Navigatie in Luxemburg
Navigatie in Luxemburg
Net terug van een 10 daagse trip naar Luxemburg.
We hebben onze camper misbruikt als caravan omdat we vanwege haperende gezondheid geen zin hadden om te trekken. Maar daar gaat het hier niet om.
Aangekomen in Belgie gingen vanwege een erg vreemd aangegeven situatie op de snelweg per ongeluk er van af.
Welnu, geen probleem dacht ik, mijn Mio gaat mij wel weer terugbrengen waar ik wezen moet.
Om het verhaal compleet te maken moet ik zeggen dat we achter onze Fendt uit 93 een smart slepen via een trekstang.nl
Na een aantal aanwijzingen links en rechts werden de wegen waar we op terecht kwamen steeds kleiner.
Zo klein zelfs dat wegmarkeringen ontbraken en ik begon te vrezen dat mijn Fendt te breed werd voor de weg.
Vreemd genoeg bleef mijn Mio-dame maar roepen van een "snelweg"
Dit gedrag heeft de Mio blijven volhouden tot de plaats van bestemming in Eisenach, Camping Kohnenhof.
Met de smart maakte we daarna tripjes naar Diekirch, Vianden, Bittburg, Neuerburg etc.
En op de heenweg werden we prima afgeleverd waar we we wezen wilden.
Terug werden we voortdurend weer op een "snelweg" gestuurd die bij ons de naam B-weg niet zou krijgen.
Mio uitzetten bleek een prima optie.
Echter......
Op de camping na wat socialtalk bleek bijna iedereen er last van te hebben.
Mijn Garmin buurman. Mijn nageltje nieuwe Mercedesbuurman met ingebouwde satnav.
Alleen een ouder echtpaar met een TomTom 910 2de hands van Marktplaats waren de koning.
Hun TT910 deed het perfect nadat ze vorig jaar met een Mio ook de mist in waren gegaan.
Mijn vraag.
Iemand ervaringen?
Meningen?
BijDeWeg: wat een geweldige omgeving, de Vallee de l'Our.
September weer terug, op zeker. (ik denk met een TT )
We hebben onze camper misbruikt als caravan omdat we vanwege haperende gezondheid geen zin hadden om te trekken. Maar daar gaat het hier niet om.
Aangekomen in Belgie gingen vanwege een erg vreemd aangegeven situatie op de snelweg per ongeluk er van af.
Welnu, geen probleem dacht ik, mijn Mio gaat mij wel weer terugbrengen waar ik wezen moet.
Om het verhaal compleet te maken moet ik zeggen dat we achter onze Fendt uit 93 een smart slepen via een trekstang.nl
Na een aantal aanwijzingen links en rechts werden de wegen waar we op terecht kwamen steeds kleiner.
Zo klein zelfs dat wegmarkeringen ontbraken en ik begon te vrezen dat mijn Fendt te breed werd voor de weg.
Vreemd genoeg bleef mijn Mio-dame maar roepen van een "snelweg"
Dit gedrag heeft de Mio blijven volhouden tot de plaats van bestemming in Eisenach, Camping Kohnenhof.
Met de smart maakte we daarna tripjes naar Diekirch, Vianden, Bittburg, Neuerburg etc.
En op de heenweg werden we prima afgeleverd waar we we wezen wilden.
Terug werden we voortdurend weer op een "snelweg" gestuurd die bij ons de naam B-weg niet zou krijgen.
Mio uitzetten bleek een prima optie.
Echter......
Op de camping na wat socialtalk bleek bijna iedereen er last van te hebben.
Mijn Garmin buurman. Mijn nageltje nieuwe Mercedesbuurman met ingebouwde satnav.
Alleen een ouder echtpaar met een TomTom 910 2de hands van Marktplaats waren de koning.
Hun TT910 deed het perfect nadat ze vorig jaar met een Mio ook de mist in waren gegaan.
Mijn vraag.
Iemand ervaringen?
Meningen?
BijDeWeg: wat een geweldige omgeving, de Vallee de l'Our.
September weer terug, op zeker. (ik denk met een TT )
Just because you are a character doesn't mean you have character. (Pulp Fiction)
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 6025
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
- Locatie: Best (NBr)
- Contacteer:
Re: Navigatie in Luxemburg
Ervaring in zoiets niet maar een mening wel , zo lijkt het dat alle merken slecht zijn op de TomTom na want die werkte wel goed maar het blijft een stukje electronica met software m.a.w ook de TT of andere duurdere merken kunnen op sommige plaatsen steken laten vallen.
