nieuwe laptop

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

nieuwe laptop



Bericht door Sjef »

We hebben een kleine laptop gekocht om lekker mee te nemen in de camper. Het is een samsung . Maar nu heb ik een probleem. Als ik hem aanzet, opent hij niet normaal het openingsblad, maar telkens begint hij hij met de map van Samsung, en daaronder het openingsblad. Wie weet hoe ik de map van Samsung kan verwijderen, en normaal kan opstarten.

mvrgr Sjef
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: nieuwe laptop



Bericht door eef van baal »

Sjef schreef:We hebben een kleine laptop gekocht om lekker mee te nemen in de camper. Het is een samsung . Maar nu heb ik een probleem. Als ik hem aanzet, opent hij niet normaal het openingsblad, maar telkens begint hij hij met de map van Samsung, en daaronder het openingsblad. Wie weet hoe ik de map van Samsung kan verwijderen, en normaal kan opstarten.

mvrgr Sjef
misschien moet je die map eens doorlezen, en of registreren.
een tweede mogelijkheid is dat er bij het startmenu bij opstarten wat staat van die map.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Re: nieuwe laptop



Bericht door Sjef »

eef van baal schreef:
Sjef schreef:We hebben een kleine laptop gekocht om lekker mee te nemen in de camper. Het is een samsung . Maar nu heb ik een probleem. Als ik hem aanzet, opent hij niet normaal het openingsblad, maar telkens begint hij hij met de map van Samsung, en daaronder het openingsblad. Wie weet hoe ik de map van Samsung kan verwijderen, en normaal kan opstarten.

mvrgr Sjef
misschien moet je die map eens doorlezen, en of registreren.
een tweede mogelijkheid is dat er bij het startmenu bij opstarten wat staat van die map.[/quote


In de map staan alles van Samsung (battery manager-Display manager etc etc ) En wat bedoel je met (startmenu bij opstarten)
Ik zou graag willen dat die map niet telkens ,bij het opstarten zichtbaar wordt.

sjef
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Wat voor systeem heb je Vista, XP of windows7
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

even op start klikken (link onder in je scherm) en dan op alle programma's, vervolgens even zoeken naar het mapje "opstarten"
Misschien staat daar iets van samsung in.
Kun je het daar niet vinden moet je toch even na het opstarten de map die geopend word door lezen, waarschijnlijk staat er ergens een vinkje dat je uit of aan kunt zetten waarmee die map niet meer opend.

Meer radicaal maar wel werkend:
Configuratie scherm openen, programma's installeren en verwijderen openen en alles wat met die samsung te maken heeft er uit knikkeren.. :twisted:

volgende optie:
start klikken, in het kleine zoek schermpje msconfig intoetsen en op enter drukken.
Laatste tablad van het dan geopende scherm geeft weer wat er mee op gestart wordt door de laptop, daartussen moet dus ook ergens die samsung map staan.
Vinkje weg halen en op okay klikken, in het kleine venstertje aanvinken "scherm niet meer weer geven" en op herstarten klikken.

maar check eerst eens ff of er iets in die opstart map staat.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel



Bericht door Sjef »

hwendt schreef:Wat voor systeem heb je Vista, XP of windows7
wij hebben xp Ik heb wat Marius beschreef ook al geprobeerd, maar zonder succes

gr sjef
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel



Bericht door Sjef »

Hoi Marius

Als ik de map Samsung open, komen er 12 submappen oa display manager-display manager -samsung batterij manager etc etc.
Daar kan je nergens iets aanvinken.

Je derde optie: daar staan een 30 tal afkortingen, daar kom ik niet uit.

Maar toch bedankt
Sjef
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

Marius schreef:
volgende optie:
start klikken, in het kleine zoek schermpje msconfig intoetsen en op enter drukken.
Laatste tablad van het dan geopende scherm geeft weer wat er mee op gestart wordt door de laptop, daartussen moet dus ook ergens die samsung map staan.
Vinkje weg halen en op okay klikken, in het kleine venstertje aanvinken "scherm niet meer weer geven" en op herstarten klikken.

maar check eerst eens ff of er iets in die opstart map staat.
staan bij wel 24 vinkjes
wat moet er wel bij staan en wat niet
op de laptop staan er maar 11
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

er moet een hoop wel staan maar het gene jij niet wilt dus niet..:wink:

Duidelijker gemaakt.
Dat is het rijtje programma's dat mee opstart met je laptop.
Sommige zijn nodig:
voorbeeldje het beheerprogramma voor je draadloze netwerk kaart, die moet mee opstarten omdat je anders geen internet verbinding hebt.
Sommige zijn overbodig:
voorbeeldje mijn net nieuwe dell laptop had een of andere proef versie van een data safe programma geinstalleerd.
Na iedere 2 of 3 keer opstarten kwam het ding met een melding dat ik toch echt een back up moest maken met hun o zo geweldige software.
Dat heb ik dus uit gevinkt.
Het programma staat dus nog wel op de laptop maar start niet samen met windows op.

