Tijd voor iets positiefs: FON

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Hobby
Berichten: 212
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 16:45
Locatie: Middelkerke (België)

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door Hobby »

Hallo,

Blijkbaar heeft de KPN meer vat op Fon dan onze Belgacom-Proximus.

Als je bij Fon gaat shoppen vanuit Nederland (onderaan op de site) dan krijg je enkel de Gramofon aangeboden. Maar als je onderaan wijzigt naar Belgium dan kan je nog wel de Fonera kopen voor 39 € .

https://shop.fon.com/en/products/all

Zo deden wij het hier ook. We hebben internet van Telenet (dus geen Fon) maar met de Fonera erop aangesloten hebben we nu wel Fon overal.

Ik veronderstel dat dergelijke combinatie in Nederland toch ook moet lukken. Verbeter me als ik fout zit.

Vriendelijke groeten

Luc
Reizen blijft onze hobby, nu met een La Strada Avanti L
PE1OPQ Theo
Berichten: 4575
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door PE1OPQ Theo »

voor zo ver ik het nu zie, geld Fon alleen voor klanten van KPN met een alles in 1 abo.
Dus interaktieve TV, want daar heb je een andere router en adsl voor nodig.

Theo
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door javanes »

johan1950 schreef: Ik kon mij wel aanmelden voor FON, maar dat is alleen geldig voor Nederland
Meld je aan voor FON en kijk of je in het buitenland kunt inloggen op een FON router.
Je logt tenslotte in op een FON "router", dus ik vraag me af wat KPN in het buitenland kan blokken.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb dezelfde problemen met de FON router.
Ik dacht dat het aan de router lag en heb hem dus losgekoppeld.
Maar ik kan nog steeds overal inloggen op de KPN spots.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door Vertrokken3 »

Hobby schreef:We hebben internet van Telenet (dus geen Fon) maar met de Fonera erop aangesloten hebben we nu wel Fon overal.
Fon is dan ook geen provider, heeft geen netwerk enkel gebruikers van een Fonera-router die dus allemaal bij de een of andere "normale" provider zijn aangesloten.
Ik dus ook bij Telenet.
Hoofdnoorman schreef:Ik heb dezelfde problemen met de FON router.
Ik dacht dat het aan de router lag en heb hem dus losgekoppeld.
Maar ik kan nog steeds overal inloggen op de KPN spots.
Die problemen lijken meer voor te komen, volgens het contact dat ik gehad heb met Fon is hun site veranderd en zijn er voorlopig minder mogelijkheden dan vroeger.
Je kan bv niet meer op instel mogelijkheden van de Fonera.

Dat je echter zonder dat je de router in dienst hebt, toch bij KPN kan aanloggen is normaal.
Als je als "Fon" gebruiker aanlogt op de Fon-aanlogpagina dan wordt er gecontroleerd of je thuis de router "online" hebt staan.
Niet online is geen verbinding.

Als je echter als "Fon" gebruiker aanlogt via de aanlogpagina van een samenwerkende provider wordt er (momenteel) niet gecontroleerd of je de Fonera online hebt staan of niet.

Maw, die provider geeft gewoon een aantal inloggegevens van de Fon-leden doorgekregen en heeft de verbintenis aangegaan om die toegang te geven op hun net.

Uw situatie is dus prefect mogelijk, router niet meer in dienst en toch aanloggen op een samenwerkende provider, maar niet meer op een Fonera van een mede fon-lid.

Volgens mij is het kunnen aanloggen bij een mede fon-lid van ondergeschikt belang, immers in zowat elk land is het aantal leden van de samenwerkende provider veel groter.

Ik hou dan ook geen poi-gevens meer bij van Fon-leden.

Het is volgens mij ook zinloos om nog een fonera aan schaffen als je al bij een samenwerkende provider zit, in Nederland KPN, in Belgie Belgacom, in .....
Doe je dat wel dan krijg je slechts een beperkt aantal inlogmogelijken bij, namelijk het beperkt aantal andere fon-leden. (die vaak de router afschermen of achteraan zetten, zodat ze zelf wel elders op het net kunnen, maar niets moeten delen.)