Mij eerdere TT-versie op mijn PDA stuurde mij op de A50 bij Uden de weg af en er weer op ( ingegeven de snelste route) maar de weg af en er weer op is nooit sneller helemaal niet met een stoplicht of kruising bij de afrit.
Persoonlijk zou ik toch voor een TomTom gaan want daar vind ik het gebruiksvriendelijker om er poi`s op te zetten.
Mij eerdere TT-versie op mijn PDA stuurde mij op de A50 bij Uden de weg af en er weer op ( ingegeven de snelste route) maar de weg af en er weer op is nooit sneller helemaal niet met een stoplicht of kruising bij de afrit.
Persoonlijk zou ik toch voor een TomTom gaan want daar vind ik het gebruiksvriendelijker om er poi`s op te zetten.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: ma 14 jul 2008, 10:22
- Locatie: Zutphen
Re: Navigatie in Luxemburg
Ziet dat smalle weggetje er op de kaart van de Mio ook echt uit als een snelweg, zowel qua breedte, maximum snelheid en in/uitvoegstroken?
Re: Navigatie in Luxemburg
Sorry voor mijn trage reactie en bedankt voor jullie bijdragen.Bas van der Weerd schreef:Ziet dat smalle weggetje er op de kaart van de Mio ook echt uit als een snelweg, zowel qua breedte, maximum snelheid en in/uitvoegstroken?
Het weggetje ziet er niet uit als een snelweg. Hij oogt absoluut ook als een kleine weg.
Dat maakt het voor mij ook een beetje vreemd.
Gezien de ervaringen van het campingpubliek, en jullie ervaringen met de satnavs hoop ik te kunnen concluderen of de TT idd de betere keus is.
Alhoewel ik er eigenlijk al een beetje uit ben voor mezelf.
Ik wil in september weer de kant van Luxemburg en de eifel in en dat gaat niet meer gebeuren met deze Mio.
Just because you are a character doesn't mean you have character. (Pulp Fiction)
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Navigatie in Luxemburg
En als dan volgend jaar in een ander land een ander weggetje weer "raar doet"? Weer een nieuw systeem kopen? Ze hebben allemaal hun hikken en blijven kijken en blijven meedenken is noodzakelijk. Heerlijk toch?Pid61 schreef:........
Gezien de ervaringen van het campingpubliek, en jullie ervaringen met de satnavs hoop ik te kunnen concluderen of de TT idd de betere keus is.
Alhoewel ik er eigenlijk al een beetje uit ben voor mezelf.
Ik wil in september weer de kant van Luxemburg en de eifel in en dat gaat niet meer gebeuren met deze Mio.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Navigatie in Luxemburg
Nee zeker niet.jos777 schreef:misschien een domme vraag maar had je toevallig mijd snelwegen gedaan ??
Sterker nog, de Mio melde voortdurend dat ik op snelwegen reed.
Just because you are a character doesn't mean you have character. (Pulp Fiction)
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Re: Navigatie in Luxemburg
Je doet er nogal luchtig over.henk en lila schreef:En als dan volgend jaar in een ander land een ander weggetje weer "raar doet"? Weer een nieuw systeem kopen? Ze hebben allemaal hun hikken en blijven kijken en blijven meedenken is noodzakelijk. Heerlijk toch?Pid61 schreef:........
Gezien de ervaringen van het campingpubliek, en jullie ervaringen met de satnavs hoop ik te kunnen concluderen of de TT idd de betere keus is.
Alhoewel ik er eigenlijk al een beetje uit ben voor mezelf.
Ik wil in september weer de kant van Luxemburg en de eifel in en dat gaat niet meer gebeuren met deze Mio.
de Mio maakt niet een "foutje".
Hij doet niet een "beetje raar"
Hij is volledig abuis. Niet een enkele keer maar hersteld zich niet in anderhalf uur.
En natuurlijk is meedenken noodzaak. Ik ben er uiteindelijk ook gekomen.
Maar kennelijk is er hier niemand met dezelfde ervaring.
Bij mij op de camping wemelde het er van.
Jammer, ik had gehoopt er iets wijzer van te worden, helaas.
Just because you are a character doesn't mean you have character. (Pulp Fiction)
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Re: Navigatie in Luxemburg
Merkwaardig ik woon in Luxemburg en mijn TT heeft mij hier en in het buitenland nog nooit echt het bos in gestuurd.
Linus
Linus
Re: Navigatie in Luxemburg
Gezien de ervaringen op de Camping zou dat helemaal kloppen. Juist niet merkwaardig dus.linus schreef:Merkwaardig ik woon in Luxemburg en mijn TT heeft mij hier en in het buitenland nog nooit echt het bos in gestuurd.
Linus
Het draadje niet gelezen soms??
