Zenec update werkt niet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

twee weken geleden een Zenec NC3711D radio navigatie unit gekocht,
speciaal voor oa de fiat ducato ,volgens de geleerde het neusje van de zalm.

bij mij gaat het echter mis met het updaten van het navigatie gedeelte,
na de gratis 1e update is opeens Nederland verdwenen uit de navigatie unit sterker nog hij weet niet eens waar hij is :evil:

Fijn dus doe je een update bij naviextra,s volgens de procedure ( waar je een paar uur zoet mee bent ) klopt er niets meer van !!
Zet je de update,s weer terug middels de back-up die je gemaakt hebt , dan doet nederland het wel weer.

( heb de procedure twee maal uitgevoerd bij beide werkte het niet meer )

wat heb je nu aan een dergelijke update die niet werkt !!

Wie heeft er bij deze radio of software ook die problemen ?

Gerard

heb inmiddels toch mijn twijfels gekregen over de sofware die er in zit, vraag me dan ook af of het wel verstandig is om voor een dergelijke update te betalen in de toekomst
henkfrinking
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 9:39

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door henkfrinking »

Hallo Gerard,
Alvorens te updaten moet je eerst gebruik maken van het systeem. Dus een route invullen en rijden.
Mocht je dit gedaan hebben lees dan mijn pb.
Groet,
Henk Frinking
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

Henk,

De leverancier in je PB daar komt de radio/nav vandaan ,
heb ze drie dagen geleden een email gestuurd maar ze geven niet thuis.
Inmiddels Zenec uit zwitserland zelf dan maar ingeschakeld , die verwijzen me door naar Naviextras daar is het probleem nu in behandeling.
en ook daar zijn ze er nog niet uit !
Ik ben het eigenlijk zat met dat ding je bent uren bezig met updaten ( inmiddels al 4 dagen ) ed en niets helpt ,
ondertussen loopt de 30dagen tijd om de navigatie gratis up te daten naar zijn einde !
Een ding weet ik zeker ik ga nooit van z,n leven betalen voor een vervolg update in de toekomst , het vertrouwen is verdwenen.
En gezien de prijs wat ze voor die radio/nav vragen zou een lifetime free update op z,n plaats zijn.

mvg. Gerard
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

Inmiddels is men nog steeds bezig bij naviextra,s om het probleem proberen op te lossen.
ik vraag me wel het volgende af : hoe kan het dat kennelijk alleen ik dat heb ?
volgens mij zijn er inmiddels toch wel meer Zenec,s verkocht !
Of heeft er nog niemand Gezien de tijdrovende procedure een update gedaan,
ik denk zelf dat ze die update niet eens uitvoeren als je bv een nieuwe camper koopt en deze radio/navigatie door de dealer laat inbouwen.
Allemaal erg raar deze langdurige gang van zaken bij de aankoop van een nieuwe radio/navigatie unit van dit type.

Gerard.
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Bakkertjes »

Ik neem aan dat er igo op zit
Dus zal het systeem wel op windows ce6 of 7 draaien en dan zijn er andere mogelijkheden genoeg.
TT of igo primo
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
henkfrinking
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 9:39

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door henkfrinking »

Gerard056 schreef:Inmiddels is men nog steeds bezig bij naviextra,s om het probleem proberen op te lossen.
ik vraag me wel het volgende af : hoe kan het dat kennelijk alleen ik dat heb ?
volgens mij zijn er inmiddels toch wel meer Zenec,s verkocht !
Of heeft er nog niemand Gezien de tijdrovende procedure een update gedaan,
ik denk zelf dat ze die update niet eens uitvoeren als je bv een nieuwe camper koopt en deze radio/navigatie door de dealer laat inbouwen.
Allemaal erg raar deze langdurige gang van zaken bij de aankoop van een nieuwe radio/navigatie unit van dit type.

