegen. Dat oogt wat mooier. Er zit ook meteen een hoogtemeter op, zodat je ziet hoe hoog je rijdt.

Je hebt ook andere 'merken' dan OSMand. Die ken ik niet, maar zullen ook goed zijn. Wat ik fijn vindt is dat je niet meer steeds in de atlas van de ene naar de andere kaart moet bladeren. Wat je niet kunt bij dergelijke kaarten is een duidelijke overzicht om een globale route van bijvoorbeeld van Amsterdam naar Passau uit te zetten. Dan wordt het allemaal minuscuul klein.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door seth_space »

Inderdaad heel tevreden over osmand. Maar: er is geen koppeling met Campercontact en dat is erg jammer.
Daarnaast kent Osmand geen actuele verkeersinfo en dat is een ander minpunt.
Maar kaartmateriaal en routes zijn erg prettig als je over de minpunten heen kijkt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Navigatie op de tablet



Bericht door travelscout »

Hiermee kun je zelf bepalen welke wegen wel en welke wegen niet.
Updates kaarten zijn prima, zelfs voetpaden kunnen worden aangegeven.
Totaal kosten 0,0Euro.

viewtopic.php?f=13&t=8462510&start=14#p1705851
Paul.
Plaats reactie