KPN heeft het blijkbaar "slim" gespeeld en heeft van Fon gedaan gekregen dat ze zelf geen Fonera's meer mogen verkopen in Nederland.
Een probleem dus voor de Nederlanders, die zijn verplicht om bij hun aan te sluiten als ze in het buitenland op fon-leden en leden van samenwerkende providers willen komen.

Als je zoekt in de duistere hoeken van het net is dat wel op te lossen er worden inloggevens van fon-leden aangeboden, in feite ook niet moeilijk.. Ik zou bv ook mijn inloggegevens kunnen delen, mag natuurlijk niet, maar kan wel.

(Voor een goed begrip, ik doe dat dan ook niet :mrgreen:, ook niet via PB :-B )
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door MonRoe »

Ik heb jaren terug een fon router gekocht, deze jaren matig gebruikt, maar de inloggegevens heb ik nog steeds. Ik heb twee maanden terug nog een andere fon router op mijn inlog laten registreren omdat die van ons kapot was en mijn vader zijn fon router niet meer gebruikte. De fon router heeft enkele weken thuis aangestaan, maar dat was niet te zien op mijn profiel. Nu staat die alweer een week of drie uit en ik kan overal in Nederland en ook in Belgie inloggen op een fon account.
Nu ben ik ook ingelogd via Fon en twee weken terug in Brugge Belgie lukte dat ook. Ik krijg dan wel steeds maar 24 uur. Heb deze nog niet opgebruikt dus weet nog niet wat er gebeurt na die 24 uur.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6350
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door rongreven »

Na inloggen 24 uur.
Na 24 uur weer inloggen en hup, weer 24 uur.
Enz,enz.
Groet, Ron Greven
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door johan1950 »

javanes schreef: Meld je aan voor FON en kijk of je in het buitenland kunt inloggen op een FON router.
Je logt tenslotte in op een FON "router", dus ik vraag me af wat KPN in het buitenland kan blokken.
Als je geen geschikte Experiabox bezit maak je een account bij KPN en niet bij FON.
Je kunt dan in Nederland inloggen bij KPN hotspots/FON en bent helemaal onbekend bij FON.
Inloggen kun je alleen op de hotspots die via de wifi van de Experiabox lopen. Probeer je in te loggen op een originele FON spot, wordt je niet geaccepteerd.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door henk en lila »

Ik kan de status van mijn Fonera nog wel zien of bewerken door met het privé deel verbinding te maken en dit adres in te geven: http://192.168.10.1/cgi-bin/status.sh Draadloos dan. Via een kabel zal het altijd wel lukken.
Die nieuwe website fonglobal is inderdaad erg leeg ....
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door boudewyn »

johan1950 schreef:Jacques,

Die hoop had ik begin dit jaar nog. Eind 2014 kreeg ik op vragen van de technische dienst van KPN te horen dat alle Experia boxen voor 1 maart 2015 omgeruild zouden worden. Toen ik begin maart nog niks had gehoord weer geïnformeerd maar toen kreeg ik te horen dat de technische dienst dit fout had en er niets geruild zou worden. Ik kon mij wel aanmelden voor FON, maar dat is alleen geldig voor Nederland
Bij mij is de Experia box wel omgeruild, maar.............
de nieuwe is nog niet van de juiste software voorzien, waardoor het nog steeds niet mogelijk is je aan te melden voor FON.
Wanneer dan wel; dan wist de aardige jongen van de helpdesk niet!
Gewoon is heel bijzonder!
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Tijd voor iets positiefs: FON



Bericht door The Scorpios »

:lol3: :lol3: een positief geluid en :cheers: er zijn weer negatieve randjes. :D :D

En tja, ik moet soms ook zoeken en soms struikel je in de Vogezen/Alsace over de freewifi en livebox maar toch.... ik kan gelukkig camperen zonder internet maar het is wel heerlijk als het wel kan :bow:
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Plaats reactie