Inderdaad het zijn onduidelijke afkortingen, maar vaak veraden die wel wat het voor programma is.
Als het nog niet duidelijk is is er ook nog onze vriend google.
Gewoon intoetsen in google wat er staat.
voorbeeldje van mijn laptop:
Item voor opstarten:
quickset
Fabriekant:
Dell
Opdrachtregel:
C:\program files\dell\quickset\quickset.exe

in google toets ik dan in:
quickset.exe
ik vind dan:
Windows errors related to quickset.exe?

quickset.exe is a process belonging to Dell computers which allows you to access power management diagnostics and settings. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.
Vrij vertaald.. het is een programma dat er voor zorgt dat ik allerlei stroom instellingen kan maken.
Het is een programma dat niet persee nodig is, maar je hoeft het niet uit te schakelen behalve als het problemen geeft.

Ik vermoed dat de vraag steller het heeft over een map die door de samsung software wordt geopend, en ik vermoed dat het een soort rondleidings functie is.
Het moet dus ergens uit te schakelen zijn.
Of in die map zelf, of in een van de hulp programma's van samsung.
Lukt dat niet dan rest enkel de door mij beschreven methode, maar dan zul je dus even stuk voor stuk all die programma's moeten doorlopen om te kjken wat wat is.
Wel kun je je zoek toch dan beperken tot programma's die iets met samsung te maken hebben natuurlijk..

voor de vraag steller..
Maar eens een scherm afdruk als je laptop net is opgestart dus als ide map in beeld is.
druk op de print screen toets (vaak ergens rechts bovern aan je toetsenbord.
Open vervolgens paint (start -> alle programma's -> buro accossoires -> paint )
klik ergens op het witte vlak met je rechts muis knop en klik dan op plakken.
Sla dat beeld op (bestand opslaan als en ergens opslaan waar je hem weer kunt vinden) en mail dat eens naar mij:
marius apenstaartje camperzone.nl
Dan plaats ik dat wel hier dan weten we waar we het over hebben.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1643
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg



Bericht door noneku »

Ik denk dat Sjef dezelfde laptop heeft als ik. De Samsung nc10. De samsung map waarvan sprake is heb ik gewoon in start>>>alle programma's>>>Samsung.
Ik weet niet of Sjef al een printscreen heeft gemaakt. Ik heb er een gemaakt.
Afbeelding
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

[quote="noneku"]Ik denk dat Sjef dezelfde laptop heeft als ik. De Samsung nc10. De samsung map waarvan sprake is heb ik gewoon in start>>>alle programma's>>>Samsung.
Ik weet niet of Sjef al een printscreen heeft gemaakt. Ik heb er een gemaakt.
[\quote]
Als het die is kan het niet veel anders zijn dan dat hij inderdaad in het opstart mapje staat..
Dat is een explorer scherm, dat is wel een programma maar eentje die je waarschijnlijk niet zult vinden op de door mij beschreven manieren.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Ik zou beslist die Samsung-bestanden NIET wissen! Die stellen je in staat om de Samsung-hardware op maat in te stellen.

Maar met het door mijn naamgenoot aangereikte MSCONFIG kun je méér!
Er worden namelijk veel meer programma's/processen opgestart dan je bij het tabblad "Opstarten" ziet.

Start MSCONFIG nog maar eens op en klik op het tabblad "Services" en vervolgens op de knop "Fabrikant".
Meldt vervolgens hier (of per PB-tje) welke processen er vermeld worden van fabrikant Samsung (en of die processen aangevinkt staan)

Voor mensen die écht weten waar ze mee bezig zijn, is er een alternatief in de vorm van het programma Autoruns. http://technet.microsoft.com/en-us/sysi ... 63902.aspx
Dat meldt welke programma's/processen er na het opstarten van de PC/laptop worden geladen/gestart. Ook daarmee kan een insider achterhalen of er onnodige / ongewenste zaken gebeuren. Met behulp van Google kun je traceren wat elk van die programma's/processen doet.

Het is ALTIJD gewenst om een back-up te maken van je register en andere essentiële instellingen vóór je aan de slag gaat met die opstart-instellingen en noteer wat je wijzigt. Alleen dan kun je eigen fouten herstellen! Onoordeelkundig klooien aan je instellingen kan leiden tot een niet langer werkende computer!

Succes! Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Plaats reactie