Gerard.
Op de laatste dag van de 30 dagen update garantie is het mij gelukt.
Door goed de gebruiksaanwijzing te lezen en daarna op te volgen is het mij gelukt.
Bij de informatie van de navigatie kan ik zien dat de laatste update van het 1e kwartaal 2013 is. Nederland bestaat gelukkig nog ofschoon ik bij iedere downloads van naviextra constateerde dat daar iets fout ging. Dus weer opnieuw. Vervelend dat de computer thuis staat en de camper in de stalling. Ben het overigens met jouw opmerkingen eens.
Henk
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

kennelijk komen ze er bij naviextra,s ook niet uit gezien de onderstaande mail die ik 8 dagen gelden mocht ontvangen,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Gerard,

Thank you for your reply and for the log files.
We have opened an internal trouble ticket and our developers are working on the solution. We are going to inform you as soon as there is a solution. Until that we would like to ask for your kind patience.

Best regards,

Naviextras® Support
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja wie ben ik dan om zelf weer wat uit te gaan proberen, en jezelf enkel laat ik het netjes zeggen op te winden dat het nog steeds niet lukt !
Ik heb wel de radio/navigatie terug gebracht naar de zeg maar verkoop-situatie en die navigatie werkt nog steeds.
Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, mocht het allemaal te lang gaan duren krijgt de zwitserse fabrikant van deze radio alle mails en die kan dan beter maar eens gaan vragen bij naviextra,s waarom het niet lukt ?
Misschien dat er dan wat deuren ed open gaan.

Gerard.
henkfrinking
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 9:39

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door henkfrinking »

Laat je het weten als er een oplossing is gevonden? Ben zeer nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Diepvries
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 aug 2013, 18:33
Locatie: Born

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Diepvries »

Heb een nieuwe TEC644g jubileum model met ingebouwde Zenec. Kreeg er een Geheugenstick bij met de updates, maar dat spul werkt op Windows en ik heb een Mac. Begreep er verder ook niks van want de stick aansluiten gaf geen enkele reactie. Blijkbaar moet ie eerst in de computer uitgevoerd worden. Ook de bediening van de Navi vond ik in vergelijking met TomTom erg omslachtig en ingewikkeld. Dus ik ben eens benieuwd hoe het afloopt met die update.
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

Diepvries schreef:Heb een nieuwe TEC644g jubileum model met ingebouwde Zenec. Kreeg er een Geheugenstick bij met de updates, maar dat spul werkt op Windows en ik heb een Mac. Begreep er verder ook niks van want de stick aansluiten gaf geen enkele reactie. Blijkbaar moet ie eerst in de computer uitgevoerd worden. Ook de bediening van de Navi vond ik in vergelijking met TomTom erg omslachtig en ingewikkeld. Dus ik ben eens benieuwd hoe het afloopt met die update.
Die stick die je bij de radio krijgt bevat zelf geen update,s
Met die stick moet je de radio als het ware uitlezen en die gegevens moet je via naviextra,s ( dat is de software leverancier van Zenec) thuis in je computer controleren op update,s
en die vervolgens al dan niet betaald downloaden op de stick.
Vervolgens ga je de stick weer aansluiten op je nav/radio en de gegevens hierin overschrijven.
Het gehele proces duurt vanaf het begin af genomen dwz radio uitlezen, gegevens controleren en update,s binnen halen op de pc en weer in je radio inladen een drie uur.
Inmiddels heb ik naviextra,s al twee maal een mail gestuurd of ze al een oplossing hebben , maar ik krijg geen levensteken , we gaan nu drie weken met vakantie ( met oude niet geupdate software) en daarna stuur ik zo nog 1 mail en bij geen antwoord gaat het gehele verhaal naar ZENEC zelf , kijken of zo nog zo blij zijn met een dergelijke software producent.

Ik hou je op de hoogte van het verdere verloop.

Gerard.
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

Zoals beloofd kom ik even terug op het verloop van de Zenec navigatie update problemen.

Na terugkeer vakantie twee maal de Navigatie software leverancier te weten Naviextra,s waar Zenec afnemer van is gemaild met het zgn Ticketnr. maar je hoort echt niets meer !!
Vervolgens customer support van Zenec gemaild ( email adres moet werken want ik heb er in een eerder stadium al terugkoppeling mee gehad ) ook die laten niets meer van zich horen.

