zelfbouw antenne voor Wifi

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

ander merk, (bijna) zelfde binnenwerk



Bericht door Marius HRL »

Dag Aloys,

Ik denk dat jouw Digitus vergaand identiek is met de AllSpot, de ZyXel Agg-228H en soortgelijke apparaten (zie ook de door mij geposte sites). De drivers zijn namelijk identiek en ze werken allemaal met de Zydas chipset.

Groeten,
Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Ja, op die manier. Zit er misschien zelfs wel dezelfde print in...
Die van mij heeft (in de software) ook een Access Point-functie. Heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik stel me voor dat wanneer de laptop via een kabel aan de router hangt, die stick als Access Point kan dienen voor andere laptops, om me heen? Lijkt me wel grappig :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Wij-Fijn



Bericht door Marius HRL »

Dag Aloys,

Ik heb die Digitus ook op de HCC Dagen zien liggen. Ik kocht die AllSpot 14 dagen eerder, voor meer dan het dubbele. Jij hebt dus geen miskoop gedaan!

Die AP-functie heeft mijn AllSpot ook. Als ik hem aan m'n PC hang en als AP instel, ziet mijn notebook wel een AP, maar toegang krijg ik (nog) niet.
Mogelijk werkt het ding niet als DHCP-server.

De stand van die Wi-Fi-finder scheelt mij de helft in ontvangst.
Horizontaal gehouden vind hij 3 of 4 netwerken in mijn omgeving, vertikaal 6 tot 10. Curieus!

Ik heb tijdens de HCC Dagen met m'n camper bij de Jaarbeurs overnacht en toen dankzij m'n Wi-Fi-finder als -gastgebruiker bij de buren- m'n mail kunnen ophalen. Ingebouwde Wi_fi-adapter in notebook had te weinig signaal.

Groeten,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland



Bericht door Lammerts »

Hallo Aloys en anderen,
Ik ben electro-technicus maar geen electronicus.
Het maken is geen probleem (de vaardigheid heb ik wel), maar ik zou graag weten hoe en waarvan het gemaakt is en wat wordt er bedoeld op de 6e foto in de volgende pagina : http://pe2er.nl/omniusb/index.htm

Het stukje coax is mij wel duidelijk, maar die 2 dikkere gedeelten begrijp ik niet. Waar maak ik dit van en hoe komt dit aan elkaar. Of is dit kant en klaar zo te koop ? Wat is BALUN ?
Ik begrijp dat de maten uiterst nauwkeurig komen.......!

Jullie reactie tegemoet ziend, groet ik jullie................!

Laus Lammerts.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Ben even druk, de auto aan het inpakken. Maar kijk even hier: http://pe2er.nl/wifiomni/index.htm
Volgens mij staat het daar!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland



Bericht door Lammerts »

Hallo Aloys, we zullen het bekijken.........
Veel plezier op reis...............
Bedankt voor het antwoord......
Groeten uit Elim......................................!
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 0:23
Locatie: Eindhoven



Bericht door winand »

heb inmiddels een mooi wardrive setje gekocht voor mijn laptop.
(Ben sinds kort ook Fonera gebruiker dus zou het niet zo moeilijk moeten zijn in geheel europa internet toegang te krijgen :D )

Mijn setje bestaat uit het volgende:

Afbeelding
Senao SUB362ext ontvanger.
Voordelen:
- aansluiten op USB poort betekent een lange (USB) kabel mogelijk zonder verliezen. (De kabel van adapter naar antenne hoeft dan niet zo lang te zijn)
- Dit model heeft 100mW zendvermogen(!) Normale adapters blijven steken op 30 of 40 mW. Ik kan je vertellen, dit scheelt enorm. Waar mijn ingebouwde WLAN adapter 4 netwerken vindt, komt de Senao met 9 netwerken! 100mW is het maximale toegestane zendvermogen in Nederland. Echter ook modellen met 200 en zelfs 400 mW zijn verkrijgbaar.
- De letters 'ext' in het typenummer geven aan dat je op deze adapter de standaard 2dbi antenne kunt vervangen door een eigen antenne.
kosten: 85 euro (hier)

Afbeelding
Canopii mobile antenne 7 dBi incl. magneetvoet.
Voordelen:
- Buitenantenne, dus laat em lekker op het dak staan
- Sterke magneetvoet, dus laat em lekker op het dak staan (heb een bus. Voor de aluminium dozen is ook een vaste voet leverbaar.)
- Geen richtantenne, dus laat em lekker op het dak staan
kosten: antenne 34,95 / magneetvoet 29,95 (hier)

Afbeelding
Verloopstekker (RP-SMA naar N-female) om Antenne aan te sluiten op de adapter.
kosten: 6,65 (hier)

Dezelfde firma levert ook een complete set met deze adapter en een 14(!) dBi richtantenne voor 125 euro. Echter, ik wil persee geen richtantenne. (telkens weer draaien en hopen op een signaal, weer draaien, weer draaien, enz..)
Plaats reactie