Tijd voor iets positiefs: FON

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door The Scorpios »

Ook wij willen internet onderweg.

En daarom eens een positief geluid :D :D :D . We hebben thuis een abonn van KPN met FON

Thuis niet goed gekeken naar wachtwoord dus dat leverde wat problemen op. Maar nu dat opgelost is....

Overal in Frankrijk vinden we (tot nu toe) sfr-fon punten. Aanloggen en internetten maar. Makkelijk voor de iPad want die zoekt onderweg automatisch en logt in als die er eentje tegenkomt. Dus op de plaats kan mijn lief gelijk zijn krantje lezen.

Een kind kan de was doen.

Wij zijn blij :cheers:
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door Opgezegd »

Werkt inderdaad prima, wij hebben het al jaren. Minpuntje is dat fonera de mensen die mede hielpen om fonera groot te maken in de steek laat door het alleenrecht aan KPN te verkopen.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door eef van baal »

en dat klopt niet Martien, ik ben een fonera en krijg gewoon verbinding bij KPN fon.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door hurktoilet »

@Eef: jouw verhaal kopt voor de mensen die al Fon hadden. Maar als je nu alsnog Fon wilt, ben je verplicht thuis je hele internet, tv en bellen via KPN te regelen, anders krijg je het niet voor elkaar.
Koppelverkoop, zou de mededingingsautoriteit eens naar moeten kijken...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb al jaren een fonera waar ik vrijwel niets aan heb gehad vanwege het ontbreken van andere fonera's. Sinds kort kan ik niet eens meer het web op met mijn eigen fonera maar krijg steevast een KPN website waar ik mij kan abonneren. Ik denk dat ik het ding maar in het grijze archief kieper! :bang:
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door eef van baal »

dat is dus niet helemaal waar, je kunt nog gewoon inloggen met je account.

https://corp.fon.com/nl/node/206 boven in staat inloggen, en dan kom je op een inlog site waar je het reeds bestaande account kunt ingeven.

voor sommige misschien moeilijk om dat ze alles vergeten zijn. :lol3:
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door Vertrokken3 »

Ik heb ook al jaren fonera en moest vroeger met de adreslijst van andere fonera's aan de slag, dus speciaal er naartoe rijden.
Het was ongeveer 70% slaagkans, maar soms moest je wel aan de voordeur gaan staan.

Nadat FON in elk land wel een overeenkomst met een of andere provider heeft, zoek ik de andere fonera's niet meer op, omdat het veel gemakkelijker is om gewoon bij de provider waarmee een overeenkomst is aan te loggen.
Gewoon tablet of smartphone op en lopen totdat je een verbinding hebt, gebeurd zelfs automatisch.
Eens is een verbinding heb bel ik, dankzij mijn gewone provider, gratis (in de daluren) die provider heeft namelijk een app heeft waarmee je kan bellen alsof je thuis met de vaste lijn belt.
Dus ook aan de tarieven van die vaste lijn. (na 16 uur en weekend/feestdagen =>gewoon gratis)

Met andere woorden, wij bellen en internetten tijdens onze trips zo goed als gratis.
Natuurlijk niet smartphone open gegarandeerd verbinding, maar hoogstens na een paar honderden meter wandelen in een of andere dorp/stad wel.
En dankzij de turbo vaak gewoon vanuit de camper.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door eef van baal »

ik heb voor 10 € onbeperkt bellen vast en mobil van Ziggo, en bel dus ook via Ziggo Bapp.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door javanes »

eef van baal schreef:dat is dus niet helemaal waar, je kunt nog gewoon inloggen met je account.

https://corp.fon.com/nl/node/206 boven in staat inloggen, en dan kom je op een inlog site waar je het reeds bestaande account kunt ingeven.
Maar nu kan ik mijn Fon router dus niet meer benaderen om eventueel de nodige instellingen te wijzigen. Dat kon vroeger als je inlogde op de FON site
Op de site van KPN krijg ik nu na het inloggen als FON member dit te zien:

Afbeelding

Met daaronder:
Offline
Afbeelding

Maar op "FON_FREE_INTERNET" kan een FON lid (en ik neem aan ook een abonnee van KPN) nog gewoon inloggen.
Mijn FON spot is overigens de laatste jaren niet op de kaart te vinden. Maar daar hebben meer FON leden last van.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door eef van baal »

Op de kaart staan alleen de KPN fon spots.

ook bij mij sta een kruisje, maar ik ben wel online en kan dus zonder probleem inloggen bij KPN.
kan dus ook niet meer op de oude site mijn gegevens bekijken, maar het werkt dan zal het wel goed zijn.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door de hoekies »

Ik heb hetzelfde als Jacques en Eef maar ik zie ook MyPlace en kan daar ook niet inloggen waarschijnlijk niet het juiste wachtwoord.
Ik ga het onderweg eens proberen of ik er baat bij heb kan ik meteen eens kijken of die 42.648 adressen nog kloppen :thumbup:
Ze staan nu op mijn navigatiesysteem om er naar toe te navigeren.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door johan1950 »

Ik dacht als abonnee van KPN ook Fon te kunnen activeren. Helaas was mijn Experiabox niet geschikt om als FON access punt te functioneren. KPN weigert mijn Experiabox te vervangen en bied alleen aan mij een account te geven waardoor ik alleen in Nederland toegang heb tot de KPN access points.
Als Nederlander kan ik geen FON abonnement meer afsluiten zodat de toegang tot FON punten in Europa mij door KPN ontzegt wordt.
Als mijn Experiabox plotseling zo sneuvelen heeft KPN al aangegeven dat het dan waarschijnlijk een identieke vervanging wordt zodat ik er niks mee opschiet.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door javanes »

Johan,

Ik denk dat binnenkort je Eperiabox wel omgeruild zal worden. Vorige week heb ik ook een andere gekregen.

Je kunt je als KPN abonnee volgens mij gewoon aanmelden voor FON
https://corp.fon.com/nl#join_fon_now
Dan heb je gewoon toegang tot alle routers die geschikt zijn voor FON
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door johan1950 »

Jacques,

Die hoop had ik begin dit jaar nog. Eind 2014 kreeg ik op vragen van de technische dienst van KPN te horen dat alle Experia boxen voor 1 maart 2015 omgeruild zouden worden. Toen ik begin maart nog niks had gehoord weer geïnformeerd maar toen kreeg ik te horen dat de technische dienst dit fout had en er niets geruild zou worden. Ik kon mij wel aanmelden voor FON, maar dat is alleen geldig voor Nederland
Johan en Ina Gols
Plaats reactie