Ik heb besloten om op as Mobicar ,13 beurs te Brussel (van 12 t/m 20 oktober as ) eens even langs de stand van Zenec te lopen :evil: want volgens de plattegrond zijn ze daar aanwezig.
Ik hoop dat ze maar daar eens wat uit kunnen leggen waarom er opeens geen contact meer is ??

Gerard.
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

Afgelopen week zomaar contact gehad met fabrikant Zenec,
omdat ik maar geen contact kreeg met costumer support van Zenec kwam ik er achter dat ze ook nog een facebook pagina hebben.
daar dan maar even mijn ongenoegen op beschreven en na wat heen en weer gemail op facebook kwam er beweging in de zaak.
Inmiddels is het verhaal wederom bij naviextra,s (softleverancier van de navigatie ) met weer een nieuw ticketnr voor de klacht afhandeling maar een oplossing is er nog niet.

Zal zondag de stand van Zenec op Mobicar in Brussel toch wel even bezoeken.

Ik wilde aanstaande kopers van deze toch niet goedkope radio/navigatie een review aanbieden op de site van de verkoper,
maar deze verkoper in Helmond wil kennelijk geen kritiek zien dus wordt het niet geplaatst.
Tja, zo scoor je natuurlijk altijd goed op een internetsite.

Gerard.
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door Gerard056 »

Afgelopen week de mobicar 2013 beurs bezocht en een bezoekje gebracht aan zenec,
jammer genoeg stond er niemand van de fabriek zelf.
Maar toch even mijn ongenoegen ge-uit over het uitblijven van de update of een oplossing ervan !
De vertegenwoordiger raadde me aan de radio uit te bouwen en deze te retourneren middels de verkoper zodat de update in de fabriek uit gevoerd kan worden.

Nou je snapt wel dat ik daar weinig zin in heb om de radio uit te bouwen deze of op te sturen of af te geven 100 km verderop bij de dealer om hem hopelijk terug te krijgen met de laatste kaartversie.
je snapt wel dat volgens de vertegenwoordiger de fout niet bij zenec of software leverancier zit, ze durven het niet direct te zeggen maar het komt er op neer dat de fout wel bij mij zou zitten.
je kent het wel firewall ed bugs in de computer etc. ( kortom alles aanvoeren om je zelf schoon te praten )

Zeker omdat ik ook een Garmin heb die 4x per jaar geüpdate wordt zonder problemen moet dat mijn inziens toch ook zeker kunnen lukken met de Zenec.

Maar er lopen nog steeds twee ticketsnrs ( reparatie aanvraag software ondersteuning ) bij Naviextra,s dus dat wacht ik even geduldig af hoe ze dat gaan oplossen.

Gerard
w4040003
Berichten: 1
Lid geworden op: di 06 nov 2018, 20:01

Re: Zenec update werkt niet



Bericht door w4040003 »

Ik bezit ook een Zenec navigatie inbouw in mijn LMC camper.
Na herhaaldelijke pogingen om hem te updaten, contact opgenomen met Zenec via een chat.
Na eindeloos proberen en meer dan 90 Euro te betalen aan Naviextras, is het nu zover gekomen dat ik nog wel de kaart op mijn scherm krijg,
maar een route ingeven en ze ook daadwerkelijk krijgen zit er niet meer in!!!
Gelukkig dat ik tijdens mijn laatste tocht door de Auvergne ook nog kon beschikken over een oude Tom-Tom, die ik als backup had meegenomen
op verlof!
De verkoper van mijn camper (officiele agent van LMC ) weigert de update te doen wegens veel te omslachtig en tijdrovend!
Ik denk dat ik hem nog enkel ga gebruiken als DVD speler, als radio en als achteruitrijcamera (echter ook van slechte kwaliteit!!!)
Dit is een regelrechte schande voor een zulkdanig duur toestel!
Wim Schellekens, Leuven
Plaats reactie