laptop ontvangst vergroten?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Ik had de firma die de usb antenne leverd net aan de telefoon en ze zijn even op, maar hij hoopt ze met een week of 3 weer te hebben
ik had de richt antenne met de losse rondom antenne besteld maar moet even geduld hebben.
zodra hij binnen is horen jullie of het goed werkt.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Kries



Bericht door Kries »

Dit is vergelijkbaar met de onze :

http://www.wlan-shop.nl/index.html?lang ... front.html

Mss het overwegen waar. Zelf zou ik hiervoor kiezen.

Succes met de beslissing.
K
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:



Bericht door gijsenbep »

hoi allemaal,heb het spul ook besteld even wachten op levering ,en dan maar eens kijken hoe het werkt,kom ik er niet uit rij ik wel richting kampen met de campert en dan lukt het vast :wink: groetjes gijs en bep uit genemuiden
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Wie nog een usb-Wifi-sticky zoekt, ik krijg net zo'n qmotion-folder binnen, zie www.qmotion.nl voor verkooppunten:

Qmotion WLAN USB Adapter: € 19,95
Asus WL-167g, idem: € 29,95
Linksys WUSB54GC, idem € 39,95

Vraag me niet naar de verschillen, in principe (mogelijkheden, snelheid en gebruik) zijn ze alledrie gelijk. Linksys is wel een goed merk, maar niet goedkoop dus.

Een hele luxe is de Linksys WUSBF54G, die heeft een WiFi-zoeker ingebouwd met een display!
Zie: http://reviews.cnet.com/Linksys_WUSBF54 ... 30150.html
(Bekijk de video, wel even geduld: er gaat een commercial aan vooraf! :? )

Het ding kost ca. € 60 tot € 70, niet goedkoop dus!
Verkooppunten:
http://www.wifishop.nl/products/draadlo ... finder.htm
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
jwbreman
Berichten: 91
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 22:36

WIFI



Bericht door jwbreman »

Hallo Aloys en andere belangstellenden
Heb inmiddels de Linksys WUSBF54G besteld en denk dat het dan heel gemakkelijk is een een wifi te vinden.
Als we met de camper op stap zijn moeten we eerst de laptop voor de dag halen, opstarten (duurt lang) en dan maar afwachten of er een wifi is.
KOst veel stroom en denken dat deze stick de oplossing is.
Wij hebben samen veel gemeen : Camperaar, Zendamateur, Wifi koorts en computer gek. maar dat buiten om ,Hier is het forum niet voor.
Wel wil ik even mijn ervaring van de afgelopen 2 maanden in Spanje mededelen over internetten met wifi. (vraag uut Gellemuun)
DE eerste week kon ik op de camping geen contact krijgen en er waren wel 6 AP in de lucht waarvan 2 onbeveiligd.
Bij navraag en contact met diverse internetters op de camping is het niemand gelukt om te connecten.
Heb dit alles geprobeerd met een usb stick op het dak (prima ontvangst maar geen connect)
Ik had ook nog een kapotte Wireless Lan PC Card bij me waarvan de antenne connector was afgebroken (contact gehad met de leverancier maar gaf geen garantie op de connnector en kon ook niet gemaakt worden) is erg kwetsbaar
Heb deze toen los gehaald (want er was toch niets te verliezen)
eerst de buiten bescherming die er omheen was gewalst en daarna de plastic delen waar de antenne connector in zat gesplitst en toen deze er weer opgesoldeerd.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik direct contact met een kleine externe antenne op de laptop.
Hiermede heb ik 5 weken vlekkeloos kunnen internetten zowel binnen als buiten de camper met een zeer zwak signaal.
Ik heb ook nog een externe antenne met magneet voet op de camper gezet maar gaf geen verbetering (signaal bleef zwak)
Vraag is nu bij mij waarom een stickie niet werkt en de Pc card wel.
DE stick met drivers was goed geinstalleerd
Ook bij een 5 tal andere laptop gebruikers lukte het niet.
Zo zie je maar het blijft zoeken en behelpen.
Zo dat was een heel verhaal en gelukkig heeft het forum (klasse) mijn verhaal opgenomen. (Las op een ander forum je fustratie)
Jan Willem
LS: Heb ook een fonero besteld.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Ik vind die "AirLive WL-5480USB-50 OvisLink Airlive Wireless USB netwerkadapter 54Mbps met omniantenne" voor € 59,95 een heel mooi ding!! Zou ik ook wel eens willen testen!
Zie: http://www.wifiantennes.nl/N_art_93.html

Afbeelding
Heeft iemand al ervaring met deze antenne, sta op het punt om deze te bestellen en dan gelijk met de 9dbi antenne er extra bij.
Kan de 5dbi op de FON router thuis en de 9dbi in de camper.
Lappland



Bericht door Lappland »

MonRoe schreef:Kan de 5dbi op de FON router thuis en de 9dbi in de camper.
MonRoe,

Zo bekijk ik het ook en is een uitstekende oplossing.
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:



Bericht door gijsenbep »

hoi monroe ,heb deze antenne voor 6weken terug besteld maar er waren toen leverings problemen mee zal de goeie man eens bellen hoe of het er voor staat,groetjes gijs en bep uit genemuiden
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Gijs en Bep, gezien jullie ervaring, heb ik eerst een email gestuurd met de vraag of mijn bestelling leverbaar is, heb namelijk geen zin om 100 euro op meneer zijn rekening over te maken en dan weken moeten wachten tot ik er een antenne voor krijg.

