Garmin campernavigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Peter Halling
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 22:04
Locatie: Valkenswaard

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Peter Halling »

Ikzelf ben in het bezit van een 760 en een 590. De 760 heb ik uiteraard in de camper. Over beide systemen ben ik zeer enthousiast. Maar Vwb de 760 heb ik een minpunt. Ik heb de vaste dashmount van Garmin en hetsysteem boven op mijn dashboard gemonteerd. Maar onder het rijden trilt ie behoorlijk.
Niesmann Bischoff Arto 77E
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Arie55 »

wat ik vermoed Hans, is dat de data van de kaarten nog steeds ergens vandaan komen, wat niet de bedoeling is. Het kan van de usb stick komen (laat ik die eruit dan mis ik het e.e.a. in basecamp), laat ik de navigator zelf aangesloten, dan is alles er, maar zo traag als... Het geen je al op de dvd over had.

De videokaart en de drivers is niks mee, het is een speciale kaart voor het grove geweld wat bij CAD 3D los kan komen. Misschien is het beter dat ik (wel voor de 3e keer) de hele santekraam opnieuw installeren. Ja, ik hannis wat af. En allemaal omdat ik nog steeds niet weet wat ik aan het doen ben.

Die video van de tablet heb ik gezien. Heb heel even overwogen om ook zo'n ding te gaan halen. Niet gedaan.



Vandaag wat opgemerkt op de navigator. Wordt er gemeld dat ik links af moest slaan. Dat was zo onhandig weergegeven nl. De tekst die uitgesproken was: sla linksafstraatnaam. Expres aan elkaar geschreven. Je verwacht: sla links af...straatnaam.
Thuis de camera uitgeprobeert. De beeldkwaliteit is wat blokkerig af en toe. Alsof het beeld gecomprimeerd wordt ofzo. Het beeld is niet schermvullend, maar is 'vierkant'. Kleuren neigen naar gelig. Bij vrij donker gemaakte kamer was er toch beeld. Geen ruis. Die situatie zal in de praktijk niet voorkomen, daar er altijd wel licht van de achteruitrijlichten is. Dat zal meer dan voldoende zijn om de scene te verlichten.
Heb de spraakcommando's niet geprobeert. Krijg wel steeds (ondeugende) ideeen daarvoor. Keihard kop dicht roepen voor het muten van de audio. Dat soort fratsen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door MrGPS »

Arie55 schreef:wat ik vermoed Hans, is dat de data van de kaarten nog steeds ergens vandaan komen, wat niet de bedoeling is.
Ik vermoed dat je hiermee bedoelt dat de kaarten niet op de computer geïnstalleerd zijn. En dat is zeker van invloed op de snelheid.

Advies:
Er komt elk moment een nieuwe kaartupdate uit. Kies, als je die download meteen bij de eerste installatie ervan (!) voor installeren op toestel EN computer. Vervolgens zal basecamp een stuk sneller werken.
Gebruikersavatar
Bob v.d.Heijdt
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 18:47
Locatie: Vroomshoop

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Bob v.d.Heijdt »

Hallo allemaal in het bezit van een RV 760 LMTD Camper.
Nou zoek ik een antwoordt op de vraag: ik moet van
A naar B maar ik wil over een andere plaats om op de
bestemming te komen, hoe moet ik dat aanpakken
in de gebruiksaanwijzing kan ik dat niet vinden.
Op blz.6 v.d. gbr.handleiding staat iets wat niet werkt.
b.v. bij T.T. staat dan: over welke plaats, heel eenvoudig.
Bij de Garmin nog niet kunnen ontdekken.
Misschien MrGPS???
Groet Bob v.d.H.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Kubo »

Als je een route gekozen hebt die actief is kun je opnieuw een plaats ingeven hij vraagt dan of het een nieuwe route is of dat hij hem moet toevoegen.
Ik weet niet of je dit bedoelt.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Bob v.d.Heijdt
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 18:47
Locatie: Vroomshoop

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Bob v.d.Heijdt »

Hallo Lex,
Zoals jij het uitlegt werkt het niet bij mij
het toestel vraagt niets dus kan niets invullen.

Groet Bob v.d.H.
vinneke
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 17 okt 2007, 13:54
Locatie: Weert

Garmin campernavigatie



Bericht door vinneke »

Kies via "Waarheen" je eindpunt ( bv een adres). Klik op OK en vervolgens op Ga. Hij gaat nu de route berekenen. Als hij hiermee klaar is ga je met pijl terug weer naar "Waarheen" geef hier weer bv een adres in en druk op OK en daarna op Ga. Nu krijg je een keuzemenu met " Nieuwe route starten" en " Voeg toe aan route". Kies " Voeg toe aan route", je krijgt nu het tussenpunt en je eindbestemming te zien, deze kun je ook nog wisselen door op de pijltjes te drukken. Druk nu op OK en hij gaat nu opnieuw berekenen. Op deze manier kun je meerdere tussenpunten maken en ook nog de volgorde van de tussenpunten veranderen.