Just because you are a character doesn't mean you have character. (Pulp Fiction)
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: Navigatie in Luxemburg
Zoals al gemeld hebben al die systemen van die rare truukjes.
Onze tom tom heeft ons in Italië ook al eens via erg rare binnen door weggetjes gestuurd om dat het ding dat de snelste weg vond.
Ja leuk maar niet met een camper die niet door die kleine weggetjes past.
Geef je juist weer in met plannen dat de maximale snelheid 90 is dan vermijd hij op andere punten juist weer hele stukken snelweg.
Voor de tom tom gebruikte wij microsoft autoroute 2007 op de laptop, die heeft ons ook ooit een dikke 200 km binnen door gestuurd met geen andere weg terug dan maar door te blijven rijden..
Zoals ik al zei, en hier boven ook al, geen enkel systeem in onfeilbaar, foutjes worden door al die systemen gemaakt, goed opletten dus.
Onze tom tom heeft ons in Italië ook al eens via erg rare binnen door weggetjes gestuurd om dat het ding dat de snelste weg vond.
Ja leuk maar niet met een camper die niet door die kleine weggetjes past.
Geef je juist weer in met plannen dat de maximale snelheid 90 is dan vermijd hij op andere punten juist weer hele stukken snelweg.
Voor de tom tom gebruikte wij microsoft autoroute 2007 op de laptop, die heeft ons ook ooit een dikke 200 km binnen door gestuurd met geen andere weg terug dan maar door te blijven rijden..
Zoals ik al zei, en hier boven ook al, geen enkel systeem in onfeilbaar, foutjes worden door al die systemen gemaakt, goed opletten dus.
Re: Navigatie in Luxemburg
Dat moet de conclusie dan zijn. Bedankt voor je reactieMarius schreef:
Zoals ik al zei, en hier boven ook al, geen enkel systeem in onfeilbaar, foutjes worden door al die systemen gemaakt, goed opletten dus.
Just because you are a character doesn't mean you have character. (Pulp Fiction)
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Navigatie in Luxemburg
Hoi Pid61,
Net nog eens even gekeken naar de route met Googlemaps( Teleatlas kaarten) en met mijn Navi met IGO8.3 en Navteq kaarten. In beide gevallen zie ik een normale route van uit Nederland zonder gekke dingen. Nu weet ik natuurlijk niet waar je (te vroeg) van de snelweg afging maar het bracht mij nog wel op een idee. Heb jij een Mio met Benelux of met Europa kaart. De bestemming ligt nogal dicht tegen de Duitse grens en een Benelux versie zou jou met alle moeite via Benelux wegen naar je bestemming brengen, hoe smal ook.
't Is maar een idee.
Net nog eens even gekeken naar de route met Googlemaps( Teleatlas kaarten) en met mijn Navi met IGO8.3 en Navteq kaarten. In beide gevallen zie ik een normale route van uit Nederland zonder gekke dingen. Nu weet ik natuurlijk niet waar je (te vroeg) van de snelweg afging maar het bracht mij nog wel op een idee. Heb jij een Mio met Benelux of met Europa kaart. De bestemming ligt nogal dicht tegen de Duitse grens en een Benelux versie zou jou met alle moeite via Benelux wegen naar je bestemming brengen, hoe smal ook.
't Is maar een idee.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Navigatie in Luxemburg
Daar zou je de spijker wel eens op de kop kunnen slaan.
Ik heb een europa-Mio, maar de bestemming ligt als het ware OP de grens met Duitsland.
We gingen voorbij Verviers in Belgie via een wat vreemd aangegeven situatie op de snelweg onverwacht er van af.
En daar gebeurde het dus dat we voortdurend binnendoor werden gestuurd. OA via Hoefalize.
Maar dit verklaard ook waardoor we steeds op de terugweg naar de camping verkeerd werden gestuurd.
Kennelijk gaat de TT beter met deze grensgevallen om.
In ieder geval in dit grensgeval.
Bedankt voor je bijdrage.
Ik heb een europa-Mio, maar de bestemming ligt als het ware OP de grens met Duitsland.
We gingen voorbij Verviers in Belgie via een wat vreemd aangegeven situatie op de snelweg onverwacht er van af.
En daar gebeurde het dus dat we voortdurend binnendoor werden gestuurd. OA via Hoefalize.
Maar dit verklaard ook waardoor we steeds op de terugweg naar de camping verkeerd werden gestuurd.
Kennelijk gaat de TT beter met deze grensgevallen om.
In ieder geval in dit grensgeval.
Bedankt voor je bijdrage.
Just because you are a character doesn't mean you have character. (Pulp Fiction)
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.
Als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zo als het gaat.