Anders zijn er nog wel andere mogelijkheden op het net om een antenne te kopen.
Lappland



Bericht door Lappland »

MonRoe,

Ik denk dat dit het bedrijf betreft in Polen waar ik ook mee contact was en moest ook 4-6 weken wachten dus heb ik maar geen bestelling gedaan en zoek verder op het net dichterbij met misschien ook nog wat meer zekerheid dat ik niet zomaar een persoon zijn zakken vul ..
feel free 3
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 24 jul 2005, 19:00
Locatie: Rotterdam

Laptop ontvangst



Bericht door feel free 3 »

Een maand geleden hebben wij de antenne (AirLive WL-5480USB-80) ontvangen na een lange tijd wachten en een telefoontje.

Waarschijnlijk heeft deze zaak geen voorraad liggen en bestellen ze pas als er om gevraagd wordt. Dit zou de wachttijd kunnen verklaren
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:



Bericht door gijsenbep »

hoi allemaal,even ter verduidelijking ik heb en hoefde nog niets over te maken niet eerder als dat het product afgestuurd zou worden,heb er nu een email naar toegestuurd ,omdat op de site staat dat het product op voorraad zou liggen ,heb nog geen antwoord retour gehad ,maar even afwachten nog ,groetjes gijs en bep uit
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Jaconi
Berichten: 765
Lid geworden op: zo 06 jun 2004, 23:52
Locatie: regio Eindhoven - Tilburg



Bericht door Jaconi »

Lappland schreef:Ik denk dat dit het bedrijf betreft in Polen waar ik ook mee contact was en moest ook 4-6 weken wachten dus heb ik maar geen bestelling gedaan en zoek verder op het net dichterbij met misschien ook nog wat meer zekerheid dat ik niet zomaar een persoon zijn zakken vul ..
Roland
het genoemde bedrijf in Polen leverd SNEL :wink: :!:
binnen 1 week spullen in huis , heb deze gekocht en was er binnen een week
is een WIFI kaartje dat op de usb aangesloten kan worden en met versterkte antenne :wink: , werkt perfect :!:

Afbeelding
leo de vries
Berichten: 26
Lid geworden op: di 15 jun 2004, 22:27
Locatie: Heerenveen



Bericht door leo de vries »

Even een reactie.
De Airlive WL-5480usb-50 heb ik twee weken terug aangeschaft.
Mijn bevinding tot nu toe zijn positief, heeft een goede ontvangst- en zendmogelijkheid.
Ik heb deze dus ook om de reden aangeschaft om een groter bereik te hebben gezien ik dus ook fonero geruiker ben leek mij dit een goede koop. Binnenkort gaan wij naar Denemarken toe en we zullen dit daar eens goed gaan uitproberen.
Bij mij in de buurt heb ik prima resultaat.
Aloys schreef:Voor gebruik met een externe antenne heb je een apart WiFi-insteekkaartje nodig, een pcmcia-kaartje. Zo'n kaartje plus magneetvoet-buitenantenne plus kabeltje (en die mag vanwege de grote kabelverliezen NIET te lang zijn, ca. 2 meter is al veel!) kost toch gauw meer dan € 100...

Ik heb het al vaker gezegd, moet het zelf nog uitproberen: waarom niet een goedkoop WiFi-usb-stickje met een usb-verlengkabel van 3 of 5 meter. Die stick kun je dan boven de camper uitsteken. Zo'n stick is zendontvanger én antenne inéén! Dus geen kabelverliezen. En er bestaan ook stickjes met een échte antenne, die zijn nóg beter.

Ik vind die "AirLive WL-5480USB-50 OvisLink Airlive Wireless USB netwerkadapter 54Mbps met omniantenne" voor € 59,95 een heel mooi ding!! Zou ik ook wel eens willen testen!
Zie: http://www.wifiantennes.nl/N_art_93.html

Afbeelding

Voor de duidelijkheid: geen kabelverliezen, want de zendontvanger zit in het blauwe kastje onder de antenne! Er zit een usb-kabel aan, die plug je in de laptop (evt. via verlengkabel).
Je gebruikt dan dus deze externe WiFi-adapter, en je moet gewoon je ingebouwde wifi-adapter uitschakelen in de laptop. Dat is NIET ingewikkeld, zelf gebruik ik 4 verschillende WiFi-adapters :lol:
En dit kastje kun je ook even op dak van de camper plaatsen, dat scheelt nogal, of 'ie binnen staat of buiten!
Met de camper onderweg??? ja dat is ultieme
vrijheid. En met Fonero altijd verbonden.
Plaats reactie