Succes Vincent
Gebruikersavatar
Bob v.d.Heijdt
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 18:47
Locatie: Vroomshoop

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Bob v.d.Heijdt »

Vincent,
Het werkt wel zoals jij omschrijft met een adres
maar niet met plaatsen, tenminste zoals ik het probeer
dan gaat hij alleen naar de plaats die je als eerste opgeef.
Maar alvast heel erg bedankt voor de info tot nog toe.
Als het aan mij had gelegen dan was hij al uit het raam
gegaan, maar gelukkig was er een verstandiger.
Groet Bob v.d.H.

Als ik bij de laatste ingaven dan op start druk dan doet hij
het wel achteraf gezien, nog veel proberen heb ik in de gaten.
Maar ik vindt het veel omslachtiger dan de T.T. die ik gewent was.
Maar ik heb hem ook gekozen voor het grote scherm,
vooral bij veel zon, dat is dan toch weer prettig.
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door MrGPS »

Twee mogelijkheden:

1. je hebt geen route actief
2. je hebt wel een route actief

Qua ingeven van een bestemming maakt het niets uit of het gaat om een adres, een plaats, een waypoint, POI etc.

Als je, in het eerste geval, een bestemming ingeeft wordt er gewoon een route naar dat punt uitgerekend. Op dat moment is er dus een actieve route.

Je je dan opnieuw een bestemming in dat vraagt het toestel of dat een nieuwe bestemming is of dat dat punt moet worden toegevoegd aan de route. In jouw geval kies je dus voor dat laatste.

Pas echter op: als je bijvoorbeeld van Enschede naar Utrecht wilt rijden en vervolgens via 'steden' Arnhem als viapunt ingeeft (je wilt via arnhem rijden) dan wordt je cht centrum arnhem ingestuurd, en dat wil je niet.

Beter is het dan om eerst de route te berekenen, vervolgens tik je op het kaartscherm en wellicht even op de pijl linksboven (waardoor de kaart noord-boven staat). Vervolgens zoom je op de kaart in op de plek waar je een viapunt wilt plaatsen; daar tik je op de kaart, halve seconde wachten en je kunt door op 'GA' te drukken ook dat punt als viapunt ingeven.

Let wel op als je zo'n punt op de snelweg zet: voldoende inzoomen zodat het op de goede weghelft staat.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Arie55 »

Hallo Bob,

reisplanner: nieuwe reis
selecteer startlocatie: thuis of wat anders enz.... selecteer
naar: druk op het plus teken, links bovenin.
vul in wat gewenst is en eindig met selecteer
nu wordt er volgende gevraagd, zal nu wel hetzelfde riedeltje worden

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Bob v.d.Heijdt
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 18:47
Locatie: Vroomshoop

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Bob v.d.Heijdt »

Mr.GPS/Arie,
Bedankt voor de uitvoerige uitleg en ik
zal het nu weer proberen op jullie manier
en als het dan noch niet lukt waar ik nu aan twijfel
horen jullie het nog wel.
Met vr. gr. Bob v.d.H.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Arie55 »

Ik vroeg me zojuist af hoe POI's in Basecamp ingebracht kunnen worden. Je bent bijv. bezig met het maken van een route en besluit de route af te sluiten naar een camperplek te gaan. Het zou mooi zijn als de NKC camperplekken, maar ook andere voor boodschappen ofzo, in de route opgenomen kunnen worden.

Als het toestel aangesloten is, worden de daarin ingelezen eigen POI's wel getoond (met hun *.bmp bestand). Toestel afgesloten van de computer, dan zijn ook die POI's weg. De POI's die met het toestel meekomen (MHF, ACSI, Campings/camperterr.) zijn zo wie zo al niet te zien in Basecamp.

Het zou bijvoorbeeld handig zijn als je zelf een map maakt onder 'Mijn verzameling', waar je de POI's in kan plaatsen/importeren-exporteren. Dat laatste kan overigens alleen met een apart programma POI loader.

Overigens onder het tabblad kaarten is een grijs gemaakt: Eigen nuttige punten beheren... Dat zou kunnen betekenen dat er aan gewerkt wordt.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Bob v.d.Heijdt
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 18:47
Locatie: Vroomshoop

Re: Garmin campernavigatie



Bericht door Bob v.d.Heijdt »

Allemaal bedankt alles werkt weer.
Met vr. gr. Bob v.d.H.
Plaats reactie